  • 1. Data: 2015-07-01 16:02:29
    Temat: Falownik do silnika 1-fazowego
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję zmniejszyć prędkość silnika asynchronicznego 1-fazowego 230V,
    500W.
    Zwykły falownik odpada, bo ma wyjście 3-fazowe i nie da się go obciązać
    niesymetrycznie. Mechaniczne rozwiązanie nie wchodzi w grę.
    Czego mam szukać?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-07-01 16:52:53
    Temat: Re: Falownik do silnika 1-fazowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Zwykły falownik odpada, bo ma wyjście 3-fazowe i nie da się go
    >obciązać niesymetrycznie. Mechaniczne rozwiązanie nie wchodzi w grę.

    Falownika jednofazowego, np
    http://www.plcs.net.pl/index.php/katalog-automatyki/
    falowniki-softstarty/falowniki-invertek/optidrive-e2
    -1x230-1x230/view-all-products.html

    Albo ... najpierw poszukac na tym silniku kondensatora, bo przy tej
    mocy, to on chyba jednak trojfazowy ... no chyba ze dwu.

    J.

  • 3. Data: 2015-07-01 18:04:12
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Zwykły falownik odpada, bo ma wyjście 3-fazowe i nie da się go
    > obciązać niesymetrycznie. Mechaniczne rozwiązanie nie wchodzi w grę.

    regulator fazowy albo trafo z odczepami

  • 4. Data: 2015-07-01 18:43:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-01 o 18:04, Jeffrey pisze:
    > regulator fazowy albo trafo z odczepami
    Do silnika asynchronicznego?? Zapomnij.
    Jacek

  • 5. Data: 2015-07-01 18:47:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-01 o 16:52, J.F. pisze:
    > Falownika jednofazowego, np
    > http://www.plcs.net.pl/index.php/katalog-automatyki/
    falowniki-softstarty/falowniki-invertek/optidrive-e2
    -1x230-1x230/view-all-products.html
    Dzięki, to będzie to. Jak dotąd pod hasłem "falownik jednofazowy"
    znajdowałem falowniki trójfazowe zasilane jednofazowo.

    > Albo ... najpierw poszukac na tym silniku kondensatora, bo przy tej
    > mocy, to on chyba jednak trojfazowy ... no chyba ze dwu.
    Chyba dwu - z uzwojeniem dodatkowym i kondensatorem.
    Jacek

  • 6. Data: 2015-07-01 21:24:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Do silnika asynchronicznego?? Zapomnij.

    Tak calkiem zapomniec to nie.
    Mniejsze silniki sie reguluje napieciem.

    J.

  • 7. Data: 2015-07-01 21:29:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >znajdowałem falowniki trójfazowe zasilane jednofazowo.

    >Chyba dwu - z uzwojeniem dodatkowym i kondensatorem.

    Cos mi chodzi po glowie, ze do dwufazowych tez sa falowniki ..

    J.

  • 8. Data: 2015-07-01 23:03:28
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
    > Do silnika asynchronicznego?? Zapomnij.
    > Jacek

    widziałem takie rozwiązania i stosowałem - obydwa i działają