  • 1. Data: 2016-02-08 23:48:27
    Temat: Ethernetowego kabla długość
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Jakoś po Wi-Fi udostępnianie plików daje zwiechy, gdy plik jest choć
    trochę większy. Nie wiem, gdzie tkwi wąskie gardło, ale że komputer
    który ma być dla nich serwerem - jest dość blisko rutera, to pomyślałem,
    aby go podpiąć po sznurku, może to coś pomoże?

    A w związku z tym szukam porady u tych, co lepiej się na tym znają. Mam
    ci ja kabel, ale te jego 3 metry to ciut mało. Jednak nabyłem (z całkiem
    innych powodów) listwę anty-przepięciową, która ma gniazda We-Wy dla
    sieci właśnie, celem ich "zabezpieczenia" (cokolwiek by to miało
    znaczyć, bodajże przed... piorunem?). Czy użycie tej "przejściówki" oraz
    2 kabli - jest rozwiązaniem równie dobrym, jak jeden długi kabel? Pytam,
    bo nie chciałbym przepłacać.

    Nie zależy mi na utrzymaniu pełnej, 1-gigowej prędkości, wszak wąskim
    gardłem będzie na pewno i tak Wi-Fi, więc mam jedynie wymaganie, aby
    taki posztukowany Ethernet nie był wolniejszy. A gdy już ktoś z Was
    będzie na tyle uczynny, aby to wytłumaczyć, to tak dla potomności: z
    uzasadnieniem "czemu tak". Wszak komuś jeszcze może się przyda!

  • 2. Data: 2016-02-09 00:54:10
    Temat: Re: Ethernetowego kabla długość
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JaNus pisze:
> [...]
    >
    > A w związku z tym szukam porady u tych, co lepiej się na tym znają. Mam
    > ci ja kabel, ale te jego 3 metry to ciut mało. Jednak nabyłem (z całkiem

    W sklepie komputerowym poproś o kabel o takiej długości jaki
    potrzebujesz, jak nie mają fabrycznego to zrobią na miejscu.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-02-10 21:29:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message
> [...]
    > 2 kabli - jest rozwiązaniem równie dobrym, jak jeden długi kabel? Pytam, bo

    na pewno jest to rj45? zazwyczaj wbudowane maja zabezpieczenia
    linii telefonicznej

    jezeli bedzie dzialac to ok, jezeli nie to gotowy, zacisniety kabel kupisz
    na metry w kazdym rozsadnym sklepie komputerowym w okolicach 5pln
    +zlotowka za kazdy rozpoczety metr wiec nie jest to majatek

    --
    http://db.org.pl/

  • 4. Data: 2016-02-12 23:26:26
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-02-10 o 21:29, m4rkiz pisze:
    > "JaNus" <bez@adresu> wrote in message
    >>

    > na pewno jest to rj45? zazwyczaj wbudowane maja zabezpieczenia
    > linii telefonicznej

    Listwa wg opakowania to typ LP-8M, choć na obudowie są inne symbole.
    Ponadto na pudełku producent pisze, że zabezpiecza TV (faktycznie, jest
    "przelotka") oraz urządzenia idące po linii telefonicznej, lecz w
    listwie nie ma do tego gniazdek, natomiast jest We-Wy "network-owe".

    > jezeli bedzie dzialac to ok, jezeli nie to gotowy, zacisniety kabel kupisz
    > na metry w kazdym rozsadnym sklepie komputerowym w okolicach 5pln
    > +zlotowka za kazdy rozpoczety metr wiec nie jest to majatek

    Dzięki za info, ale chyba dość mało precyzyjnie ująłem podstawowe
    pytanie: czy gdy się rozpędzę z długością kabla, to jakoś mocno może
    ucierpieć na tym szybkość przesyłu? No bo jeśli spadek będzie rzędu 0,2%
    na metrze, to nie będę się ograniczał, i zafasuję sobie kabel "na
    zapas", jakieś 10 metrów... No bo czy transfer będzie 1Giga, czy 980
    Mega - to prawie żadna różnica.

  • 5. Data: 2016-02-13 22:01:11
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > się ograniczał, i zafasuję sobie kabel "na zapas", jakieś 10 metrów...

    normalny kablel poprawnie zacisniety bedzie dzialal w praktyce tak samo
    na dlugosci 1 i 100 metrow

    > No bo czy transfer będzie 1Giga, czy 980 Mega - to prawie żadna różnica.

    na zintegrowanych kartach gigabitowych osiagniesz okolo ~650-700Mb/s
    niezaleznie od kabla

    --
    http://db.org.pl/

  • 6. Data: 2016-02-17 18:52:01
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    JaNus pisze:
> [...]
    > na metrze, to nie będę się ograniczał, i zafasuję sobie kabel "na
    > zapas", jakieś 10 metrów... No bo czy transfer będzie 1Giga, czy 980

    Teoretycznie długość całej trasy pomiędzy dwoma urządzeniami
    ethernetowymi nie powinna przekraczać 100 m. Podejrzewam że parę razy
    dookoła byś mieszkanie musiał opasać żeby tę długość przekroczyć.
    A i zdarzyło mi się położyć trasę kablowa o długości 130 m, cat5e,
    pierwotnie planowaną jako połączenie VSDL. Na próbę spięliśmy urządzenia
    (kamerę i switch, kamera z interfejsem 100M) po ethernecie, bez VDSL - i
    działa do dzisiaj.

    --
    Darek