  • 11. Data: 2017-09-13 17:21:06
    Temat: Re: Energy harvesting i wieloobrotowe enkodery absolutne
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-09-12 o 14:21, J.F. pisze:

    > Ile mocy wymaga czytnik RFID ?
    > Albo NFC w telefonie ?
    >
    > Wydaje mi sie, ze dosc sporo, wiec te baterie trzeba czesto wymieniac ?

    Nie tak bardzo. Albo raczej - da się to jakoś zoptymalizować.
    Tu masz przykład:
    http://w3.assaabloy.co.uk/index.php?key=produktkatal
    og&ID=14107&c=assaabloyberlin&treeID=165103&lang=en

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2017-09-14 14:09:41
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 12.09.2017 o 00:58, mk pisze:
    > Przypomniała mi się lekcja fizyki i zjawisko Barkhausena, (np.:
    > https://youtu.be/1xFRtdN5IJA?list=PLyQSN7X0ro2314mKy
    UiOILaOC2hk6Pc3j&t=1739).
    > Do ferromagnetyka można zbliżać magnes dowolnie powoli, a i tak będzie
    > można usłyszeć trzaski, bo domeny przemagnesowują się raptownie i w
    > całości po przekroczeniu krytycznego progu. Ale szum Barkhausena raczej
    > będzie zbyt mały by zasilić z niego cokolwiek... no chyba że by istniał
    > materiał o bardzo dużych domenach, pewnie rzędu mm...

    Przypomniał mi się z Radioelektronika opis generatora niskoszumnego do
    syntezy przestrajanego polem magnetycznym. Miał być niskoszumny, w
    każdym razie mniej szumiacy niż przestrajany diodami pojemnosciowymi.
    Ogólnie artykół wyglądał na rzetelny i przemyślany, cewka srebrnym
    drutem... Ciekawe, czy lipa, czy moze w tym zakresie indukcji
    magnetycznej to zjawisko nie występowało.

  • 13. Data: 2017-09-14 14:27:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >drutem... Ciekawe, czy lipa, czy moze w tym zakresie indukcji
    >magnetycznej to zjawisko nie występowało.

    Na filmie szum jest slyszalny, a ten generator byl na MHz :-)

    Ale ciekawe jakie autor mial mozliwosci pomiarowe ... tylko na ucho ?

    J.

  • 14. Data: 2017-09-18 09:55:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup

    >Nie tak bardzo. Albo raczej - da się to jakoś zoptymalizować.
    >Tu masz przykład:
    >http://w3.assaabloy.co.uk/index.php?key=produktkata
    log&ID=14107&c=assaabloyberlin&treeID=165103&lang=en

    I nie ma to gdzies tajnego kabla do ladowania ?

    cos znalazlem
    www.ti.com/lit/an/sloa184/sloa184.pdf

    i proponuja tam:
    -mechaniczne lub optyczne wykrywanie obecnosci karty
    -pojemnosciowe wykrywanie karty,
    -stary pomysl GDO - czyli oscylatorek malej mocy, ktorego amplituda
    zalezy od obecnosci w poblizu nastrojonego ukladu
    -... no i nie bardzo rozumiem - reszta jest rozwinieciem pomyslu GDO,
    czy nieco inna metoda.

    Wychodzi na to, ze wykrywaja obecnosc cewki karty w poblizu, co wymaga
    mniejszej mocy i moze pracowac impulsowo.

    J.

  • 15. Data: 2017-09-18 14:55:01
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-09-18 o 09:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"  napisał w wiadomości grup

    og&ID=14107&c=assaabloyberlin&treeID=165103&lang=en

    > I nie ma to gdzies tajnego kabla do ladowania ?

    Ano nie ma. Piszą coś o "USB for battery back up". Ale to raczej na czas
    wymiany baterii.

> [...]
    >
    > Wychodzi na to, ze wykrywaja obecnosc cewki karty w poblizu, co wymaga
    > mniejszej mocy i moze pracowac impulsowo.

    No właśnie ciekaw jestem jak to zrobili, pomysłów parę na to jest.
    Czas działania jednak robi wrażenie. Fakt, sam zamek pewnie też
    optymalizowany pod kątem zużycia energii, ale to już inna sprawa. Ale
    jak komuś zależy na tym żeby nie było żadnych kabli no to ma
    rozwiązanie. Tylko baterii trzeba pilnować, ale zdaje się z dość dużym
    wyprzedzeniem sygnalizuje że trzeba wymienić.

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2017-09-18 15:57:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >No właśnie ciekaw jestem jak to zrobili, pomysłów parę na to jest.
    >Czas działania jednak robi wrażenie.

    Jesli sprawdzenie obecnosci karty zajmuje kilkadziesiat us, to
    spokojnie mozna kilka razy na sekunde uruchamiac.

> [...]
    >dużym
    >wyprzedzeniem sygnalizuje że trzeba wymienić.

    Ma lacznosc z serwerem, to stosowna informacje wysle.

    J.

  • 17. Data: 2017-09-18 16:32:18
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.09.2017 um 15:57 schrieb J.F.:
> [...]
    > mozna kilka razy na sekunde uruchamiac.

    > Ma lacznosc z serwerem, to stosowna informacje wysle.
    Tylko jak się temu po drugiej stronie serwera nie chce dupska ruszyć, by
    wymienić baterię zawczasu, to jest wał. Mmamy coś takiego w robocie. Już
    parę razy dzwoniłem do ciecia, by mnie wpuścił, bo zamek nie działa.

    Waldek

  • 18. Data: 2017-09-18 20:30:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 14:09, Cezary Grądys pisze:
    UiOILaOC2hk6Pc3j&t=1739).

    > Przypomniał mi się z Radioelektronika opis generatora niskoszumnego do
    > syntezy przestrajanego polem magnetycznym. Miał być niskoszumny, w
    Masz linka do niego?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 19. Data: 2017-09-18 22:42:31
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-09-18 o 16:32, Waldemar pisze:
    > Tylko jak się temu po drugiej stronie serwera nie chce dupska ruszyć, by
    > wymienić baterię zawczasu, to jest wał. Mmamy coś takiego w robocie. Już
    > parę razy dzwoniłem do ciecia, by mnie wpuścił, bo zamek nie działa.

    No i to jest właśnie problem. Nie można wyświetlać takiej informacji na
    zamku (i w ogóle nie może to być informacja ogólnie dostępna), a czynnik
    ludzki jest niestety bardzo często najbardziej zawodnym elementem
    systemu bezpieczeństwa.

    Pozdrawiam

    DD