  • 11. Data: 2018-10-13 14:06:15
    Temat: Re: Falownik i różnicówka [CROSS]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2018 21:59:55 +0200, Irokez napisał(a):

    > Mamy w robocie kilkanaście maszyn z falownikami SEW MOVIDRIVE(R) MDX61B.
    > Ani jedna nie jest w stanie pracować w sieci z wyłącznikiem
    > różnicowo-prądowym 30mA. Zostały w skrzynce przyłączeniowej wymienione
    > na 300mA.
    > Tak więc... coś w tym jest.

    W falowniku moga byc jakies kondensatory przeciwzakloceniowe, wlaczone
    miedzy zasilanie a PE.
    Ale czy to to ?

    A moze wysoka czestotliwosc przez pojemnosc silnika przenika do
    obudowy ? Ale czy to moze roznicowke wywalic ?
    No i 3 fazy to sie powinny kompensowac ...

    J.

  • 12. Data: 2018-10-14 00:57:38
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-10-12 21:59, Irokez wrote:

> [...]
    > Ani jedna nie jest w stanie pracować w sieci z wyłącznikiem
    > różnicowo-prądowym 30mA. Zostały w skrzynce przyłączeniowej wymienione

    To i tak dobrze, że dI=300 [mA] nie wyzwala.

    Tu jest nieco, dlaczego tak sie dzieje.

    https://download.schneider-electric.com/files?p_enDo
    cType=Data+Bulletin&p_File_Name=0104ED9501R896.pdf&p
    _Doc_Ref=0104ED9501

    https://www.schneider-electric.ca/en/download/docume
    nt/0104ED9501/

  • 13. Data: 2018-10-15 12:13:32
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-10-13 o 13:43, WM pisze:

    > Nie wiem jak stare jest powiedzenie "pewne jak w banku"

    Słowo klucz "Kwinto"! do tego czasu ;)

    Robak

  • 14. Data: 2018-10-15 15:09:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sir_Robak" napisał w wiadomości grup
    ..
    >Słowo klucz "Kwinto"! do tego czasu ;)

    Ale to byl film z PRL, albo nawet juz nie.

    Trzeba poszukac wczesniej, albo Miodka zapytac.

    J.

  • 15. Data: 2018-10-15 16:06:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Sir_Robak" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Ale to byl film z PRL, albo nawet juz nie.
    >
    > Trzeba poszukac wczesniej, albo Miodka zapytac.

    O, tu coś znalazłem:
    https://pressto.amu.edu.pl/index.php/pspsj/article/v
    iewFile/13900/13566

    "Wśród tych konstrukcji zwraca uwagę fraza porównawcza zanotowana po raz
    pierwszy w Słowniku języka polskiego Samuela Bogumiła Lindego, a
    następnie powtórzona w słownikach wileńskim, warszawskim i w Słowniku
    frazeologicznym języka polskiego Stanisława Skorupki - u niego jak w
    banku."

    Początek 19. wieku. Ale opracowanie sugeruje, że było to w znaczeniu
    dosłownym. Czyli sprawa jest skomplikowana.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2018-10-15 17:42:01
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > następnie powtórzona w słownikach wileńskim, warszawskim i w Słowniku
    > frazeologicznym języka polskiego Stanisława Skorupki - u niego jak w

    Słownik B.L. jest dostępny w sieci. W wolnej chwili poszukam.

    > Początek 19. wieku. Ale opracowanie sugeruje, że było to w znaczeniu
    > dosłownym. Czyli sprawa jest skomplikowana.

    Wyraz bank jest pochodzenia wł. banca początkowo 'ława, lada, kontuar',
    na których dokonywano transakcji pieniężnych.

    Może dawniej nie chodziło o instytucję, tylko o ławkę na której
    "wypłacano" karę pasem? ;)

    WM

  • 17. Data: 2018-10-22 15:00:44
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.sci.inzynieria t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Dlaczego nie słuchasz znajomego elektryka?

    Przecież słucha. Tylko weryfikuje.

  • 18. Data: 2018-11-23 20:25:38
    Od: p...@g...com

    W dniu środa, 10 października 2018 18:55:20 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > z różnicówką.
    > Czy faktycznie tak może być (TTTM), czy coś mam uszkodzone?

    Różnicówki jako parametr, prócz prądu znamionowego i prądu różnicowego, mają jeszcze
    takie coś jak typ. Typ mówi nam do jakich obciążeń ma zastosowanie dana różnicówka,
    tzn. czy prąd będzie czysto sinusoidalny, odkształcony, albo ze składową stałą.... .
    Te typy to są A, AB, B, i chyba F.
    Powszechnie do "zwykłych" odbiorników używane są AB albo A i one zwykle się
    sprawdzają. Do odbiorów typu falownik powinien być zastosowany typ B. Od razu mówię
    ze ten typ B jest o wiele droższy - cena rzędu kilku tys.. Ten typ B może być
    stosowany gdy prąd ma składową wyprostowaną stałą.
    Jest jeszcze typ F - nie mam doświadczenia z nim, ale to ponoć coś pośredniego i cena
    też chyba powinna być pośrednia.
    Można też próbować stosować zwykłe typ AB z prądem różnicowym 100 albo 300mA - ale
    czy to ma sens? -sam się zastanawiam.