  • 1. Data: 2020-01-11 18:16:22
    Temat: F-S nadal żyje...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    26 grudnia znienacka zaatakował mnie ból [dupy?... nie,
    nieco nad lewym półdupkiem] wskazujący na kręgosłup i miast
    zanikania -- nasilił się tak mocno, że ,,postradałem zmysły''...

    Ale ja nie o tym teraz tu chciałem pisać...

    Wkrótce po tym ataku padło energetyzujące gniazdo F-S...
    Wcześniej zupełnie padł nieco ;) sfatygowany prawy
    mikrowłącznik tocz_padowej myszy... Ponadto Seagate
    wykazał się badblockami...

    Gniazdo nie dawało się wlutować za sprawą zimnych lutów...

    Rozważałem obcięcie sfatygowanej wtyczki i wlutowanie przewodu
    zasilającego bezpośrednio do płyty, ale wygrzebałem inną pastę
    lutowniczą ze śmietnika i przegrzałem mocno gniazdo, ryzykując
    uszkodzenie laminatu płyty głównej... Chyba mam połączenie...

    Na laptopowy akumulator nie mogę liczyć -- zostało mu 111 mWh,
    co starcza na zero... ;) Być może warto wyjąć akumulator...

    Pięcionóżkowy mikrowłącznik prawego myszy wyciąłem bezproblemowo,
    lecz gięcie nóżek nowego okaleczyło ów nowy do tego stopnia, że
    z czterech nóżek zostały trzy, ale uznałem, że ostatecznie na
    trzech nóżkach też nie będzie źle... ;) (qpiłem pięć mikrowłączników,
    ale z czterem nóżkami do dziurawionego laminatu, nie z pięcioma do
    lutowania powierzchownego SMD, bo tylko takie znalazłem w Białymstoku;
    jeden mikrowłącznik wstawiłem przed rokiem w miejsce padniętego włącznika
    zasilania, więc mam jeszcze trzy w zapasie, ponadto mógłbym użyć
    mikrowłączników z demobilu, ale uznałem, że 3 nóżki zamiast 5 to
    nadal/jeszcze nieźle... -- tak mi kiedyś przykręcono *przednie* koła
    w samochodzie -- 3 nakrętkami miast 5... jedną nakrętkę straciłem...
    co z felgami, piastami i bezpieczeństwem?...)

    Popsuty mikrowłącznik prawego myszki był wewnątrz lekko ;) złamany
    i niezbyt lekko brudny...

    Dostosowanie ;) wysokości (nowy jest znacznie wyższy) powiodło się doskonale.

    Usunąłem moduł BT2 -- nie na wiele przydatny....
    (mogę bez trudu wstawić, ale chyba nie warto)

    To już druga część usunięta -- pierwszą był telefoniczny modem...

    Laptop pracuje poprawnie (jeśli nie liczyć uszkodzeń HDD) ale na
    razie jest skręcony 1/3 wkrętów i brak mu optycznego napędu CDVD....

    Czas na naprawę HDD... SeaTool spod Win nie potrafi przejść...
    Potrzebny jest raczej na flaszce lub płycie z własnym butem....

    Tak więc po ~2 tygodniach F-S znów jest ~sprawny...

    Odliczając czas nieużywania -- przeżył ponad 11 lat.
    W połowie sierpnia br. minie 12 lat od chwili qpna.

    Gościł w sobie dwa ćwierćterabajtowe dyski WDC i dwa
    półterabajtowe Seagate.

    Od półtora roku ma 2x2GiB oRAMkowania DDR2; wcześniej miał 2x1GiB.

    -=-

    Zamierzam jednak postawić tu W10 -- nie wiem, czy 32W10,
    czy 64W10, bo mam tylko 4 GiB oRAMkowania... Dla 32WXP
    to sporo, lecz niekoniecznie dla W10...

    Nie wiem, czy pod 32W10 zdołałbym wykorzystać 1 GB na
    RAMdysk tak, jak wykorzystuję pod 32WXP...

    -=-

    Przydałby się akumulator (choćby na kilka minut) i jeden
    klawisz (o) klawia_tury... Może także spacja -- obecnie
    przyszyta jest nitką dentystyczną... ;)

    Ból stał się znośny dzięki nagrzewaniu i lekom...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2020-01-18 02:16:06
    Temat: Re: F-S nadal żyje...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e1a0301$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > 26 grudnia znienacka zaatakował mnie ból [dupy?... nie,
    > nieco nad lewym półdupkiem] wskazujący na kręgosłup i miast
    > zanikania -- nasilił się tak mocno, że ,,postradałem zmysły''...

    Ból tak sobie ustąpił -- nie jest masakrycznie źle, ale nadal
    nie jest dobrze...

> [...]

    > Wcześniej zupełnie padł nieco ;) sfatygowany prawy
    > mikrowłącznik tocz_padowej myszy... Ponadto Seagate

    Do tego niemal połamały się okulary -- niemal nówki!!!
    Przysłano mi je do sanatorium chyba w październiku...
    Do Gołdapi -- w 2013 roku... Organiczne (plastykowe)
    soczewki w metalowej oprawce... Nawet nie warto
    naprawiać, bo soczewki są raczej w złym stanie...
    Łącznik w okularach jest niemal złamany. Nawet
    nie rozdeptałem ich...

    Więc teraz łażę w okularach z ubiegłego wieku.
    Oprawki mają ~25 lat, soczewki (z mineralnego
    szkła) -- ze 2 lata mniej. Są bardzo ciemne...
    I w doskonałym stanie!!!

    > Usunąłem moduł BT2 -- nie na wiele przydatny....
    > (mogę bez trudu wstawić, ale chyba nie warto)

    Nie wstawiłem -- poskręcałem laptop bez wstawienia.

    > Laptop pracuje poprawnie (jeśli nie liczyć uszkodzeń HDD) ale na
    > razie jest skręcony 1/3 wkrętów i brak mu optycznego napędu CDVD....

    Wkręciłem, co mogłem -- chyba 3 wkrętów nie wkręciłem, bo nie było
    w co... ;) Laptop ma swe lata, więc i sprawnych gwintów coraz mniej...

> [...]

    > W połowie sierpnia br. minie 12 lat od chwili qpna.

    > Gościł w sobie dwa ćwierćterabajtowe dyski WDC i dwa

    Teraz ma znów błękit WDC...
    Postaram się ,,naprawić'' Seagate i postawić tam W10.
    Jeśli pójdzie -- dorzucę do niego WXP w kilku wydaniach...
    W10 chyba postawię jako 32W10 i 64W10 -- zobaczę, co będzie
    lepsze... Mam tylko 4 GiB oRAMkowania... **Być może** jest
    miejsce na jakiś dysk na mSATA...

    > Zamierzam jednak postawić tu W10 -- nie wiem, czy 32W10,
    > czy 64W10, bo mam tylko 4 GiB oRAMkowania... Dla 32WXP
    > to sporo, lecz niekoniecznie dla W10...

    Przede mną najtrudniejsze zadanie -- ściągnięcie instalki W10 z netu!

    > Nie wiem, czy pod 32W10 zdołałbym wykorzystać 1 GB na
    > RAMdysk tak, jak wykorzystuję pod 32WXP...

    Byłoby super!

    > Ból stał się znośny dzięki nagrzewaniu i lekom...

    Ale nadal jest...
    Przykre, bo w ubroku schudłem 7 kg (10%) i myślałem,
    że to rozwiąże problem z kręgielnią na długi czas...

    Zamierzałem jeszcze schudnąć o 10% -- teraz o 6 kg,
    do niespełna 60 kg...

    W Lidlu promocja na czekolady -- qpiłem niemal 2 kg...
    (trochę z orzechami i trochę 95%)
    Ale IMO czekolady nie tuczą. ;)
    Mogę spokojnie obżerać się czekoladami -- schudłem do
    stabilnych niespełna 66 kg z ponad 73 kg w marcu ubr...
    Na razie jo-jo mi nie grozi...
    Jem sporo chleba, ryżu, czekolad...

    WDC rozgrzewa się do niemal 60°C...
    Wkrótce zobaczę, co zostało z Seagate po długotrwałym znęcaniu się...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2020-01-18 16:52:19
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 11 Jan 2020 18:16:22 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > 26 grudnia znienacka zaatakował mnie ból [dupy?... nie,
    > nieco nad lewym półdupkiem] wskazujący na kręgosłup i miast
    > zanikania -- nasilił się tak mocno, że ,,postradałem zmysły''...

    [..]
    > Ból stał się znośny dzięki nagrzewaniu i lekom...

    Wątpię by było tu wielu masochistów, którzy by to czytali. Mam za to
    darmową poradę. Załóż bloga. Wszyscy na tym skorzystamy.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 4. Data: 2020-01-18 20:03:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" 99oc2kkd8tm1$....@t...com

    > Wątpię

    Miej ufność...

    > by było tu wielu masochistów, którzy by to czytali.

    Masochista lubi szczególny seks -- nie czytelnictwo...

    > Mam za to darmową poradę.

    Od darowizn są podatki!

    > Załóż bloga. Wszyscy na tym skorzystamy.

    Od korzyści -- także są podatki!

    -=-

    Wróćmy do tematu... Chyba złamałem plombę na
    zębie -- albo ząb... I fryzjer naprawdę podrożał...
    500+ zbiera żniwa...

    A gdyby tak wymontować z nieużywanych
    pałerbanków ogniwa i wmontować do
    akumulatora F-S?...

    Akurat mam 3 ogniwa -- ale z dwóch różnych PB.
    Dwa (w jednym) po 2600 mAh, o pozostałym wiem
    niewiele... IMO wszystkie ze Lwowa... ;) (LiJon)
    PB mi nie są już potrzebne... Qpilem je kiedyś
    w Auchan, lecz nie miałem z nich korzyści ;)
    zbyt wielkich...

    Chyba wiem, dlaczego ST nie trawi karty SD
    i nie chce pracować pod WXP...

    Jedno i drugie poprawię i spróbuję wreszcie
    przewlec dysk przez ST... (SeaTools)

    -=-

    F-S pracuje poprawnie z błękitnym WDC 250 GB...

    -=-

    Zdradzisz mi tajemnicę bloga? IMO to martwica,
    dlaczegóż więc wg Ciebie miałbym 'założyć bloga'
    miast 'założyć blog'?

    -=-

    BTW bloga i żywotności -- Asus Max pożera energię
    (drożejącą?) elektryczną i zgłasza się Winowi,
    lecz poza tym nie wykazuje oznak życia...

    Zdemontowałem niewymienny akumulator...
    Kiedyś zastanawiałem się nad tym, czy to
    trudna czynność... Cóż z tego, że łatwa,
    skoro nie akumulator padł...

    Może kiedyś qpię MB i spróbuję ożywienia...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2020-01-19 23:57:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e226940$0$17347$6...@n...neostrada.pl

    > Teraz ma znów błękit WDC...
    > Postaram się ,,naprawić'' Seagate i postawić tam W10.

    Bestia stawia opór! Wysupłałem DOSowy SeaTools z różnych
    zagnieżdżeń IMA/ZIP/ISO, wrzuciłem na kartkę pamięci,
    wmontowałem do laptopa znów Seagate i odpaliłem laptop
    z kartki, uruchomiłem wysupłany SeaTools... Wcześniej
    spróbowałem SeaTools pod Win sprzed wielu laty...
    Znajdował BS, ale nie naprawiał...

    Dla mnie IMA/IMZ nie są straszne. ;)
    Coś jak ISO czy ZIP. ;)

    > Przede mną najtrudniejsze zadanie -- ściągnięcie instalki W10 z netu!

    Trzeba szukać przycisku DOWNLOAD -- wiem... ;)

    > W Lidlu promocja na czekolady -- qpiłem niemal 2 kg...

    Te z orzechami już za mną... Zostało 6 czekolad 95%...
    Jestem za słaby, by przynieść więcej niż 2 kg naraz...
    Teraz znów trzeba czekać na promocję...

    > (trochę z orzechami i trochę 95%)

    > Wkrótce zobaczę, co zostało z Seagate po długotrwałym znęcaniu się...

    Trzyma się nieźle, ale ma 5 (pięć) BS ~w połowie.
    2 (dwa) zrelokował podczas tych testów -- kolejnych 5 nie potrafi... ;)

    (było zrelokowanych 76, jest 78; były 2 niestabilne, później 4,
    teraz 5 -- stan sprzed paru gAdzin; teraz może jest już lepiej,
    ale mnie tam teraz nie ma)

    Inny taki dysk jest sprawny, ale ma na sobie 10 partycji
    systemowych (3 W7S moich, 3 W7S matki i 4 32W10) więc
    w razie czego sporo roboty w przenoszeniu... [miały być
    3 32W10, ale że nie jestem mocny w rachunkach...]

    -=-

    Czy 70 GB dla skompresowanego 64W10 to mało? Chyba tak... Gdy
    do tego dochodzą SWAPy, HiberFile, programy, kesze, śmieci....
    Wywalam co mogę, ale najwyraźniej 70 GB to za mało nawet bez
    HibeFile i bez dużego SWAPa -- mam trudność z aktualizowaniem
    64W10 na HDD...

    Wyłączenie/włączenie HibeFile to raptem jedna ko_menda...

    powercfg -h off
    powercfg -h on

    spod konsoli z uprawnieniami...

    Na HDD lapka Acerowego mam 3 partycje systemowe (jedną chcę
    wywalić na stałe tak zwane) z 64W10 i na SSD mam 2 takież...

    -=-

    Na błę_kit_nym HDD lapka F-S mam 6 partycji systemowych z 32WXP...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2020-01-20 00:30:18
    Od: f...@g...com

> [...]
    > półterabajtowe Seagate.
    >
    > Od półtora roku ma 2x2GiB oRAMkowania DDR2; wcześniej miał 2x1GiB.

    Który to model F-S?

  • 7. Data: 2020-01-20 19:40:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <f...@g...com> 4...@g...co

    > Odliczając czas nieużywania -- przeżył ponad 11 lat.
    > W połowie sierpnia br. minie 12 lat od chwili qpna.

    > Gościł w sobie dwa ćwierćterabajtowe dyski WDC
    > i dwa półterabajtowe Seagate.

    Ale naraz tylko jeden -- nie ma tu miejsca na kilka HDD,
    chyba, żeby wstawić wraz z adapterem w miejsce napędu
    optycznego.

    > Od półtora roku ma 2x2GiB oRAMkowania DDR2; wcześniej miał 2x1GiB.

    IMO więcej ten CPU nie ciągnie -- Intel T7300.

    : Który to model F-S?

    Esprimo V 5545

    -=-

    Seagate stawia opór! 3 przebiegi SeaTools spod DOSa...

    Dwakroć zlecałem naprawę wszystkiego...

    [dlaczego tylko dwa?... bo po pierwszym przebiegu niefortunnie
    obróciłem laptopem tak, że wyskoczyła sfatygowana wtyczka
    zasilająca i przebieg (trwający około 105 minut) wcięło...]

    W sumie IMO musiał zrelokować 6 sektorów plus 4 sektory...

    Ale CrystalDiskInfo pokazuje, że po tych dwóch naprawach
    z 78 zrelokowanych mam 80, zaś z 5 niestabilnych mam 1...

    [nie jestem mocny w rachunkach, ale chyba gdzieś zniknęły
    2 sektory półmegabajtowe)

    Teraz młócę HDTunem...

    -=-

    Gdy ST pracuje pod DOSem -- dysk jest zimny, przez co trudniej wykryć
    błędy. Inne programy wykryją problemy przy wyższej temperaturze, zgłoszą
    komu ;) trzeba -- ale ST przeskanuje i uzna, że jest OK, choć potwierdzi,
    że dysk kwalifikuje się do gwarancyjnej podmiany... Problem w tym, że ten
    dysk kupiony został wiosną 2011 roku, ZTCP...

    Co czynić? Podgrzewać dysk zewnętrzną grzałką do 55°C?

    -=-

    Akumulator naprawdę zamierzam zreanimować za pomocą ogniw wyjętych z PałerBanków...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2020-01-20 20:14:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e25f505$0$554$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > że dysk kwalifikuje się do gwarancyjnej podmiany... Problem w tym, że ten
    > dysk kupiony został wiosną 2011 roku, ZTCP...

    ST spod Win nie naprawia błędów. Próbowałem kilku wersji ST pod Win.
    BTW -- po co komu FrameWork do takiego programu?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2020-01-21 06:44:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > z 78 zrelokowanych mam 80, zaś z 5 niestabilnych mam 1...

    > [nie jestem mocny w rachunkach, ale chyba gdzieś zniknęły

    HDTune znalazł bez trudu te 2 sektory -- i zamalował je na czerwono
    oraz zgłosił, gdzie trzeba... Cóż jednak z tego, skoro ST uzna te
    sektory za zdrowe?...

    80 relokowanych
    2 niestabilne

    SeaTools przemłóci i uzna znów te 2 za zdrowe?...

    Dlaczego te niestabilne sektory są malowane jako niestabilne,
    miast być automagicznie wywalanymi z użycia bez dodatkowego
    softu typu ST?!

    Pierwszy obrót mam za sobą -- nadal 80 i 2...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2020-01-21 15:00:57
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 21 Jan 2020 06:44:45 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e26feb4$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

> [...]
    >miast być automagicznie wywalanymi z użycia bez dodatkowego
    >softu typu ST?!
    >
    >Pierwszy obrót mam za sobą -- nadal 80 i 2...

    Victoria da radę, możesz ustawć ciągły zapis w obrębie tych sektorów a potem przy
    read
    ustawić remap, jak są wystarczająco niestabilne to przemapuje, jeśli nie, to męczyć
    zapisami dalej.