  • 1. Data: 2009-06-12 07:04:56
    Temat: Era nadal szuka frajerów? - zmiana regulaminu 2007
    Od: gollum <o...@r...pl_NOSPAM>

    Wysłałem do ery pismo reklamacyjne, aby anulowali naliczone kary za
    rozwiązanie umów w 2007 roku. Powołałem się m.in. na wyrok sądu
    apelacyjnego. Oto, co dostałem w odpowiedzi:

    "W odniesieniu do poruszanych przez Pana zagadnień informuję, że
    okoliczności, na które powołuje się Pan aktualnie, nie uzasadniają
    konieczności zmiany stanowiska Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o.
    (PTC), przedstawionego w dotychczasowej korespondencji.

    W tym miejscu informuję, że wyrok Sądu Apelacyjnego nie kończy drogi
    postępowania sądowego, jak również nie jest jednoznaczny z faktem, iż
    Abonent może skorzystać z prawa do rozwiązania Umowy bez obowiązku
    naprawienia PTC szkody".

    Czyli wychodzi na standardowe powiedzenie - nie mamy pańskiego płaszcza
    i co pan nam zrobi? chyba tylko wyrok sądu zmusi ich do zmiany
    stanowiska... Po prostu ręce opadają...

  • 2. Data: 2009-06-12 07:13:10
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Takie rzeczy to tylko w Erze.
    Przecież to motto ich kampanii reklamowej.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 3. Data: 2009-06-12 07:24:19
    Od: "Bolek" <t...@t...com>

> [...]
    > konieczności zmiany stanowiska Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o.
    > (PTC), przedstawionego w dotychczasowej korespondencji.

    No i mają całkowitą rację. Nie można domagać się kary 5 lat dla złodzieja,
    bez procesu, powołując się na to, że inny złodziej za to samo dostał 5 lat.
    Chcesz sprawiedliwości - zwróć się do sądu albo UKE.

    Bolek

  • 4. Data: 2009-06-12 07:40:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 09:24:19 +0200, Bolek napisał(a):

    > No i mają całkowitą rację. Nie można domagać się kary 5 lat dla
    > złodzieja, bez procesu, powołując się na to, że inny złodziej za to samo
    > dostał 5 lat.

    Chociaż w ogólności masz rację, w tym przypadku racji nie masz. Spór o
    skutek rozwiązania umowy ze względu na zmianę regulaminu nie jest ani na
    jotę podobny do ścigania przestępcy.

    > Chcesz sprawiedliwości - zwróć się do sądu albo UKE.

    A to jest racja. PTC ewidentnie liczy na to, że olbrzymia większość ludzi
    odpuści sobie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 5. Data: 2009-06-12 09:10:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gollum" <o...@r...pl_NOSPAM> napisał w wiadomości

> [...]
    > konieczności zmiany stanowiska Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o.
    > (PTC), przedstawionego w dotychczasowej korespondencji.

    Coz - Polska to nie USA. Wyrok ma znaczenie tylko dla stron - czyli w tej
    jednej sprawie, tego, kto wygral, ma znaczenie.
    Kazda inna osoba musi walczyc od nowa w swojej sprawie i uzyskac wyrok
    korzystny dla siebie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-06-12 09:52:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gollum" <o...@r...pl_NOSPAM> napisał w wiadomości

    > W tym miejscu informuję, że wyrok Sądu Apelacyjnego nie kończy drogi
    > postępowania sądowego, jak również nie jest jednoznaczny z faktem, iż

    Niemniej jednak, o ile to moze nie miec znaczenia dla Ery, o tyle moze miec
    znaczenie dla sadu, bo sady apelacyjne to juz wyzsza polka orzecznictwa i
    powolanei sie na nia daje duzo. W przypadku orzeczen Sadu Najwyzszego
    jeszcze wiecej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-06-12 10:10:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > co pan nam zrobi? chyba tylko wyrok sądu zmusi ich do zmiany stanowiska...

    Na to jest bardzo proste rozwiązanie. Wnosisz pozew do sądu o
    stwierdzenie nieistnienia roszczenia. Jako dowód dołączasz odpowiedź ERY
    potwierdzającą, że sprawę próbowałeś załatwić polubownie i że ERA odmawia
    korekty salda.

    Jako uzasadnienie roszczenia wpisujesz podstawę prawną z prawa
    telekomunikacyjnego i sygn. owego wyroku sądu apelacyjnego i czekasz. I nie
    zapomnij dodać wniosku o zwrot wpisu i kosztów zastępstwa procesowego od
    pozwanego, może masz jakiegoś znajomego prawnika, który chce zarobić za
    frajer kilkaset złotych...

  • 8. Data: 2009-06-12 11:32:11
    Od: gollum <o...@r...pl_NOSPAM>

> [...]
    > jednej sprawie, tego, kto wygral, ma znaczenie.
    > Kazda inna osoba musi walczyc od nowa w swojej sprawie i uzyskac wyrok

    Trudno się z Tobą nie zgodzić, ale dziwi mnie postawa PTC - opłaca im
    się płacić koszty sądowe itp? Kto miał zapłacić karę, już pewnie dawno
    to zrobił i zapomniał, reszta będzie się sądzić. I PTC raczej nie wygra.

  • 9. Data: 2009-06-12 12:29:56
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    SDD wrote:
> [...]
    > jednej sprawie, tego, kto wygral, ma znaczenie.
    > Kazda inna osoba musi walczyc od nowa w swojej sprawie i uzyskac wyrok

    Sebastianie. pomyliłeś tryby, strony i fakty :-) Roszczenie PTC jest
    nieważne z mocy prawa. PTC próbowało to prawo obalić, a SA pokazał im
    gest Kozakiewicza. Czyli potwierdził, żeinterpretacja wysoko opłacanych
    prawników PTC jest fałszywa.

    Jeżeli natomiast strona tego sporu (PTC-abonent) kwestionuje prawo, to
    IMO sprawa nadaje się do UOKiK-u, jeżeli oczywiście kolega Gollum jest
    konsumentem (naruszenie zbiorowych praw konsumenta..).

    M.

    PS. Niby nie można być dwa razy ukranym za to samo, ale w tym
    przypadku... Najwyraźniej to nie jest to samo :-)

  • 10. Data: 2009-06-12 13:29:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 13:32:11 +0200, gollum napisał(a):

    > Kto miał zapłacić karę, już pewnie dawno to zrobił i zapomniał, reszta
    > będzie się sądzić. I PTC raczej nie wygra.

    Albo ci, co zapłacili przypomną sobie, skapują, że mogą powalczyć -- i
    pójdą do sądu.
    Metoda na przeciąganie jest podstawowym sposobem walki w takich
    sytuacjach. PTC ma czas, a może mieć i pieniądze (więcej pieniędzy, jeśli
    komuś nie będzie się chciało za parę setek po sądach chodzić).