  • 1. Data: 2013-02-04 03:32:20
    Temat: Elektronika i ciśnienie.
    Od: k...@g...com

    Normalnie takie problemy nie występują. Potrzebuję utopić kamerę. Tania nie jest. Do
    tego nie kieszonkowa. I potrzebna jest obudowa. Głębokości mogą być spore. Tak do 30
    metrów. Czyli 3,5 atmosfery musi wytrzymać. Wychodzi pancerna konstrukcja. Kamera
    połączona z resztą kablem. Problemy z uszczelnieniem. Ale jak by zwiększać w obudowie
    ciśnienie w miarę zanurzania. Dokładnie tak jak w aparacie do nurkowania. To za
    obudowę mogła by robić torebka z folii. Oczywiście z tą folią to taka przenośnia. Ale
    wiadomo o co chodzi. Ma ktoś doświadczenie z elektroniką pracującą przy podwyższonym
    ciśnieniu? Czy od razu udać się do firmy Bumar-Łabędy żeby z żeliwa odlali?

  • 2. Data: 2013-02-04 06:49:45
    Temat: Re: Elektronika i ciśnienie.
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-02-04 03:32, k...@g...com pisze:
> [...]
    wiadomo o co chodzi. Ma ktoś doświadczenie z elektroniką pracującą przy podwyższonym

    Elektronika jak elektronika, ale bałbym się o optykę. Niektóre zespoły
    soczewek są szczelnie, niektóre nie, fokus może nie działać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2013-02-04 09:53:55
    Od: MT <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 06:49, PeJot pisze:

    > Elektronika jak elektronika, ale bałbym się o optykę. Niektóre zespoły
    > soczewek są szczelnie, niektóre nie, fokus może nie działać.

    Aparat z funkcja kamery nie jest drogi a jest wodoszczelny np panasonic
    Lumix

  • 4. Data: 2013-02-04 11:26:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2013 18:32:20 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

    > Ale jak by zwiększać w obudowie ciśnienie w miarę zanurzania. Dokładnie tak jak w
    aparacie do nurkowania.

    To po dłuższym pobycie na głębinie jakbyś ją wyciągnął to by ci wybuchła :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2013-02-04 12:06:00
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 06:49:45 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

> [...]
    >
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    >
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest

    Dzięki, słuszna uwaga. Czyli Bumar-Łabędy.

  • 6. Data: 2013-02-04 12:07:54
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2013 09:53:55 UTC+1 użytkownik MT napisał:

    > Aparat z funkcja kamery nie jest drogi a jest wodoszczelny np panasonic
    >
    > Lumix

    Tylko szkoda że na razie nie ma lumixów 4k z pełnoklatkową matrycą.

  • 7. Data: 2013-02-04 12:08:39
    Od: k...@g...com

    Albo na chorobę kesonową zapadła.

  • 8. Data: 2013-02-04 12:26:41
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-02-04 12:06, k...@g...com pisze:

    > Dzięki, słuszna uwaga. Czyli Bumar-Łabędy.

    W Gdańsku jest parę firm które *robią badania* dla przemysłu okrętowego,
    może by pomogli.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2013-02-04 12:30:13
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dzięki, słuszna uwaga. Czyli Bumar-Łabędy.

    Kształtem go, kształtem... :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2013-02-04 16:03:50
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.02.2013 12:08, schrieb k...@g...com:

    > Albo na chorobę kesonową zapadła.

    Osobiście widziałem obudowy, a właściwie opakowania do kamer w formie
    worka foliowego, ale z grubej folii. Miało toto szybkę na obiektyw z
    gwintem Mcośtam (takie, jak filtry). Nie wiem, do jakich głębokości toto
    działało, ale ludziska nurkowali z butlami tam, gdzie było przynajmniej
    15m. Może poszukaj coś pod tym kątem?

    Waldek