  • 1. Data: 2018-08-09 16:37:08
    Temat: Felgi 15" zamiast 14" do Fabii
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Chciałem kupić sobie jakieś felgi do opon letnich żeby
    sprawniej robić przekładki, standardowo w moim fabjaczento są 14".
    Kolega mi sugeruje że lepiej wrzucić 15". Nie mam o tym pojęcia
    i dlatego zapytuję, co dobrego da wrzucenie większych?

    L.

  • 2. Data: 2018-08-09 17:27:18
    Temat: Re: Felgi 15" zamiast 14" do Fabii
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-08-09 o 16:37, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Kolega mi sugeruje że lepiej wrzucić 15". Nie mam o tym pojęcia
    > i dlatego zapytuję, co dobrego da wrzucenie większych?

    Nic, bo jakby coś dobrego było to by ci sam powiedział.
    W pewnej grupie użytkowników za lepsze i bardziej eleganckie
    jest uznawane wsadzanie większych felg i opony o niższym
    profilu.
    Dla aut wyścigowych niższy profil opony to plus, większe tarcze
    hamulcowe w większych felgach to też plus. Dla autka telepiącego
    się po naszych dziurach to wada.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-08-09 18:40:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 09.08.2018 17:27, RadoslawF pisze:

    > Dla aut wyścigowych niższy profil opony to plus, większe tarcze
    > hamulcowe w większych felgach to też plus. Dla autka telepiącego
    > się po naszych dziurach to wada.

    Akurat na dziury - im większe koło, tym lepiej. Mniej telepie.
    Czysta geometria.

  • 4. Data: 2018-08-09 18:45:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kolega mi sugeruje że lepiej wrzucić 15". Nie mam o tym pojęcia
    > i dlatego zapytuję, co dobrego da wrzucenie większych?

    Będzie "wincyj" palił a licznik może wskazywać o 10km/h mniej więc jeśli
    tak jest, to trzeba uważać na ograniczeniach i radarach :D

    Z tym wincyj palił, to taka różnica że jeśli obecny licznik pokazuje o
    10km/h więcej niż np: GPS, to znaczy że przejeżdzasz rzeczywiste 90km a
    licznik pokaże że przejechałeś 100 :D..czyli jak przejedziesz
    rzeczywiste 100km ze wskazaniem licznika 1:1 z GPS na większych oponach
    to auto spali więcej.

    Inna sprawa, że zakładając większe koła tracisz na "dopalaniu", znaczy
    masz gorsze rozpędzanie.

    Plusy, to wyżej siedzisz o te troszkę, co podwyższa komfort "horyzontu"
    no i zmienia się prześwit pod autem i przestajesz haczyć o progi
    zwalniające :D

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 5. Data: 2018-08-09 19:32:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.08.2018 o 16:37, Lisciasty pisze:
    > Chciałem kupić sobie jakieś felgi do opon letnich żeby
    > sprawniej robić przekładki, standardowo w moim fabjaczento są 14".
    > Kolega mi sugeruje że lepiej wrzucić 15". Nie mam o tym pojęcia
    Zacznij od sprawdzenia, jakie rozmiary opon i felg dopuszcza producent.
    Powinno być o tym w instrukcji.
    Urban legend głosi, że w razie wypadku mając opony inne, niż napisane w
    dokumentacji auta mogą robić problemy z odszkodowaniem. Nie spotkałem
    takiego przypadku w praktyce, (mierzą głębokość bieżnika - to pewne, a
    czy doktoryzują się z rozmiaru opon to nie wiem).
    Sprawdź w tabeli zamienników, czy rozmiar Ci się mieści w granicach.
    Auto na kołach 15 powinno "lepiej wyglądać", ale musisz założyć wtedy
    opony o niższym profilu. Profil 70-65-60 jest dość wysoki. Profil 55
    uznałbym za średni, a 50 i wszystkie niższe jako niski. Kolega ma auto
    na oponach o profilu 45 i w ciągu 2 lat zmieniał już 3 opony z powodu
    przecięcia. Auto wpadnie w dziurę, opona niskoprofilowa "dobije" o kant
    felgi i dziura gotowa. Przy wyższych profilach szansa na taką
    przyjemnośc jest mniejsza.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-08-09 19:34:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-08-09 o 18:40, collie pisze:

    > Akurat na dziury - im większe koło, tym lepiej. Mniej telepie.
    > Czysta geometria.

    Nie wiadomo czy większa opona tam wejdzie.
    Proponują mu większą felgę i skompensują to oponą niskoprofilową.
    Średnica koła zostanie bez zmian, szansa uszkodzenia felgi
    przy wjeździe w dziurę robi się większa.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-08-09 20:40:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Kolega mi sugeruje że lepiej wrzucić 15". Nie mam o tym pojęcia
    > i dlatego zapytuję, co dobrego da wrzucenie większych?

    W nowej Fabii jest wybór między 14 a 15". Idź do salonu i podpytaj,
    jakie są ich fabryczne rozwiązania.
    Tu nieco detali:

    https://www.facebook.com/notes/autopolska/cennik-now
    ej-%C5%A1kody-fabia-innowacje-najwy%C5%BCszej-klasy-
    w-bestsellerze/1588680081430475/

    Widziałem to w cenniku - w linku na tej stronie na dole.

    T.

  • 8. Data: 2018-08-09 22:54:13
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 16:37:10 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > Kolega mi sugeruje że lepiej wrzucić 15". Nie mam o tym pojęcia
    > i dlatego zapytuję, co dobrego da wrzucenie większych?

    Głównie wygląd, droższe opony i jak biegi troche za krótkie to większe koła pomogą.

    Gorzej ze zapasem, niezbyt zdrowo jest mieć różną średnicę na osi.

  • 9. Data: 2018-08-10 00:24:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, August 9, 2018 at 7:32:09 PM UTC+2, Jacek wrote:

    > Zacznij od sprawdzenia, jakie rozmiary opon i felg dopuszcza producent.
    > Powinno być o tym w instrukcji.

    dokladnie, np. http://master.skoda-auto.com/mini-apps/owners-manual
    s/pages/fabia-54.aspx?requestOwnersManualOnlineVersi
    on=en/Fabia_54/11-2014/Manual/Fabia/online&requestOw
    nersManualLanguage=en&requestOwnersManualEditionDate
    =11-2014#!pageId=00458&anchorId=d10919e18889

  • 10. Data: 2018-08-10 00:28:39
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Prawidłowo dobrana opona do felgi i koło będzie takiej samej średnicy, czyli licznik
    pokaże to samo podczas jazdy. Sama opona będzie miała niższy profil, więc bedzie
    sztywniejsza, dla niektórych auto wyglądać będzie atrakcyjnej(tu już sporo zależy od
    wzoru felg). Na pewno nieco spadnie komfort na nierównościach, ale pewnie nie
    drastyczny sposób. Dziurami bym się nie przejmował, ja od lat jeżdżę na niskim
    profilu i odkąd za radą gumiarza daję większe ciśnienie w opony, nie zdarzyło mi się
    dobić oponę na dziurze, na fabrycznym ciśnieniu miałem 1 taki przypadek.