  • 1. Data: 2016-07-05 21:01:16
    Temat: Elektryczna droga
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/pierwsza-elektryczna-droga-ju%c5%bc-dzia%c5%
    82a-kosztowa%c5%82a-niemal-60-mln-z%c5%82-przyjmie-s
    i%c4%99/ar-AAi7dXZ

    No, ciekaw jestem jak to sie sprawdzi.
    Te dwa pantografy jakos nie wzbudzaja mojego zaufania, wolalbym chyba
    tak jak to w trolejbusach jest.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Jak widac - elektryczne samochody staja sie bardzo modne.

    J.

  • 2. Data: 2016-07-05 21:24:21
    Temat: Re: Elektryczna droga
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 21:01, J.F. pisze:
> [...]
    > tak jak to w trolejbusach jest.
    >
    > Poczekamy, zobaczymy.
    > Jak widac - elektryczne samochody staja sie bardzo modne.

    eeee żadna nowość, w Gdyni trajtki były odkąd sięgam pamięcią :) Teraz
    wprowadzili nawet takie, które mogą kilka km zrobić bez pantografu, na
    akumulatorach, i dojeżdżają tam, gdzie nie ma linii.

  • 3. Data: 2016-07-05 21:49:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 21:01:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > tak jak to w trolejbusach jest.
    >
    > Poczekamy, zobaczymy.
    > Jak widac - elektryczne samochody staja sie bardzo modne.

    No ale to jest tylko mały kawałeczek długaśnej drogi z Malmo przez Sztokholm na
    północ. Gdzieś tak z dwa tysiące kilometrów trzeba zrobić, a zrobili... dwa
    kilometry! Jeśli to ma konkurować z koleją, to ja bym w to swoich pieniędzy nie
    włożył. Już widzę pojazdy serwisowe holujące setki ciężarówek do najbliższej stacji
    beznynowej, które utknęły pod tymi drutami bo prąd zimą wysiadł.

  • 4. Data: 2016-07-05 22:17:15
    Od: s...@g...com

    A czy to nie było już przerabiane w kopalniach odkrywkowych
    w czasie kryzysu naftowego w latach 70-tych?
    Diesel powoduje że jak padnie jedno auto to nie pada cała linia.
    Kiedyś rozmawiałem z kierownikiem technicznym opiekującym się kilkoma
    żwirowniami.
    Jak on klął na prznośniki taśmowe.
    Padnie jedna śrubka i cała linia pada.
    Wozidło nawet jak padną trzy (praktycznie niemożliwe) to ma jeszcze iles tam

  • 5. Data: 2016-07-05 22:44:38
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak jak to w trolejbusach jest.
    >
    > Poczekamy, zobaczymy.
    > Jak widac - elektryczne samochody staja sie bardzo modne.

    Ja bym dodał jeszcze szyny na takiej zelektryfikowanej autostradzie
    i specjalnie podłączane podwozie z metalowymi kołami. ;)

  • 6. Data: 2016-07-05 23:02:06
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wprowadzili nawet takie, które mogą kilka km zrobić bez pantografu, na
    > akumulatorach, i dojeżdżają tam, gdzie nie ma linii.

    w Lublinie sa trajtki z dieslem a 'szelki' na przystankach zapinaja
    automatycznie bez wysiadania

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2016-07-05 23:08:28
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>

    > Ja bym dodał jeszcze szyny na takiej zelektryfikowanej autostradzie
    > i specjalnie podłączane podwozie z metalowymi kołami. ;)

    'ale to juz bylo'....
    tiry na tory haslo glosilo czy jakos tak;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2016-07-05 23:11:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 22:44:52 UTC+2 użytkownik WM napisał:
> [...]
    > >

    > Ja bym dodał jeszcze szyny na takiej zelektryfikowanej autostradzie
    > i specjalnie podłączane podwozie z metalowymi kołami. ;)

    Kolej ma jedną zasadniczą wadę: na jednym odcinku (zazwyczaj długim) może być tylko
    jeden skład. A ciężarówki jadą praktycznie jedna za drugą. Tyle że tam JEST kolej i
    to dobra.

  • 9. Data: 2016-07-06 05:41:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 23:11, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    jeden skład. A ciężarówki jadą praktycznie jedna za drugą. Tyle że tam JEST kolej i

    W Eurotunelu pod kanałem się sprawdza. Jednak analogicznego rozwiązania
    nie zastosowano w długim tunelu pod Alpami.

  • 10. Data: 2016-07-06 06:24:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.07.2016 23:02, tck wrote:

    > w Lublinie sa trajtki z dieslem a 'szelki' na przystankach zapinaja
    > automatycznie bez wysiadania

    Wczoraj widziałem jadący normalnie tramwaj z opuszczonym odbierakiem
    prądu. Z ludzikami w środku, nie jakiś zjazd awaryjny;)

    Shrek