  • 1. Data: 2020-02-01 15:28:56
    Temat: Fantomowe wyłączenia RCD z torem nadpradowym
    Od: Marek <f...@f...com>

    Doświadczam czegoś co, zdaje się, fachowa literatura określa jako
    fantomowe wyłączenia RCD. Mam RCD dumnej marki IDEAL ;) z torem
    nadpradowym B16, na obwodzie nie ma innych odbiorników. Podłączam
    odkurzacz 1000W wtyk bez PE (oryginalny, druga klasa ochr.), włączam
    wyłącznik odkurzacza i RCD natychmiast wyłącza. Odwracam wtyk - nie
    wyłącza i działa prawidłowo. Co z tym RCD nie tak? Podłączam ten sam
    obwód pod inny identyczny model RCD i nie wyłącza w żadnej pozycji
    wtyczki.
    Co jest popsute w tym pierwszym?
    Kiedyś się spotkałem z opinią, że fantomowe wyłączenia mogą dotyczyć
    obwodów z luźnymi, niestabilnymi połączeniami, prawda li to?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-02-01 18:04:19
    Temat: Re: Fantomowe wyłączenia RCD z torem nadpradowym
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-02-01 o 15:28, Marek pisze:
> [...]
    > Kiedyś się spotkałem z opinią, że fantomowe wyłączenia mogą dotyczyć
    > obwodów z luźnymi, niestabilnymi połączeniami, prawda li to?

    A jeżeli wymienisz tego "IDEAL" na Schneider A9D07616 iDPN H Vigi
    B16A/30mA czy też HAGER RCBO np. ADC916D to co się dzieje?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-02-01 18:34:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Feb 2020 18:04:19 +0100, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > A jeżeli wymienisz tego "IDEAL" na Schneider A9D07616 iDPN H Vigi
    > B16A/30mA czy też HAGER RCBO np. ADC916D to co się dzieje?

    Ale ja mam 16 takich IDEAL, przełączyłem na inny i efekt nie
    występuje. Również zakładam że na Schneiderze też będzie ok. Poza
    dyskusją jest to, że ten egzemplarz jest jakiś inny (czyt. popsuty),
    natomiast ciekawi mnie od strony fizyczne co z reguły odpowiada za
    takie zachowanie.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-02-01 19:00:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Feb 2020 18:34:46 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > dyskusją jest to, że ten egzemplarz jest jakiś inny (czyt. popsuty),
    > natomiast ciekawi mnie od strony fizyczne co z reguły odpowiada za

    Pytanie na ile Cie to interesuje ... chcesz dalej badac, czy olejesz
    :-)

    a) moze wywala czesc nadpradowa ... ale czemu mialaby przestac po
    odwroceniu wtyczki. Podlacz jakis rozdzielacz, dorzuc z 500W
    obciazenia, przetestuj

    b) jeden koniec wtyczki moze miec wieksza uplywnosc i wlaczony do fazy
    wyzwala. Ale jak - w plastykowym odkurzaczu ?

    c) odkurzacz generuje sporo w.cz. a wewnetrzny wzmacniacz w RCD jest
    na to nieodporny ... zalozyc ferrytowy tlumik na kabel ?

    J.

  • 5. Data: 2020-02-01 19:50:04
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-02-01 o 19:00, J.F. pisze:

    > b) jeden koniec wtyczki moze miec wieksza uplywnosc i wlaczony do fazy
    > wyzwala. Ale jak - w plastykowym odkurzaczu ?

    Czasem w odkurzaczach są kondensatory p/z 3 końcówkowe, masa do agregatu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2020-02-01 19:56:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Feb 2020 19:50:04 +0100, PeJot napisał(a):

    > Czasem w odkurzaczach są kondensatory p/z 3 końcówkowe, masa do agregatu.

    Ale wtyczka bez PE, to jaki mialoby to miec wplyw ?

    Jeszcze jakby byla jakas pojemnosc do ziemii ... ale jak - w
    odkurzaczu, plastikowym, ruchomym, na dywanie panelach, podkladce ...

    J.

  • 7. Data: 2020-02-01 21:36:37
    Od: Pcimol <...@...com>

> [...]
    >
    > c) odkurzacz generuje sporo w.cz. a wewnetrzny wzmacniacz w RCD jest
    > na to nieodporny ... zalozyc ferrytowy tlumik na kabel ?

    Litości... zajmij się czymś chłopie.

  • 8. Data: 2020-02-01 21:50:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-02-01 o 19:56, J.F. pisze:

    > Ale wtyczka bez PE, to jaki mialoby to miec wplyw ?
    >
    > Jeszcze jakby byla jakas pojemnosc do ziemii ... ale jak - w
    > odkurzaczu, plastikowym, ruchomym, na dywanie panelach, podkladce ...

    Syf z wnętrza odkurzacza, do tego wilgoć z otoczenia i.......

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2020-02-03 10:58:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Syf z wnętrza odkurzacza,

    No i co z tego, ze syf, skoro wewnatrz plastikowej obudowy ?

    >do tego wilgoć z otoczenia i.......

    IMO - zazwyczaj w odkurzaczu sucho.
    No chyba, ze w tym akurat mokro ... ale to samo - woda przeciez na
    zewnatrz nie wystaje ...

    J.

  • 10. Data: 2020-02-03 11:01:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pcimol" napisał w wiadomości grup

    >Litości... zajmij się czymś chłopie.

    W sensie ?

    Kolega ma problem.
    Albo go nurtuje bardzo czemu i wyjasni, albo jemu poradz, zeby zmienil
    roznicowke na lepsza i babą sie zajal :-)

    J.