  • 1. Data: 2018-10-15 11:43:34
    Temat: Elektryk po dunsku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.pb.pl/sprzedaz-aut-elektrycznych-i-hybry
    d-w-danii-spadla-o-60-proc-863794

    "Sprzedaż aut elektrycznych i hybryd w Unii Europejskiej rosła średnio
    w pierwszym kwartale o 30 proc. w ujęciu rocznym. W sąsiadującej z
    Danią Szwecji poszła w górę aż o 80 proc. Tymczasem w Danii, gdzie w
    2015 roku nabywców znalazło 5298 aut elektrycznych i hybryd, ich
    sprzedaż spadła o 60,5 proc. Powód jest jasny: malejące zachęty
    finansowe do zakupu takich aut. [...]

    - To kompletnie zabiło rynek - powiedział Laerke Flader, szef
    organizacji lobbującej za autami elektrycznymi. - Cena ma znaczenie -
    podkreślił.

    Rząd pierwotnie planował, że ulgi podatkowe zostaną wygaszone w latach
    2016-2020.
    W kwietniu tego roku, widząc gwałtowny spadek sprzedaży aut
    elektrycznych, zdecydował jednak o zmianie zasad.
    Ulgi podatkowe będą stosowane jeśli w latach 2016-2018 sprzedaż nie
    przekroczy 5 tys. aut elektrycznych rocznie. "

    Trzeba dodac, ze w Danii podatek od samochodu potrafi przekroczyc
    200%.

    No ale widac, jak ten przodujacy ekologicznie kraj wycenia czyste
    powietrze - tylko 5 tys aut rocznie, w prawie 6mln kraju.
    No ale u nich zawsze bylo rowerow wiecej niz samochodow ..

    No ale im zalew tanich uzywanych niemieckich diesli nie grozi :-)
    A powietrze chyba i tak maja czyste - mocno wieje.

    J.

  • 2. Data: 2018-10-15 12:13:47
    Temat: Re: Elektryk po dunsku
    Od: p...@g...com

    --To kompletnie zabiło rynek - powiedział Laerke Flader, szef organizacji lobbującej
    za autami elektrycznymi.

    z cudzej kieszeni kazdy chetnie zostanie zielonym :-)

  • 3. Data: 2018-10-15 12:32:41
    Od: robot <a...@o...pl>

    I znowu podaja te statystyki dla hybryd i eklektyków łącznie.
    Dla mnie to jest nic nie warty bełkot.

  • 4. Data: 2018-10-15 15:02:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--To kompletnie zabiło rynek - powiedział Laerke Flader, szef
    >organizacji lobbującej za autami elektrycznymi.
    >z cudzej kieszeni kazdy chetnie zostanie zielonym :-)

    Trudno to nazwac "z cudzej kieszeni" ... to ulga podatkowa, nie
    dotacja :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-10-15 16:45:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Oct 2018 11:43:34 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > 2015 roku nabywców znalazło 5298 aut elektrycznych i hybryd, ich
    > sprzedaż spadła o 60,5 proc. Powód jest jasny: malejące zachęty

    W Polsce wzrosła o 200 procent - z 1 sztuki do 3 ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-10-15 16:46:57
    Od: s...@g...com

    On Monday, 15 October 2018 04:44:49 UTC-5, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > - To kompletnie zabiło rynek - powiedział Laerke Flader, szef
    > organizacji lobbującej za autami elektrycznymi. - Cena ma znaczenie -

    Odkryl kolo w ameryce!

    A na powaznie to niestety dokladnie tak wyglada badanie rynku przez rzad.
    Najpierw dali sie rynkowi samochodow elektrycznych nieco rozbujac, a potem
    przykrecili kurek aby zobaczyc jaka bedzie reakcja.

    Jedyne czemu sie mozna dziwic to temu ze tak bardzo nie lubia samochodow. Pewnie
    mogli by byc bardziej ekspansywni, wiecej podrozowac, byc bardziej mobilni zawodowo a
    tak maja co maja.

    W ostatnich 50 latach populacja im wzrosla o 20%. Przy czym maja 10% imigrantow.
    Nie tak tragicznie ale rozwoju to zbytnio nie maja.

  • 7. Data: 2018-10-15 17:17:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ulga podatkowa to ubytek z budzetu. Zeby budzet wyszedl na zero komus innemu trzeba
    podniesc podatki.

  • 8. Data: 2018-10-15 17:34:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Ulga podatkowa to ubytek z budzetu. Zeby budzet wyszedl na zero komus
    >innemu trzeba podniesc podatki.

    Albo nie dac komus z budzetu i obnizyc wydatki.

    Mozna tez pozyczyc, niech sie przyszly rzad martwi :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-10-16 12:14:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-10-15 o 11:43, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > No ale im zalew tanich uzywanych niemieckich diesli nie grozi :-)
    > A powietrze chyba i tak maja czyste - mocno wieje.

    Ktoś kiedyś podsumował, że przy rynkowych zasadach elektryki będą
    kupować wyłącznie hobbyści.
    Ps. W sumie nie potrzeba żadnych zachęt - wystarczy wprowadzić zakaz
    spalinowych i już :-)
    T.

  • 10. Data: 2018-10-16 13:38:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    >I znowu podaja te statystyki dla hybryd i eklektyków łącznie.

    Hybryda z wtyczka ... IMO dobry pomysl, i ekologiczny :-)

    >Dla mnie to jest nic nie warty bełkot.

    Nawet jesli, to pokazuje dwie rzeczy:
    -czego chce lud, jak musi za to sam zaplacic,

    -czego chce rzad, jak musi za to sam zaplacic.
    Czyste powietrze, ale tylko 5 tys rocznie :-)

    To ho ho, za 20 lat beda mieli 100 tys elektrykow.

    No chyba, ze siegna po drugi przepis i zakaza sprzedazy spalinowych.

    A mial byc milion do 2030
    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/dania-ch
    ce-zakazac-sprzedazy-samochodow-z-silnikami-spalinow
    ymi,873911.html

    J.