  • 1. Data: 2020-01-20 03:18:30
    Temat: Ekologiczne wynalazki nie ekonomiczne.
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    Właśnie życie zweryfikowało sens car sharingu i elektrycznych pojazdów
    we Wrocławiu. Ktoś uważa że w innych miastach będzie inaczej?
    https://www.tabletowo.pl/wroclaw-wypozyczalnia-samoc
    hodow-elektrycznych-vozilla-zlikwidowana/

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-01-20 11:53:20
    Temat: Re: Ekologiczne wynalazki nie ekonomiczne.
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    oczywiscie

    jak to zwykle bywa nasze gamonie wystartowali bez planu za to z okrzykiem: naprzod !
    jakos to bedzie !

    no i dostali kopa w dupe od rzeczywistosci :-)

    a tak to sie robi w Londynie:

    https://trans.info/pl/ulez-w-londynie-zmiany-8-kwiet
    nia-2019-r-130860

    Niemcy tez wypychaja spalinowce z centrum miast (Berlin)

    https://www.focus.de/politik/deutschland/regine-guen
    ther-berliner-verkehrssenatorin-will-verbrenner-auto
    s-aus-der-stadt-verbannen_id_11144973.html

  • 3. Data: 2020-01-20 11:57:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 11:53, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    ther-berliner-verkehrssenatorin-will-verbrenner-auto
    s-aus-der-stadt-verbannen_id_11144973.html

    Chcesz powiedzieć, ze powinni zacząć od załatwienia sobie wyłączności na
    pojazdy w mieście?

  • 4. Data: 2020-01-20 13:45:53
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    nie wylacznosci tylko ograniczenia, w Londynie zrobili to calkiem sensownie:

    Opłaty (jeśli standardy ULEZ NIE zostały spełnione):

    Opłata dzienna ULEZ: 12,50 funtów

    przy takich stawkach wiekszosc sobie odpusci i kupi elektryka/hybryde ew. przejdzie
    na zbiorkom

  • 5. Data: 2020-01-20 13:54:08
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-20 o 11:57, t-1 pisze:

> [...]
    s-aus-der-stadt-verbannen_id_11144973.html

    > Chcesz powiedzieć, ze powinni zacząć od załatwienia sobie wyłączności na

    Nawet jeśli nie chce to tak wychodzi.
    Aby tego typu usługi się opłaciły trzeba aby miasto zakazało
    wjechać do centrum, zablokowało część zatłoczonych dróg buspasami
    i po jakimś czasie ludzie zrozumieją że albo kupią elektryka
    albo go wynajmą albo przesiądą się do komunikacji przymusowej,
    zwanej jeszcze czasami publiczną.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2020-01-20 14:52:16
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 13:54, RadoslawF pisze:
    > trzeba aby miasto zakazało
    > wjechać do centrum,

    Czyli po prostu trzeba dać łapówę. Pytanie tylko, czy władze Wrocławia
    takie uczciwe, czy nasze rekiny biznesu nie wiedzą, jak to się załatwia.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2020-01-20 15:42:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-20 o 14:52, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Czyli po prostu trzeba dać łapówę. Pytanie tylko, czy władze Wrocławia
    > takie uczciwe, czy nasze rekiny biznesu nie wiedzą, jak to się załatwia.

    Miasto było właścicielem lub współwłaścicielem i zorientowało się
    że trzeba by to przez kilka lat utrzymywać.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2020-01-20 19:04:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 15:42, RadoslawF pisze:

    > Miasto było właścicielem lub współwłaścicielem i zorientowało się
    > że trzeba by to przez kilka lat utrzymywać.
    Czyli samo sobie strzeliło gola nie 'zapewniając przestrzeni' dla
    elektryków.
    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-01-20 19:27:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Czyli po prostu trzeba dać łapówę. Pytanie tylko, czy władze Wrocławia
    > takie uczciwe, czy nasze rekiny biznesu nie wiedzą, jak to się załatwia.

    Na razie łapówę od dziesięcioleci non-stop daje lobby paliwowo-spalinowe
    i dlatego wciąż egzystuje i ma się świetnie.

  • 10. Data: 2020-01-20 19:29:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >https://www.tabletowo.pl/wroclaw-wypozyczalnia-samo
    chodow-elektrycznych-vozilla-zlikwidowana/

    Zlikwiduja wydzielone parkingi, zostawia dla elektrykow, czy znajda
    "lepsze wykorzystanie" ... na trawnik ? :-)

    Tylko wiesz - to niekoniecznie mowi o elektrykach.
    Kosztowalo to 1zl/min. Teraz to nawet ok 1zl/km, bo sa strefy i
    rabaty.

    Oplacalnosc ... taka sobie. Ogolnie - dla bogatych ... a moze nie -
    doliczajac koszt zakupu prywatnego auta ?
    Chyba, ze liczy sie mozliwosc jazdy buspasem :-)

    Ilu mieli klientow - nie wiem. Ale to nie diesel - obsluga musi
    jezdzic po miescie, zbierac te samochody, odwozic do ladowania.
    Ciekawe czym jezdza - samochodami (wiec we dwoch), tramwajami,
    hulajnogami ... tak czy inaczej - koszta rosna.

    Ale tak patrze, ze na mapie ze 100 pojazdow, w calym miescie ... to
    moze jednak ludzie uzywaja.
    Ale widac za malo ...

    J.