  • 1. Data: 2018-08-16 12:53:34
    Temat: Elementy pasywne - gdzie kupować?
    Od: s...@g...com

    Jak dotąd zaopatrywałem się w kondziory/rezystory i tym podobne pierdulamenty w TME.
    Ostatnio kupowałem u nich jakieś 4-5 miesięcy temu i wszystko wyglądało cacy. Wczoraj
    chcąc złożyć kolejne zamówienie, ze smutkiem stwierdziłem bardzo niekorzystną
    rewolucję cenową. Ceny tak na oko poszły w górę jakieś 5-6x.

    Obecnie ceny u piekarza są jakieś 3x niższe niż w TME, ale wybór niestety znacznie
    uboższy. Co Wy proponujecie?

  • 2. Data: 2018-08-16 13:23:09
    Temat: Re: Elementy pasywne - gdzie kupować?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 12:53, s...@g...com pisze:
> [...]
    rewolucję cenową. Ceny tak na oko poszły w górę jakieś 5-6x.

    > Obecnie ceny u piekarza są jakieś 3x niższe niż w TME, ale wybór niestety znacznie

    Nie zajmuję się zaopatrzeniem, ale podejrzewam, że ceny u piekarza
    wynikają z tego, ze stare zakupy więc stare ceny.

    Chińczyki podobno produkują samochody elektryczne na potęgę i jednym ze
    skutków jest kolosalny wzrost cen najpierw kondensatorów a potem rezystorów.
    P.G.

  • 3. Data: 2018-08-16 13:26:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Chińczyki podobno produkują samochody elektryczne na potęgę i jednym ze
    > skutków jest kolosalny wzrost cen najpierw kondensatorów a potem rezystorów.

    Strach myśleć co będzie, gdy się w końcu Morawiecki za to samo zabierze.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2018-08-16 13:28:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Strach myśleć co będzie, gdy się w końcu Morawiecki za to samo zabierze.

    Też podrożeją, ale tylko u nas :)
    P.G.

  • 5. Data: 2018-08-16 13:37:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Też podrożeją, ale tylko u nas :)

    Jak poprzednicy z sąsiedztwa robili Samochód Ludowy, miało to zasięg, że tak
    się wyrażę, światowy.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2018-08-16 14:05:32
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 16.08.2018 o 12:53, s...@g...com pisze:
> [...]
    rewolucję cenową. Ceny tak na oko poszły w górę jakieś 5-6x.

    > Obecnie ceny u piekarza są jakieś 3x niższe niż w TME, ale wybór niestety znacznie

    Jak możesz to zostaw zakup części firmie montującej. Na pewno mają
    większy obrót niż ty, więc są w stanie znaleźć/wynegocjować niższe ceny.

    Maritex, farnell, digikey, mouser itp. Ja zazwyczaj otwieram kilka
    sklepów jednocześnie przy kompletacji i patrzę gdzie wychodzi taniej.

    Piekarza omijam, bo potrafią przysłać SMD pocięte na kawałki po 10 szt.
    a jak zaznaczę w zamówieniu, że ma być w jednym kawałku, to trafia się
    odpowiedź, że nie mają.

  • 7. Data: 2018-08-16 14:36:36
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zbych <a...@o...pl> wrote:

    > Maritex, farnell, digikey, mouser itp. Ja zazwyczaj otwieram kilka
    > sklepów jednocześnie przy kompletacji i patrzę gdzie wychodzi taniej.

    Jest jeszcze elecena.pl.

    Ja kupuję na Allegro, ale to detalicznie.

  • 8. Data: 2018-08-16 19:41:27
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 14:05:33 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:

    > Jak możesz to zostaw zakup części firmie montującej. Na pewno mają
    > większy obrót niż ty, więc są w stanie znaleźć/wynegocjować niższe ceny.

    Tak też robię, ale pod prototyp nie ma sensu zawracać mandoliny. Pod prototyp zbytnio
    cenami nie ma sie co przejmować. ale zawsze lepiej trochę zaoszczędzić żeby starczyło
    na upojny wieczór. :)

    > Maritex, farnell, digikey, mouser itp.

    Ci to już mają ceny na pasywne wywalone jak Himalaje...

  • 9. Data: 2018-08-16 20:45:14
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Ci to już mają ceny na pasywne wywalone jak Himalaje...

    Jeszcze tam nie kupowałem ale zobaczyć można https://lcsc.com/
    Wojtek

  • 10. Data: 2018-08-16 21:32:01
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    s...@g...com wrote on 16.08.2018 19:41:

> [...]
    starczyło na upojny wieczór. :)

    > Ci to już mają ceny na pasywne wywalone jak Himalaje...

    Sprawdziłem dla przykładu 100n/0603/X7R/25V+, przy 4k (1 rolka), ceny netto:
    Maritex - 1gr
    TME - 6,7gr
    Farnell - 2gr
    Piekarz - nie podaje ceny dla 4k, najmniej 16gr
    Digikey - 0.5c
    LCSC - 1.3c

    Więc chyba ci się Himalaje z Kopcem Kościuszki pomyliły.