  • 1. Data: 2020-01-09 17:56:39
    Temat: Ekologiczne elektryki
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
    w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
    -diesle.html

  • 2. Data: 2020-01-09 18:08:21
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 10:56:43 UTC-6 użytkownik Kris napisał:
    > https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
    w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
    -diesle.html

    Adwokat diabla: Po zrecyklowaniu baterii bilans sie nieco poprawia.

    Ale to i "wiesci" z arta przeciez tu na grupie walkowane bylo od dawna.

    Ile CO2 na km produkuje kon?
    Zalozmy ze dziennie robi 20km, oddycha cala dobe.

    Ktos oszacuje?

    Ja znalazlem to:
    https://oppositelock.kinja.com/co2-emissions-are-stu
    pid-the-horse-calculation-1736008830
    post pisze o 530g/km ale w komentach ktos poprawia na 35g/km.

    Czemu kon? No bo to chyba najekologiczniejsze. A przynajmniej z grubsza stabilne bo
    trawa odrasta, a przynajmniej odrasta jak nie jest wyzarta do gruntu.

  • 3. Data: 2020-01-09 18:20:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://wgospodarce.pl/opinie/73690-tak-diesle-bardz
    iej-eko-niz-elektryki-i-to-jeszcze-dlugo

  • 4. Data: 2020-01-09 18:35:19
    Od: j...@j...org

    On Friday, January 10, 2020 at 1:56:43 AM UTC+9, Kris wrote:
    > https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
    w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
    -diesle.html

    Trochę dziwne te gdybanie.

    Z jednej strony, do bilansu CO2 elektryków doliczają CO2 które powstało podczas
    produkcji auta elektrycznego. OK.

    A z drugiej strony, do bilansu CO2 auta tradycyjnego nie doliczają CO2 które powstało
    podczas produkcji auta tradycyjnego.

  • 5. Data: 2020-01-09 19:02:57
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 11:35:21 UTC-6 użytkownik j...@j...org
    napisał:
> [...]
    >
    > A z drugiej strony, do bilansu CO2 auta tradycyjnego nie doliczają CO2 które
    powstało podczas produkcji auta tradycyjnego.

    Bo do wyprodukowania baku i pompy paliwa tego co2 duzo nie schodzi.

    A karoseria ta sama, i zamiast aluminium czy stali na silnik jest miedz na cewki.

    Nie ma co doliczac.

    Ale jak lubisz to policz, przedstaw porownanie, podyskutuje sie.

  • 6. Data: 2020-01-09 19:06:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2020 o 18:35, j...@j...org pisze:
> [...]
    >
    > A z drugiej strony, do bilansu CO2 auta tradycyjnego nie doliczają CO2 które
    powstało podczas produkcji auta tradycyjnego.

    A nie doliczają tylko baterie?

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-01-09 19:19:00
    Od: j...@j...org

    On Friday, January 10, 2020 at 3:02:59 AM UTC+9, s...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > Nie ma co doliczac.
    >
    > Ale jak lubisz to policz, przedstaw porownanie, podyskutuje sie.

    No chyba nie chodzi tylko o sam bak i pompę do paliwa.

    Np. tu:

    http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24409428,polska-jest-j
    ednym-z-czolowych-eksporterow-czesci-i-akcesoriow.ht
    ml

    Do tej pory najbardziej wartościowym elementem pojazdu był silnik spalinowy. Ale w
    jego
    miejsce wprowadzany jest silnik elektryczny, do którego konstrukcji używa się dużo
    mniej
    części i jest mniej awaryjny.

    albo:

    Jak można łatwo się domyślić mniejsza produkcja części samochodowych (samochody
    elektryczne potrzebują ich mniej niż spalinowe) to mniejszy zysk dla całego
    sektora.

    albo:

    Co więcej, silnik elektryczny składa się ze stosunkowo tanich i niskomarz?owych
    elementów.

    Czy może zamartwiają się losem producentów baków?

  • 8. Data: 2020-01-09 19:22:06
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-09 o 19:19, j...@j...org pisze:

> [...]
    w jego
    > miejsce wprowadzany jest silnik elektryczny, do którego konstrukcji używa się

    O akumulatorach aby nie zapomniałeś?
    Skoro wprowadziłeś silnik elektryczny zamiast spalinowego to jak go
    zasilisz? z trakcji tramwajowej lub trolejbusowej?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-01-09 19:37:38
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 12:19:03 UTC-6 użytkownik j...@j...org
    napisał:
> [...]
    w jego
    > miejsce wprowadzany jest silnik elektryczny, do którego konstrukcji używa się

    Z grubsza nieprawda.
    Nieprawda o tyle ze roznice sa nieduze. W sensie kosztownosci produkcji i wydobycia.
    Jesli sa roznice to na poziomie 40-60%. Czyli w praktyce waciki. Mozna sie klocic o
    to ze jeden silnik ciezszy jest o te 100kg co w kontekscie calego auta to sa waciki.

    Podobnie reszta kosztow.

    Gdyby porownac melexa do malucha to bym sie od biedy zgodzil ze melex prostszy i
    tanszy. Ale jak tesle czy inny leaf do jakiegos fokusa porownasz to juz sie okazuje
    ze dupa, nie ma taniej.

    I od drugiej strony. Jakby elektryki byly takie tansze w budowie to by nie byly takie
    drogie.

    Na kanale rich rebuilds gostek ma filmy z kosztorysami wymiany silnikow w tesli.
    tam ceny sa w okolicy 2600 za sztuke.

    crate engine to cena od 2500 dolarow wiec podobnie.

    Nie sadze aby kopacze miedzi jakos specjalnie obnizali czy podwyzszali ceny dla
    producentow silnikow.

> [...]
    > elektryczne potrzebują ich mniej niż spalinowe) to mniejszy zysk dla całego

    No czesci jest troche wiecej. Ale one nie takie trudne do wykonania. Tak czy siak
    liczy sie wydatek energii. Ciagniecie kilometrow drutu i blach na stojan moze byc
    upierdliwsze niz nalanie bloku silnika.

    > albo:
    >
    > Co więcej, silnik elektryczny składa się ze stosunkowo tanich i niskomarz?owych
    > elementów.

    To czemu taki drogi?
    No i trzeba 2 albo 4.

    > Czy może zamartwiają się losem producentów baków?

    Mysle ze probujesz popychac propagande.
    A sprawa jest prosta. Dzis koszt produktu to poza marza typu apple tylko materialy,
    energia i ewentualne knowhow.

    Jakims cudem elektryki tansze od zwyklych nie sa.

    I to biorac pod uwage ze do ich produkcji uzywa sie juz wydobytych metali (karoseria
    elektryka jest zrobiona ze starych spaliniakow).

  • 10. Data: 2020-01-09 19:48:20
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 19:19:03 UTC+1 użytkownik j...@j...org
    napisał:
> [...]
    > elementów.
    >

    > Czy może zamartwiają się losem producentów baków?

    Gdyby wyjąć całą elektronikę i elektrykę z jakiegoś uśrednionego aktualnego
    modelu osobówki spalinowej ze średniej półki, to ile tego będzie?

    Ciekawi mnie ile dodatkowej elektroniki (w sensie masy, czy objętości) będą
    miały samochody po wprowadzeniu nowych obowiązkowych systemów bezpieczeństwa w
    2022r, czy ilość elektroniki będzie większa w pojazdach spalinowych czy w
    elektrycznych...

    No i jak bardzo "ekologiczna" jest produkcja elektroniki, od momentu wydobycia
    surowców, łącznie z rzadkimi pierwiastkami, poprzez produkcję elementów
    elektronicznych, a później ich montaż i budowę sterowników, wyświetlaczy,
    komputerów pokładowych itp., jak bardzo "ekologiczny" jest dopiero "raczkujący"
    odzysk i recykling elektroniki - produkcja tejże ciągle rośnie i rosnąć
    będzie...

    Owszem, elektronika podlega miniaturyzacji, niby potrzebuje coraz mniej
    energii, scalaki są coraz bardziej "wszechstronne", ale za to rosnąca ilość
    wymaganych systemów elektronicznych wcale objętości elektroniki nie musi
    zmniejszyć...

    Pozdr-
    -Rowerex