eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ekologiczne elektryki
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 11. Data: 2020-01-09 20:11:30
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: j...@j...org

    On Friday, January 10, 2020 at 3:37:40 AM UTC+9, s...@g...com wrote:
    > W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 12:19:03 UTC-6 użytkownik j...@j...org
    napisał:
    > > On Friday, January 10, 2020 at 3:02:59 AM UTC+9, s...@g...com wrote:
    > > > W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 11:35:21 UTC-6 użytkownik
    j...@j...org napisał:
    > > > > On Friday, January 10, 2020 at 1:56:43 AM UTC+9, Kris wrote:
    > > > > > https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
    w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
    -diesle.html
    > > > >
    > > > > Trochę dziwne te gdybanie.
    > > > >
    > > > > Z jednej strony, do bilansu CO2 elektryków doliczają CO2 które powstało
    podczas produkcji auta elektrycznego. OK.
    > > > >
    > > > > A z drugiej strony, do bilansu CO2 auta tradycyjnego nie doliczają CO2 które
    powstało podczas produkcji auta tradycyjnego.
    > > >
    > > > Bo do wyprodukowania baku i pompy paliwa tego co2 duzo nie schodzi.
    > > >
    > > > A karoseria ta sama, i zamiast aluminium czy stali na silnik jest miedz na
    cewki.
    > > >
    > > > Nie ma co doliczac.
    > > >
    > > > Ale jak lubisz to policz, przedstaw porownanie, podyskutuje sie.
    > >
    > > No chyba nie chodzi tylko o sam bak i pompę do paliwa.
    > >
    > > Np. tu:
    > >
    > > http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24409428,polska-jest-j
    ednym-z-czolowych-eksporterow-czesci-i-akcesoriow.ht
    ml
    > >
    > > Do tej pory najbardziej wartościowym elementem pojazdu był silnik spalinowy.
    Ale w jego
    > > miejsce wprowadzany jest silnik elektryczny, do którego konstrukcji używa się
    dużo mniej
    > > części i jest mniej awaryjny.
    > >
    >
    > Z grubsza nieprawda.
    > Nieprawda o tyle ze roznice sa nieduze. W sensie kosztownosci produkcji i
    wydobycia. Jesli sa roznice to na poziomie 40-60%. Czyli w praktyce waciki. Mozna sie
    klocic o to ze jeden silnik ciezszy jest o te 100kg co w kontekscie calego auta to sa
    waciki.
    >
    > Podobnie reszta kosztow.
    >
    > Gdyby porownac melexa do malucha to bym sie od biedy zgodzil ze melex prostszy i
    tanszy. Ale jak tesle czy inny leaf do jakiegos fokusa porownasz to juz sie okazuje
    ze dupa, nie ma taniej.
    >
    > I od drugiej strony. Jakby elektryki byly takie tansze w budowie to by nie byly
    takie drogie.
    >
    > Na kanale rich rebuilds gostek ma filmy z kosztorysami wymiany silnikow w tesli.
    > tam ceny sa w okolicy 2600 za sztuke.
    >
    > crate engine to cena od 2500 dolarow wiec podobnie.
    >
    > Nie sadze aby kopacze miedzi jakos specjalnie obnizali czy podwyzszali ceny dla
    producentow silnikow.
    >
    > > albo:
    > >
    > > Jak można łatwo się domyślić mniejsza produkcja części samochodowych (samochody

    > > elektryczne potrzebują ich mniej niż spalinowe) to mniejszy zysk dla całego
    sektora.
    > >
    >
    > No czesci jest troche wiecej. Ale one nie takie trudne do wykonania. Tak czy siak
    liczy sie wydatek energii. Ciagniecie kilometrow drutu i blach na stojan moze byc
    upierdliwsze niz nalanie bloku silnika.
    >
    > > albo:
    > >
    > > Co więcej, silnik elektryczny składa się ze stosunkowo tanich i niskomarz?owych

    > > elementów.
    > >
    >
    > To czemu taki drogi?
    > No i trzeba 2 albo 4.
    >
    > >
    > >
    > > Czy może zamartwiają się losem producentów baków?
    >
    > Mysle ze probujesz popychac propagande.
    > A sprawa jest prosta. Dzis koszt produktu to poza marza typu apple tylko materialy,
    energia i ewentualne knowhow.
    >
    > Jakims cudem elektryki tansze od zwyklych nie sa.
    >
    > I to biorac pod uwage ze do ich produkcji uzywa sie juz wydobytych metali
    (karoseria elektryka jest zrobiona ze starych spaliniakow).


    No ale ale. Tu jest dobry artykuł o tym, dlaczego u jednych badaczy samochód
    elektryczny to więcej CO2, a u innych - mniej:

    https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-v
    ehicles-help-to-tackle-climate-change

    A recent working paper from a group of German researchers at the thinktank Institute
    for Economic Research (ifo) found that "electric vehicles will barely help cut CO2
    emissions in Germany over the coming years". It suggests that, in Germany, "the CO2
    emissions of battery-electric vehicles are, in the best case, slightly higher than
    those of a diesel engine".


    A z drugiej strony:

    Other recent studies of electric cars in Germany have reached the opposite
    conclusion. One study found that emissions from EVs have emissions up to 43% lower
    than diesel vehicles. Another detailed that "in all cases examined, electric cars
    have lower lifetime climate impacts than those with internal combustion engines".



    Czyli pomału dochodzimy do wniosków naukowca z kawału - "po wyrwaniu wszystkich
    odnóży mucha ogłuchła":

    These differences arise from the assumptions used by researchers.



    Przykładowo, co do CO2 zużytym do produkcji baterii:

    Around 50% of the battery lifecycle emissions come from the electricity used in
    battery
    manufacture and assembly, so producing batteries in a plant powered by renewable
    energy -
    as will be the case for the Tesla factory - substantially reduces lifetime
    emissions.


  • 12. Data: 2020-01-09 20:54:47
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 13:11:32 UTC-6 użytkownik j...@j...org
    napisał:
    >
    >
    > Czyli pomału dochodzimy do wniosków naukowca z kawału - "po wyrwaniu wszystkich
    odnóży mucha ogłuchła":
    >
    > These differences arise from the assumptions used by researchers.
    >

    Troche tak jest.
    Zazwyczaj jak rynek nie jest monopolistyczny (kopalnie, huty, walcownie,
    podwykonawcy, energetyka) to cena z grubsza odwzorowuje najbardziej istotne koszty
    produkcji danego dobra.

    Dzis te wszystkie wyliczenia nie tylko trudno zrobic bo to jednak rynek i kazdy
    producent i podwykonawca ma swoje koszty ktorymi sie nie chwali na prawo i lewo wiec
    mozna tylko se pogdybac ale i sa one oblozone bledem wyniklym z roznych podatkowych
    ulg i doplat.

    Stare powiedzenie sie sprawdza: Jak to takie tanie to czemu takie drogie?

    >
    >
    > Przykładowo, co do CO2 zużytym do produkcji baterii:
    >
    > Around 50% of the battery lifecycle emissions come from the electricity used in
    battery
    > manufacture and assembly, so producing batteries in a plant powered by renewable
    energy -
    > as will be the case for the Tesla factory - substantially reduces lifetime
    emissions.

    A tu bym przytoczyl to co kiedys na grupie fizycznej chyba Tornad napisal:

    Jak slonce poswieci to jest pewna szansa ze swiatlo sie odbije i wroci w kosmos
    umozliwiajac ziemi bycie chlodniejsza. Jak polozymy baterie to sie ta energia uwiezi
    i zostanie na ziemi.

    Do tego wiesz, mozna i hute aluminium napedzac sloncem. Albo palic dizlem z rzepaku.
    Tez ekologicznie i odnawialnie...

    Co to dowodzi? Ze duzych roznic nie ma...

    A atom sie nam czai. Dzis mamy sie jako tako. Ale odpadow radioaktywnych bedzie
    przybywac.
    Wegiel/ropa smrodza ale smrod truje nas. Czyli tych co korzystaja.

    Atom zasyfi srodowisko na tysiaclecia w przyszlosc.
    Koszty ochrony spadna na ludzi w przyszlosci. Narazie niewielkie ale z czasem
    przybywa. I oni nie korzystajac z energii poniosa koszty.

    Ale to juz inna historia.


  • 13. Data: 2020-01-09 22:14:24
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-09 18:08, s...@g...com wrote:
    >> https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
    w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
    -diesle.html
    >
    > Adwokat diabla: Po zrecyklowaniu baterii bilans sie nieco poprawia.

    tyle że recyklingu baterii się nie robi*

    a jak już się robi to i tak się nie opłaca**

    a jak się opłaca to odzyskuje sie 25% tego co w nich siedzi***

    *,**,*** (no chyba że w Chinach)


  • 14. Data: 2020-01-09 22:51:44
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 15:14:37 UTC-6 użytkownik m4rkiz napisał:
    > On 2020-01-09 18:08, s...@g...com wrote:
    > >> https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
    w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
    -diesle.html
    > >
    > > Adwokat diabla: Po zrecyklowaniu baterii bilans sie nieco poprawia.
    >
    > tyle że recyklingu baterii się nie robi*
    >
    > a jak już się robi to i tak się nie opłaca**
    >
    > a jak się opłaca to odzyskuje sie 25% tego co w nich siedzi***
    >
    > *,**,*** (no chyba że w Chinach)

    Robi sie. Nadal energie to kosztuje i wszelkiej masci chemikalia ale nadal jest
    latwiej niz kopac ten lit.

    A czy robia to chiny czy niemcy to juz dla ziemi jeden kit. I tak emisje leca we
    wspolna atmosfere.


  • 15. Data: 2020-01-09 23:15:06
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-09 20:54, s...@g...com wrote:
    > A tu bym przytoczyl to co kiedys na grupie fizycznej chyba Tornad napisal:
    >
    > Jak slonce poswieci to jest pewna szansa ze swiatlo sie odbije i wroci w kosmos
    umozliwiajac ziemi bycie chlodniejsza. Jak polozymy baterie to sie ta energia uwiezi
    i zostanie na ziemi.

    https://scitechdaily.com/images/Energy-Budget-of-Ear
    ths-Atmosphere.jpg

    te odbite 7% to z obszaru całej planety czyli 510 100 000 km^2

    panele które zapewniłyby 100% pokrycia zapotrzebowania na rok 2030
    powinny zajmowac 500 000 km^2 czyli 1/1000 powierzchni planety

    realnie to teraz mamy może kilka procent z tych 500 000 km^2

    https://landartgenerator.org/blagi/archives/127


  • 16. Data: 2020-01-10 08:25:18
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2020 o 22:14, m4rkiz pisze:
    > On 2020-01-09 18:08, s...@g...com wrote:
    >>> https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
    w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
    -diesle.html

    Bzdura.
    Samochód spalinowy w tym samym czasie zdąży wyprodukować dużo więcej
    CO2, a bateria w elektryku wytrzymuje daleko więcej niż 150 kkm.
    150 kkm to powinna wytrzymać bez większych strat pojemności.

    No i gdzie wyliczenie, ile CO2 zabrało wydobycie, produkcja i transport
    oleju napędowego?


  • 17. Data: 2020-01-10 09:07:33
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 22:14:37 UTC+1 użytkownik m4rkiz napisał:

    > tyle że recyklingu baterii się nie robi*
    Dają im drugą szanse
    Wykorzystują zdemontowane z aut baterie w magazynach energii.


  • 18. Data: 2020-01-10 14:08:14
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qv98ss$b33$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 09-01-2020 o 22:14, m4rkiz pisze:
    >> On 2020-01-09 18:08, s...@g...com wrote:
    >>>> https://www.wprost.pl/motoryzacja/10212447/ekolodzy-
    w-szoku-elektryki-emituja-wiecej-dwutlenku-wegla-niz
    -diesle.html

    >Bzdura.
    >Samochód spalinowy w tym samym czasie zdąży wyprodukować dużo więcej
    >CO2, a bateria w elektryku wytrzymuje daleko więcej niż 150 kkm.
    >150 kkm to powinna wytrzymać bez większych strat pojemności.

    >No i gdzie wyliczenie, ile CO2 zabrało wydobycie, produkcja i
    >transport oleju napędowego?

    Zaraz zaraz - a ci ekolodzy to skad ?

    Bo Norwegowie to jezdza na snieg. Francuzi - na uran.
    Dunczyczy - ponoc juz polowa pradu z wiatru.

    Niemcy sporo zainwestowali w fotowoltaike i wiatraki, ale sporo pradu
    po staremu - z wegla.
    Moze teraz bedzie wiecej z gazu ...

    No - dobra elektrocieplownia gazowa, plus wydajne baterie ... moze i
    te elektryki mniej CO2 wyemituja ...

    J.


  • 19. Data: 2020-01-10 14:22:38
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ac71102d-e996-4ff6-ae1a-7c696d9c33e6@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 13:11:32 UTC-6 użytkownik
    j...@j...org napisał:
    >> Czyli pomału dochodzimy do wniosków naukowca z kawału - "po
    >> wyrwaniu wszystkich odnóży mucha ogłuchła":
    >> These differences arise from the assumptions used by researchers.

    >Troche tak jest.
    >Zazwyczaj jak rynek nie jest monopolistyczny (kopalnie, huty,
    >walcownie, podwykonawcy, energetyka) to cena z grubsza odwzorowuje
    >najbardziej istotne koszty produkcji danego dobra.

    >Dzis te wszystkie wyliczenia nie tylko trudno zrobic bo to jednak
    >rynek i kazdy producent i podwykonawca ma swoje koszty ktorymi sie
    >nie chwali na prawo i lewo wiec mozna tylko se pogdybac ale i sa one
    >oblozone bledem wyniklym z roznych podatkowych ulg i doplat.

    >Stare powiedzenie sie sprawdza: Jak to takie tanie to czemu takie
    >drogie?

    A wlasnie slysze, ze gornicy groza wyjsciem na ulice i tory, bo
    elektrownie nie odbieraja zakontraktowanego wegla.
    I rzad ma klopot - wiecej glosow straci Duda u gornikow, czy u reszty
    spoleczenstwa :-)

    Ech, zeby tak sie dalo przesunac podwyzki pradu do maja, a potem to
    moze byc i po 7 zl :-P

    >A tu bym przytoczyl to co kiedys na grupie fizycznej chyba Tornad
    >napisal:
    >Jak slonce poswieci to jest pewna szansa ze swiatlo sie odbije i
    >wroci w kosmos umozliwiajac ziemi bycie chlodniejsza. Jak polozymy
    >baterie to sie ta energia uwiezi i zostanie na ziemi.

    Akurat te panele zamieniaja na prad tylko 14% padajacej energii.
    Ba - przeciez na wyprodukowanie tego pradu w inny sposob tez
    musielibysmy zuzyc energie - i to znacznie wiecej.

    Wiec punkt pierwszy - co lepiej odbija - baterie czy ziemia/trawa pod
    nimi.
    Baterie dosc ciemne, wiec swiatlo widzialne pochlaniaja, nie jestem
    pewien co do podczerwieni.

    To co pochlona, to sie w wiekszosci zamienia w cieplo, podobnie jak na
    normalnym gruncie.
    I tu wchodzi efekt cieplarniany - na ile moga to cieplo
    wypromieniowac - czy raczej - na ile redukcja CO2 pomaga
    wypromieniowac.

    Gdzies tam jeszcze jest kwestia wody w gruncie. A para wodna to tez
    gaz cieplarniany.

    A przeciez obok gruntow sa tez oceany - i one odbijaja, promieniuja i
    paruja :)

    >Do tego wiesz, mozna i hute aluminium napedzac sloncem. Albo palic
    >dizlem z rzepaku. Tez ekologicznie i odnawialnie...
    >Co to dowodzi? Ze duzych roznic nie ma...

    Tylko czy ten diesel z rzepaku jest realny, bo jakos tak po chwili
    popularnosci zaczeto od niego odchodzic.
    I nie wiadomo - dla wszyskich nie starczy, szkodliwy dla silnikow,
    katalizatorow, DPF, a moze lobby naftowe zaplacilo ... a moze wszystko
    po trochu :-)

    >A atom sie nam czai. Dzis mamy sie jako tako. Ale odpadow
    >radioaktywnych bedzie przybywac.

    Odpadow malo. Ale uranu chyba tez nieduzo.

    Tymczasem pod nosem, ale w bezpiecznej odleglosci, mamy reaktor
    termojadrowy, ktory nam podsyla energie i to duzo.
    Tylko skorzystac :-)

    J.


  • 20. Data: 2020-01-10 14:36:39
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2020 o 14:08, J.F. pisze:

    >> No i gdzie wyliczenie, ile CO2 zabrało wydobycie, produkcja i
    >> transport oleju napędowego?
    >
    > Zaraz zaraz - a ci ekolodzy to skad ?
    >
    > Bo Norwegowie to jezdza na snieg. Francuzi - na uran.
    > Dunczyczy - ponoc juz polowa pradu z wiatru.
    >
    > Niemcy sporo zainwestowali w fotowoltaike i wiatraki, ale sporo pradu po
    > staremu - z wegla.
    > Moze teraz bedzie wiecej z gazu ...
    >
    > No - dobra elektrocieplownia gazowa, plus wydajne baterie ... moze i te
    > elektryki mniej CO2 wyemituja ...

    Ale tu mówimy o CO2 przy produkcji baterii - a gdzie baterie robią?

    --
    Shrek

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: