  • 11. Data: 2020-02-12 22:54:10
    Temat: Re: [Elektryki, autobusy] Bus-pas dla elektryków a sygnalizacja...
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 11/02/2020 21:31, kk wrote:
    > Tam przejście dla pieszych jest. Światło czerwone dla zwykłych pojazdów
    > świeci się dłużej chyba po to by zatrzymać je przed pieszymi pędzącymi
    > do autobusów. Kolizji z innymi pojazdami chyba nie może być. Z pieszymi
    > też nie, tylko wtargnąć mi nie mogą.

    A (bardzo duże A). Z jakiegoś powodu myślałem, że to skrzyżowanie dwóch
    dróg kołowych.

    Jak to tylko piesi, to do niedawna wg mnie mogłeś standardowo: długie
    światła, klakson, wycieraczki i jedziesz. No bo sygnalizacja Ciebie nie
    dotyczy, a pieszy na chodniku nie miał pierwszeństwa. No ale teraz w
    przepisach jest inaczej.

    Widziałem tego rodzaju sygnalizację na wielu drogach, z tym że poza
    Polską. Chyba najbardziej zbliżona instalacja (chyba że znów nie do
    końca zrozumiałem) to ulica z buspasem, w jednym miejscu przystanek, za
    przystankiem przejście dla pieszych osygnalizowane jak opisujesz, za
    przejściem koniec buspasa, a dalej, 100 czy 200 metrów, skrzyżowanie.
    Oficjalnym powodem zastosowania tam osobnej sygnalizacji dla autobusów i
    dawanie autobusom pionowej pałki z wyprzedzeniem, a reszcie zielonego
    światła z jakimś opóźnieniem (~30 sekund?) było umożliwienie autobusom
    odjazdu z przystanku i wjechania na wewnętrzny pas, by na wspomnianym
    skrzyżowaniu móc łatwo skręcić bez przebijania się przez sznur pojazdów
    na pasie dla wszystkich.

    --
    MF

  • 12. Data: 2020-02-15 14:44:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-12 22:54, MF wrote:

    > A (bardzo duże A). Z jakiegoś powodu myślałem, że to skrzyżowanie dwóch
    > dróg kołowych.

    Ja też nie byłem pewien. Jeżdżę tu i tam i tylko sama sygnalizacja
    zwróciła moj uwagą i dopiero jak zacząłem zastanawiać się to wyszło, że
    tam o przejście chodzi. No ale ogólnie światło to światło.

> [...]
    > odjazdu z przystanku i wjechania na wewnętrzny pas, by na wspomnianym
    > skrzyżowaniu móc łatwo skręcić bez przebijania się przez sznur pojazdów

    Tak, to coś takiego. W ogóle to zweryfikowałem naocznie, tam jest
    sygnalizacja obok drogi, czyli wydaje się trzeba się do niej zastosować
    niezależnie od sygnalizacji nad konkretnymi pasami, więc czerwone jednak
    będzie blokowało na buspasie. I potwierdzam, że jest to sygnalizacja
    tramwajowa ST a nie autobusowa SB, mimo, że tramwaje tamtędy nie jeżdżą.
    Czyli autobusy też powinny czekać na buspasie na zielone a nie na
    pionową kreskę.

  • 13. Data: 2020-02-17 09:07:31
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    kk pisze:

> [...]
    > tramwajowa ST a nie autobusowa SB, mimo, że tramwaje tamtędy nie jeżdżą.
    > Czyli autobusy też powinny czekać na buspasie na zielone a nie na

    Widzisz, jednak normalne oznakowanie, jak z kreska nie ma napisu BUS to
    muszą tak samo stać przecież tramwajem nie są.

    Druga sprawa to bezsens tego opóźnienia 30s czy u nas 5 sekund, dla
    autobusu to powinno być w takim miejscu cały czas pionowe (jak
    oczywiście nie ma przed właściwym skrzyżowaniem żadnych pasów
    regulowanych światłami czy innego kolizyjnego ruchu)

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus