  • 11. Data: 2017-10-13 10:00:57
    Temat: Re: Elektryki + solary?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Za drogie żeby warto było rozważać poważny zakup i sprawdzać ceny.

    Ale sa w ogole takie auta?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 12. Data: 2017-10-13 10:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > plynny sie nie obedzie. Wydaje mi sie ze pod tym wzgledem stary
    > master ktorego mam jest doskonaly. I na bazie takiego samochodu
    > powinno sie robic elektryczne miejskie dostawczaki. Jesli przez
    > moment trzy rozne i konkurencyjne firmy robily praktycznie
    > identyczne dostawczaki, tak identyczne ze praktycznie wszystkie
    > czesci mechaniczne we wszystkich byly te same a roznily sie
    > ksztaltem tylnych lamp i znaczkiem firmowym. To dlaczego nie
    > podmienic silnika spalinowego na elektryczny, pod podloge zapakowac
    > akumulatory i niech bezdymnie robi swoje 150 kilometrow po miescie.

    Gdyby zycie było takie proste... :)
    A tak zrobia nowy model, znowu coś spierdziela, czegos nie dopracuja co
    było juz dopracowane w poprzednim modelu i potem bujaj sie uzytkowniku.
    A masterkiem rzeczywiście jezdzi sie bardzo wygodnie, wygodniej niz np.
    dukacikiem.
    I jeszcze takie małe porównanie:
    - ducato 2.0 - pod maska nie ma miejsca zeby reke włozyc.
    - master 2.3 - mozesz zrobic spacer wokoł silnika.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 13. Data: 2017-10-13 10:18:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 16:06:06 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > gorsza od pianina. Od samochodu w ktorym jak pracuje srednia
    > predkosc wyjdzie na poziomie 12km/h super oplywowe ksztalty sa

    srednia moze i 12km/h, ale chwilowa moze byc i 80.

    Przy czym ... te dostawczaki maja cholery dobra aerodynamike.
    Ostatnio za jednym VW ciagnalem 200km/h ...

    > Od dostawczaka wymaga sie dobrego fotela dla kierowcy a nie

    Miejskiego ? gdzie kierowca gora pol godziny siedzi ?

> [...]
    > byc w srodku dla kierowcy i latwy do mycia na zewnatrz. Ogrzewanie
    > musi miec wydajne czyli od piecyka na jakies paliwo plynne czy gaz

    Jak kupisz nie dla siebie, tylko dla pracownika, to to sa nieistotne
    parametry :-)

    > Wydaje mi sie ze pod tym wzgledem stary
    > master ktorego mam jest doskonaly. I na bazie takiego samochodu
    > powinno sie robic elektryczne miejskie dostawczaki.

    No i kto wie, czy Renault nie zrobi, skoro Nissan ma gotowy naped.

    J.

  • 14. Data: 2017-10-13 10:18:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-13 o 10:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    > Ale sa w ogole takie auta?

    Solaris? ;-)
    T.

  • 15. Data: 2017-10-13 10:21:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    sie nie obedzie. Wydaje mi sie ze pod tym wzgledem stary master ktorego mam jest

    No przecież już prawie jest:

    http://samochodyelektryczne.org/renault_master_ze.ht

    T.

  • 16. Data: 2017-10-13 10:26:04
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-13 o 10:21, T. pisze:

    > No przecież już prawie jest:
    >
    > http://samochodyelektryczne.org/renault_master_ze.ht
    >
    > T.

    PS. Firma Renault nie za bardzo promuje swoje samochody elektryczne.
    Chyba to jest konstrukcja niezbyt dobra (nie wiem - niezawodna, ma
    jakieś mankamenty?). Zwróciłem się do nich z prośbą o użyczenie Kangoo
    Z.E., ale nic z tego. W dodatku z ich strony zniknął cennik i dane tego
    samochodu. Chyba jakaś porażka...
    T.

  • 17. Data: 2017-10-13 11:18:49
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > auto będzie płatna za gotówkę, a reszta w ratach związanych z energią.
    > Mają też podpisać umowy z Pocztą oraz firmami kurierskimi (także za
    > granicą), bo jest bardzo duże zainteresowanie tym pojazdem. 8 pierwszych
    > ma pójść właśnie do firm kurierskich na badania eksploatacyjne.
    > Rozpoczęcie seryjnej produkcji - początek 2019 r.
    > P. dyrektor powiedział, że jak Niemcy zobaczyli to auto na stoisku Ursusa
    > w Hanowerze to zapałali chęcią produkcji elektrycznych furgonetek i to
    > skłoniło ich do decyzji, że elektryczne Craftery będą w Polsce
    nover-messe/
    > W wersji prototypowej będzie miał nieco wyższą i bardziej "normalną"
    > kabinę, a nie taką płaską jak na tym zdjęciu.
    > Dostawcami baterii mogą być 2 firmy - jedna spod Warszawy, a druga to BMZ
    > w Gliwicach
    > (http://glowny-mechanik.pl/2017/09/21/bmz-poland-otw
    iera-nowa-inwestycje-o-wartosci-9-mln-euro/).
    > Będzie się działo...
    > T.

    jeszcze nie wyjechał i już się zepsuł- koleś pod nim leży, tylko buty
    widac:D

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 18. Data: 2017-10-13 11:56:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-13 o 09:59, T. pisze:

    > Ostatnia uwaga - to ma być mała furgonetka (wielkości VV Caddy), a nie
    > duży dostawczak. Ma mieścić 4 europalety i mieć mniej niż 2 m wysokości
    > (może wtedy wjechać do podziemnych garaży, także w galeriach handlowych).

    Czyli nie ma przewieźć czterech załadowanych europalet tylko ładunkiem
    mają być same palety? Producent reklamował że wejdzie jedna.
    Jak zmierzyć miejsce w środku to w sprzyjających okolicznościach wejdą dwie.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2017-10-13 12:13:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-13 o 11:56, RadoslawF pisze:

> [...]
    > mają być same palety? Producent reklamował że wejdzie jedna.
    > Jak zmierzyć miejsce w środku to w sprzyjających okolicznościach wejdą

    Pożyjemy, zobaczymy, To już tylko miesiąc.
    T.

  • 20. Data: 2017-10-13 19:56:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I taka droga powinna pojsc elektryfikacja samochodow. Przede wszystkim produkcja
    kitow do prawie samodzielnego montazu i rownolegle produkcja nowych. W moim masterze
    wystarczy wymontowac silnik spalinowy i na jego miejsce wstawic elektryczny 50kW. Do
    tego akumulatory dopasowane do tego co pod podloga a jak by bylo malo to jeszcze w
    przestrzeni pomiedzy blacha zewnetrzna a poszyciem w srodku w budzie da sie sporo
    pradu zmiescic. Skrzynia biegow zostaje zeby przy ruszaniu akumulatorow nie
    przeciazac. Kitami robionymi fabrycznie mozna praktycznie przerobic kazdy samochod
    osobowy i dostawczy na elektryczny. W Polsce nie produkujemy wlasnych dostawczakow i
    osobowek. Sa fabryki ale w nich za miske kartoflaniki robia. Wszystkie znaczace
    podatki i caly zysk jest za granica i gowno z tego mamy. Co roku wyplywa duzo kasy za
    granice, mozna by za nia kupic potrzebniejsze rzeczy niz samochody. Jak by kity byly
    produkowane w Polsce i byl by w nich minimalny wklad dewizowy to ludzie by mieli po
    malych kosztach samochody elektryczne a dewiz by nie ubywalo.