  • 1. Data: 2020-01-04 21:16:38
    Temat: Fakt --> Orange
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Usiłuję od kilku tygodni przenieść numer z Faktu do Orange.
    Wpisuję numer, Orange śle SMS, wpisuję kod, otrzymuję info:

    Wystąpił problem z połączeniem z serwisami zewnętrznymi.

    Byłem też [na] w salonach, ale przenosiny nie powiodły się.

    Udałem się do salonu Play, gdzie dowiedziałem się, że z tym
    nrem jest OK.

    Dziś próbowałem szczęścia w przeniesieniu innego nru z Fakt
    Mobile do Orange -- wyżej wymienionego problemu nie ma...

    Do tej pory nry przenosiłem IMO ponad 25 razy.

    Spróbuję szczęścia w przenosinach do TM lub Nju, bądź A2M.

    -=-

    Czy jest jeszcze ktoś, kto nie zdołał przenieść nru?
    Nieszczęsny nr startował w Rebtelu, skąd trafił do FM.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2020-01-08 10:12:39
    Temat: Re: Fakt --> Orange
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    Eneuel Leszek Ciszewski submitted this idea :
> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Czy jest jeszcze ktoś, kto nie zdołał przenieść nru?
    > Nieszczęsny nr startował w Rebtelu, skąd trafił do FM.

    Przejdź kodem na tym numerze z Faktu do jakiejś taryfy playowej choćby
    formuła play na kartę. Wychodzące się skrócą do 14 dni i spróbuj wtedy
    go przenieść, może się da.

  • 3. Data: 2020-01-08 23:26:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xxx" 5e159d16$0$556$6...@n...neostrada.pl

    > Przejdź kodem na tym numerze z Faktu do jakiejś taryfy playowej choćby formuła play
    na kartę. Wychodzące się skrócą do 14 dni i
    > spróbuj wtedy go przenieść, może się da.

    Mogę spróbować, ale czy takie przejście może być pomocne?
    Numer ma wychodne do 23 stycznia br., więc niewiele tracę.
    Mogę zeń SMSować i rozmawiać -- nawiązywać rozmowy.

    Inny mój numer z FM przeszedł tę przeszkodę już po odkryciu tego
    problemu. Nieco wcześniej inny numer przeszedł bezproblemowo.
    (zaraz zobaczę, czy przeszedł naprawdę, czy może Orange
    podarował mi nowy numer, bo na dziś wyznaczyłem przeniesienie)

    -=-

    Wysłałem do FM prośbę o pomoc, ale najwyraźniej odpowiadają tam
    automaty niezdolne do myślenia -- odpowiedziano mi, że wniosek
    o przeniesienie nie został zlecony i proszą o poprawne złożenie
    itd...

    Jak mam złożyć/zlecić wniosek, skoro w trakcie zlecania/składania
    napotykam na trudności a Orange twierdzi, że błąd najwyraźniej
    leży po stronie Play?...

    BTW -- jaka jest różnica pomiędzy zleceniem i złożeniem?
    Play/FM raz użył określenia 'zlecenie' a raz 'złożenie'...

    Dostałem prośbę ocenienia konsultanta -- zwykle daję noty
    najwyższe, ale tym razem dałem 0 (zero -- czyli niższą od
    najniższej) i dopisałem moje przemyślenia...

    Myślą kilka dni, po czym dają taką odpowiedź...

    -=-

    Mam nieużywanych/starych/wysłużonych 37 SIMek i kilkanaście
    sprawnych... Szacuję więc, że przeniosłem numer co najmniej
    25 razy... Do tej pory było OK, jeśli nie liczyć drobiazgów:

    - jeden numer nie przeniósł się, bo w Play były
    3 poziomy rejestracyjne i choć mój numer był
    zarejestrowany w Play, to jednak nie był ;) tam
    zarejestrowany (może jeden numer, może dwa,
    a może aż trzy -- nie jestem mocny w liczeniu)

    - raz otrzymałem uszkodzoną SIMkę FM

    -=-

    W dwóch salonach Orange nie było SIMek.
    W trzecim -- nie udało się...

    -=-

    Nic to -- jakoś będzie, o ile w ogóle będzie...
    Ślę post, zamykam VBoxa z WXP, zamykam Firefoxa,
    otwieram Operę, zamykam kilkadziesiąt okienek,
    aby móc cokolwiek w tej Operze zobaczyć... ;)
    (stan w Orange i w Play/FM)

    Ponad 21 GB SWAPu, 12 GiB RAMek dla CPU, 2 GiB RAMek
    dla GPU -- bardzo szybko to wszystko prowadzi do
    jasności ;) -- nie wszystko jest wyświetlane...
    Co gorsza -- chyba najlepszą metodą jest wówczas
    restart W10, który u mnie trwa i trwa mimo SSD...

    Czy tylko ja potrzebuję naraz otworzyć pół setki
    okienek w przeglądarce netowej?...

    -=-

    Czy Nju daje rok ważności konta?
    Może przeniosę numer do Nju zamiast
    do Orange, choć Nju to Orange...

    Może warto przenieść do Plusa lub innego minusa?
    (do Ery/TM)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2020-01-09 05:27:05
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    Eneuel Leszek Ciszewski brought next idea :
    > "xxx" 5e159d16$0$556$6...@n...neostrada.pl

    > Mogę spróbować, ale czy takie przejście może być pomocne?

    Nie wiem ale to jedyne co mi do głowy przychodzi. Jak nie to uke.

    > Czy Nju daje rok ważności konta?
    > Może przeniosę numer do Nju zamiast
    > do Orange, choć Nju to Orange...

    W nju na kartę masz konto ważne po wieki, działa to tak że po pół roku
    wysyłają smsa i trzeba potwierdzić odpisując na niego, wtedy znowu masz
    spokój na pół roku.

    > Może warto przenieść do Plusa lub innego minusa?
    > (do Ery/TM)

    W plusie rwk się da zrobić bez problemu, normalnie 10zł ta usługa
    kosztuje, trzeba by dopytać bo ostatnio znajomy przenosił to miał rwk
    po przeniesieniu chyba za darmo.
    W T-M z tego co wiem to się wycofali z tego, znaczy jakoś można uzyskać
    ale trzeba coś tam wykupować jakieś pakiety chyba, jak nie wykupisz to
    ważność się skróci także to chyba najgorsza sieć pod tym względem.

  • 5. Data: 2020-01-10 00:42:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xxx" 5e16ab9c$0$558$6...@n...neostrada.pl

    > Nie wiem ale to jedyne co mi do
    > głowy przychodzi. Jak nie to uke.

    Nie zamierzam ogryzać karmiącej mnie ręki.

    > W nju na kartę masz konto ważne po wieki, działa to
    > tak że po pół roku wysyłają smsa i trzeba potwierdzić
    > odpisując na niego, wtedy znowu masz spokój na pół roku.

    Spróbuję do Nju -- choć to nadal Orange...

    > W plusie rwk się da zrobić bez problemu, normalnie
    > 10zł ta usługa kosztuje, trzeba by dopytać

    Raz o coś tam pytałem -- trudna sprawa...

    -=-

    Nieaktywny nr z FM przeniósł się do Orange.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2020-01-12 23:43:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e10f2be$0$553$6...@n...neostrada.pl

    > Usiłuję od kilku tygodni przenieść numer z Faktu do Orange.
    > Wpisuję numer, Orange śle SMS, wpisuję kod, otrzymuję info:

    Udało się...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2020-01-15 00:05:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e1ba131$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Udało się...

    Otrzymałem już SIMkę Orange -- ale chyba nie została
    jeszcze uruchomiona przez Orange. Mniej więcej tak:
    - wniosek
    - potwierdzenie uruchomienia procedur
    - przesłanie SIMki kurierem
    - uruchomienie SIMki z numerem tymczasowym
    - zamiana nr tymczasowego na nr docelowy/przenoszony
    wygląda przenoszenie do Orange zlecane via WWW.

    Przenoszenie do Orange zlecane w salonie wygląda
    podobnie, ale SIMkę otrzymuje się podczas zlecania.
    Niestety zazwyczaj w salonach brak (lub rzekomo brak)
    SIMek. Ponadto w salonach zwykle są kolejki a i samo
    złożenie wniosku jest czasochłonne...

    Podczas przenoszenia można zapytać Orange, czy jest OK.
    (złożyłem wniosek przed kilkoma dniami a numer ma zostać
    przeniesiony dopiero 22 stycznia -- od czasu złożenia
    wniosku do przeniesienia można zapytać, by otrzymać
    odpowiedź...)

    Do 2 dni przed planowanym przeniesieniem można odstąpić
    od przeniesienia -- chyba wówczas zatrzymuje się nr
    tymczasowy. Nie wiem, bo nie odstępowałem.

    Jeśli przenoszony numer nie zostanie wypuszczony przez
    operatora -- zatrzymuje się nr tymczasowy. Wiem, bo tak
    zdarzyło się i mnie dwa (raz z Play, raz z Virgin) razy.

    Ponad 25 razy przenosiłem numer:
    - raz miałem opisany tu problem
    - raz nowa SIMka (Faktu Mobile) nie wystartowała
    (była to wina tej akurat SIMki; poskutkowała
    wymiana SIMki na nową; samo przeniesienie
    przebiegało bez zarzutów)
    - dwa razy operator nie wypuścił numeru
    - bywało, że nie zgadzały się dane osobowe
    (na wniosku był NIP a przenoszony nr był
    zapisany z Peselem lub odwrotnie)
    poza tym -- OK!

    Polecam zarówno Orange jak i Play, ale nie twierdzę,
    że wszyscy inni obsługują źle. Nie polecam T-Mobile,
    ale i nie zniechęcam do T-Mobile. Do Virgin Mobile
    niestety zniechęcam -- z przykrością...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2020-01-23 17:39:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e1e4939$0$545$6...@n...neostrada.pl

    > Otrzymałem już SIMkę Orange -- ale chyba nie została

    Gdy pisałem ów post -- była już uruchomiona.
    (rzecz jasna z nrem tymczasowym)

> [...]
    > - uruchomienie SIMki z numerem tymczasowym
    > - zamiana nr tymczasowego na nr docelowy/przenoszony
    > wygląda przenoszenie do Orange zlecane via WWW.

    Niestety do tej pory nie widziałem jej w Mój Orange -- chwila
    czatowania z doradcą Orange rozwiązała problem. Mam (i widzę)
    12 swych numerków w Mój Orange. Do tego numer matki na jej
    koncie. (matka ma w sumie tylko 2 numery, z nich jeden
    w Orange a drugi w A2M) W Play mam jeszcze 3 numery.

    FCN (VoIP) naliczył mi opłaty abonamentowe wbrew umowie sprzed
    lat -- 6,15 za numer miesięcznie, łącznie 73,80 -- widać obsługowy
    kontrast pomiędzy VoIPami i GSM... Czekam na odpowiedź FCN...

> [...]
    > Niestety zazwyczaj w salonach brak (lub rzekomo brak)
    > SIMek. Ponadto w salonach zwykle są kolejki a i samo

    IMO netem jest szybciej i łatwiej.
    Podobnież z rozwiązywaniem ewentualnych problemów.

> [...]
    > - dwa razy operator nie wypuścił numeru
    > - bywało, że nie zgadzały się dane osobowe
    > (na wniosku był NIP a przenoszony nr był

    Numer nie podpiął się automagicznie do Mój Orange, ale był
    funkcjonalny -- człek nieuważny może nie zobaczyć tego problemu.

> [...]

    > że wszyscy inni obsługują źle. Nie polecam T-Mobile,
    > ale i nie zniechęcam do T-Mobile. Do Virgin Mobile

    Play odpiął numer, o czym poinformował SMSen...

    Ogólnie i z Orange nie mam problemów, i z Play.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2020-01-24 11:33:34
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2020-01-09 o 05:27, xxx pisze:

    > W nju na kartę masz konto ważne po wieki, działa to tak że po pół roku
    > wysyłają smsa i trzeba potwierdzić odpisując na niego, wtedy znowu masz
    > spokój na pół roku.

    Po wysłaniu sms przedłużają ważność konta o 93 dni. Ale wystarczy
    doładować kwotą 5 zł i przysyłają sms, że środki znów są ważne
    bezterminowo. To "bezterminowo" trwa pół roku.

  • 10. Data: 2020-01-29 02:11:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dąbrowski" 5e2ac805$0$17355$6...@n...neostrada.pl

    > Po wysłaniu sms przedłużają ważność konta o 93 dni. Ale wystarczy doładować kwotą 5
    zł i przysyłają sms, że środki znów są ważne
    > bezterminowo. To "bezterminowo" trwa pół roku.

    W Play za 5 pln mam rok.

    --