  • 1. Data: 2018-10-10 18:55:16
    Temat: Falownik i różnicówka [CROSS]
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam urządzenie zasilane 1 fazowo o mocy niecałe 1000 W.
    Regulacja obrotów silnika jest na falowniku. Jeżeli podłączam to do
    sieci, gdzie jest zabezpieczenie różnicowo-prądowe, to co jakiś czas je
    wywala. Pomierzyłem wszystkie możliwe stany izolacji i jest ok.
    Co ciekawe, najczęściej wybija przy wyłączaniu. W sieci bez różnicówki
    nie ma tego problemu.
    Znajomy elektryk mówi, że falownik z racji kondensatorów "nie lubi się"
    z różnicówką.
    Czy faktycznie tak może być (TTTM), czy coś mam uszkodzone?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-10-11 01:44:26
    Temat: Re: Falownik i różnicówka [CROSS]
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek pisze tak:

> [...]
    > się" z różnicówką.
    > Czy faktycznie tak może być (TTTM), czy coś mam uszkodzone?

    Czy można podłączyć sam silnik? Czy próbowałeś podmienić różnicówkę?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2018-10-12 21:59:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-10-10 o 18:55, Jacek pisze:
> [...]
    > z różnicówką.
    > Czy faktycznie tak może być (TTTM), czy coś mam uszkodzone?

    Mamy w robocie kilkanaście maszyn z falownikami SEW MOVIDRIVE(R) MDX61B.
    Ani jedna nie jest w stanie pracować w sieci z wyłącznikiem
    różnicowo-prądowym 30mA. Zostały w skrzynce przyłączeniowej wymienione
    na 300mA.
    Tak więc... coś w tym jest.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2018-10-12 22:27:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > z różnicówką.
    > Czy faktycznie tak może być (TTTM), czy coś mam uszkodzone?

    Dlaczego nie słuchasz znajomego elektryka?

  • 5. Data: 2018-10-13 06:06:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.10.2018 o 22:27, t-1 pisze:
    > Dlaczego nie słuchasz znajomego elektryka?
    20 lat temu posłuchałem znajomego agenta od ubezpieczeń i kupiłem
    polisolokatę. Jakbym te pieniądze składał w skarpecie, to teraz miałbym
    1,5 raza więcej. Z tego właśnie względu chciałem zasięgnąć opinii na forach.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-10-13 11:15:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-13 o 06:06, Jacek pisze:
    > 20 lat temu posłuchałem znajomego agenta od ubezpieczeń i kupiłem
    > polisolokatę. Jakbym te pieniądze składał w skarpecie, to teraz miałbym
    > 1,5 raza więcej.

    Kiedyś bank był synonimem pewności i zaufania, mówiono "na bank", "jak w
    banku".
    Teraz nie ma komu ufać, nawet duchownym.

    WM

  • 7. Data: 2018-10-13 12:45:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2018 11:15:02 +0200, WM napisał(a):

    > Kiedyś bank był synonimem pewności i zaufania, mówiono "na bank", "jak w
    > banku".
    > Teraz nie ma komu ufać, nawet duchownym.

    Nieswiadomosc - przeciez banki tez bankrutowaly ...

    J.

  • 8. Data: 2018-10-13 12:53:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-13 o 12:45, J.F. pisze:
    >>> polisolokatę. Jakbym te pieniądze składał w skarpecie, to teraz miałbym

    > Nieswiadomosc - przeciez banki tez bankrutowaly ...

    W PRL-u ?

    WM

  • 9. Data: 2018-10-13 13:09:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-13, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > W PRL-u ?

    Nie starsze to to?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-10-13 13:43:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Nie starsze to to?

    Nie wiem jak stare jest powiedzenie "pewne jak w banku"

    WM