  • 1. Data: 2016-05-19 16:41:19
    Temat: Falujące obroty na zimnym (diesel)
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Czy to jest normalne?

    https://youtu.be/_jq4rYZtAwY

    Tylko na zimnym silniku (np. po nocy)

    Chwilę się pobujał, potem trzymał chwilę 900, a po chwili 800 i
    wskazówka potem stoi jak wryta.

    Czasami te wahnięcia są większe, ale tak w zakresie 800-1100.
    Kilkanaście sekund, a potem zawsze wskazówka jak przyklejona na 800.

    Przez przypadek znalazłem taki film na YT i tam piszą, że wtryski (z
    tego co kojarze to tak było od zawsze, a wtryski rok temu sprawdzone na
    stole i wszystko ok), że zapowietrzenie, w każdym razie nie znalazłem
    konkretnej odpowiedzi.

  • 2. Data: 2016-05-19 16:55:02
    Temat: Re: Falujące obroty na zimnym (diesel)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello twistedme,

    Thursday, May 19, 2016, 4:41:19 PM, you wrote:

    > Czy to jest normalne?

    Tak.

    > https://youtu.be/_jq4rYZtAwY

    > Tylko na zimnym silniku (np. po nocy)

    [...]

    Nie masz poważniejszych zmartwień?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2016-05-19 17:07:56
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    > Tak.

    > [...]
    >
    > Nie masz poważniejszych zmartwień?

    No właśnie kurna mam hehe i nie potrzebuję dokładać jeszcze zepsutego
    auta :) więc wolę reagować zawczasu. A że na tym filmie było dokładnie
    tak samo (nie mogę go teraz znaleźć), to się lekko podłamałem.

    A jaka jest tego przyczyna?

  • 4. Data: 2016-05-19 17:54:29
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-19 o 16:41, twistedme pisze:
> [...]
    > tego co kojarze to tak było od zawsze, a wtryski rok temu sprawdzone
    > na stole i wszystko ok), że zapowietrzenie, w każdym razie nie

    Na zimnym silniku mój też ma lekko podwyższone obroty., Nie znam innych
    diesli, a więc przyjmuję że to norma - zimny silnik zaraz po
    odpaleniu=1000, ciepły 800 obr/m. Nawet trudno takie zachowanie nazwać
    "falowaniem obrotów". Benzyniaki, w tych to dopiero potrafią falować
    obroty...

  • 5. Data: 2016-05-19 19:57:51
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    > Tak.

    > [...]
    >
    > Nie masz poważniejszych zmartwień?

    No nie wierzę... wykrakałem jego mac...

    Wsiadłem do auta, odpalam, a on nie odpala, nie odpuściłem, kręciłem
    dalej, odpalił. Myślałem, ze to przypadek.

    Ale w powrotną stronę było jeszcze gorzej. Nie chciał odpalić. Męczyłem
    go 2 razy, w końcu odpalił.

    Przyjechałem do domu już odpalał normalnie. Podłączyłem do kompa a tam
    oczekujący błąd P0336 Crankshaft Position Sensor A Circuit
    Range/Performance.

    Czujnik A położenia wału korbowego - sygnał poza prawidłowym zakresem.

    Tak jak piszę, teraz już odpala normalnie. Błąd skasowany i jest ok.

    Ki czort?

  • 6. Data: 2016-05-21 07:25:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** twistedme pisze tak:

> [...]
    > sprawdzone na stole i wszystko ok), że zapowietrzenie, w każdym
    > razie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

    W nowym turbodieslu Fiata też się tak "buja" i wtedy siada napięcie na
    chwile do 12.5v. Podejrzewam że jakieś grzałki się włączają na chwilę i
    alternator przyhamowuje silnik. Podłącz sobie woltomierz z ciekawości.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 7. Data: 2016-05-21 13:12:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystko ok), że zapowietrzenie, w każdym razie nie znalazłem konkretnej

    W moim się nie buja, dopóki nie włączy się duży odbiornik prądu albo
    klimatyzacja. Czy u Ciebie nie ma grzałek elektrycznych w nawiewie albo
    podgrzewania foteli itp.?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba