  • 1. Data: 2010-11-19 19:40:44
    Temat: Exception - ale inaczej
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Czy jest, nie mam pojęcia jakby to było zrealizowane, takie exception,
    wyjątek, że mamy klase/instancje wyjatku, mozemy czerpac z niej
    informacje i reagowac (jak w jezykach obiektowych) - i wznowic bledna
    operacje.

    Ostatnie takie coś widzialem chyba w PL/1 i bylo to proceduralne, na
    pewno o bardzo ograniczonym zakresie (w przyblizeniu powiedzmy ze
    lokalnym). Obsluga bledu miala tam (kojarze jak przez mgle) koncepcje
    wznowienia przerwanej operacji.

    W sumie czesciowo sam sobie powiedzialem - przerwanie a nie wyjatek. Czy
    na gruncie jezykow obiektowych ktos sie spotkal ...

  • 2. Data: 2010-11-19 21:33:07
    Temat: Re: Exception - ale inaczej
    Od: "Teodor" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W sumie czesciowo sam sobie powiedzialem - przerwanie a nie wyjatek. Czy
    > na gruncie jezykow obiektowych ktos sie spotkal ...

    W starym poczciwym Clipperze 5.2 był (jest) podobny mechanizm.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-11-19 22:33:28
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 19 Nov 2010 20:40:44 +0100, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

> [...]
    >
    >W sumie czesciowo sam sobie powiedzialem - przerwanie a nie wyjatek. Czy
    >na gruncie jezykow obiektowych ktos sie spotkal ...

    Eiffel ma cos takiego

    http://docs.eiffel.com/book/platform-specifics/excep
    tion-mechanism

    Reacting to Exceptions
    Again, because of Design by Contract, we can state the following rule
    for dealing with exceptions:

    A routine that incurs an exeception can react in one of only two ways:
    1.It can return the instance to a stable state and retry the entire
    routine with the same or a different strategy.
    2.It can fail, causing an exception in its caller.

    There is an Eiffel mechanism called the rescue clause which
    facilitates the first alternative.

    A.L.

  • 4. Data: 2010-11-20 13:16:40
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-19 20:40, Jacek Czerwinski pisze:
> [...]
    > wyjątek, że mamy klase/instancje wyjatku, mozemy czerpac z niej
    > informacje i reagowac (jak w jezykach obiektowych) - i wznowic bledna

    Coś w tym stylu jest w Common Lispie - tu jest fajnie opisane
    http://www.nhplace.com/kent/Papers/Condition-Handlin
    g-2001.html
    Informacja wędruje do procedury obsługi, ale stos wywołań nie jest
    zwijany i można powrócić do wykonania programu w miejscu przerwania
    jego wykonywania.

    Nie wiem jednak, czy ten język można określić jako obiektowy.

> [...]
    >
    > W sumie czesciowo sam sobie powiedzialem - przerwanie a nie wyjatek. Czy
    > na gruncie jezykow obiektowych ktos sie spotkal ...

    Przerwaniem określa się zwykle reakcję na sygnał z zewnątrz.

    W CL określa się to jako ,,condition" - reakcja na pewien określony
    stan programu (niekoniecznie błąd).

  • 5. Data: 2010-11-26 17:23:32
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 19 Lis, 20:40, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:
> [...]
    >
    > W sumie czesciowo sam sobie powiedzialem - przerwanie a nie wyjatek. Czy
    > na gruncie jezykow obiektowych ktos sie spotkal ...

    while True:
    try:
    rob_cos()
    break