  • 1. Data: 2018-05-04 16:16:50
    Temat: Film poklatkowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ktoś zna i poleci coś do złożenia zdjęć, aby powstał film?
    Mam kilkadziesiąt gotowych zdjęć (rosnąca fasola). Zdjęcia z ręki.
    Wyobrażam to sobie tak, że mogę kadrować kolejne zdjęć z przebijającym
    poprzednim.
    Wiem, że mogę to złożyć w Movie Maker-rze, ale gdyby darmo coś było...

    Robert

  • 2. Data: 2018-05-04 21:32:36
    Temat: Re: Film poklatkowy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> writes:

> [...]
    > poprzednim.
    > Wiem, że mogę to złożyć w Movie Maker-rze, ale gdyby darmo coś było...

    To jest ekstremalnie proste zadanie. Kdenlive powinien to zrobić bez
    trudu, ale można to zrobić też "na piechotę" używając narzędzi w rodzaju
    ImageMagick/GraphicsMagick oraz jakiegoś enkodera, np. ffmpeg/x264.
    Edycja zdjęć - za darmo jest GIMP (ma swoje wady, ale akurat w tym
    przypadku nie mają najmniejszego znaczenia - BTW niedawno wyszła wersja
    2.10, która ma część poważniejszych problemów eliminować).

    To są oczywiście narzędzia używane głównie (?) w środowisku linuksowym,
    ale można ich użyć także z MS Windows i pewnie nie tylko.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 3. Data: 2018-05-04 21:48:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > To jest ekstremalnie proste zadanie.
    Niby tak, ale trzeba jednak opanować te edytory. Wiem, że to nic
    kosmicznego.
    To mogę zrobić w Irfan-ie, którego skróty znam i szybko poprzycinam.
    Ale myślę o czymś dedykowanym do tego celu. Kiedyś miałem taki prosty
    programik. Wystarczyło zaznaczyć fotki i wsio. Klik i był filmik.
    Brakowało tam tylko kadrowania, które sobie tu wymyśliłem.
    Ale to tylko zabawa i nie będę za wszelka cenę walczył. :-)

    Szukałem na Androida takiego czegoś (zdjęcia robię tabletem) nawet jest
    tego sporo, ale kilka pierwszych które zainstalowałem działały podobnie,
    że trzeba ustawić na statywie i podać interwał pstryknięć fotek. Co w
    moim fasolowym filmie odpada. :-) Co jakiś czas ktoś pstryknie fotkę i
    tak to wygląda.

    Robert

  • 4. Data: 2018-05-04 22:23:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Virtual Dub składa z film z bitmap. Trochę mało przyjazny interfejs,
    ale... coś już widać.

    Robert

  • 5. Data: 2018-05-05 02:44:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-05-04 22:23, Robert Wańkowski wrote:
    > Virtual Dub składa z film z bitmap. Trochę mało przyjazny interfejs,
    > ale... coś już widać.
    >
    > Robert

    Spróbuj może jeszcze darmowy VideoPad, ma timeline, co ułatwia montaż, i
    przejścia.

  • 6. Data: 2018-05-05 07:50:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-04, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > że trzeba ustawić na statywie i podać interwał pstryknięć fotek. Co w
    > moim fasolowym filmie odpada. :-) Co jakiś czas ktoś pstryknie fotkę i

    Czyli idea jest taka, że coś rośnie, Ty odwiedzasz to coś i pstrykasz
    fotkę z ręki co jakiś czas. A potem ma być inne coś co zlepi te zdjęcia
    w film i ma jeszcze pewnie zrobić jakiś stabiizator obrazu, czyli ta
    fasolka ma być w tym samym miejscu?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-05-05 08:26:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > fotkę z ręki co jakiś czas. A potem ma być inne coś co zlepi te zdjęcia
    > w film i ma jeszcze pewnie zrobić jakiś stabiizator obrazu, czyli ta

    Gdybym potrafił sam zrobić taki program, to tak by działał jak piszesz. :-)
    Stabilizacja (w wersji gdzie zdjęcie jest robione tabletem lub
    smartfonem) polegała by na nałożeniu poprzedniej fotki aby zgrać
    wykonywany kadr.
    W wersji pro morfing pomiędzy kadrami. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2018-05-05 09:28:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-05, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > smartfonem) polegała by na nałożeniu poprzedniej fotki aby zgrać
    > wykonywany kadr.
    > W wersji pro morfing pomiędzy kadrami. :-)

    Możesz spróbować najpierw złożyć te pojedyncze zdjęcia w film (ja używam
    ffmpeg ale to raczej hardkor), a potem znaleźć program, który
    ustabilizuje taki film. Tu też Ci nie polecę nic przystępnego, bo sam
    mam tylko Vegas Movie Studio, który to potrafi robić, ale tego musi być
    sporo, bo większość wrzutów komórkowych na YT jest tak stabilizowana.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-05-05 15:20:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > smartfonem) polegała by na nałożeniu poprzedniej fotki aby zgrać
    > wykonywany kadr.
    > W wersji pro morfing pomiędzy kadrami. :-)

    Ja bym obok tej roślinki umieścił jakieś znaczniki, które później
    posłużyłyby do ustawienia kolejnych zdjęć dokładnie w tym samym miejscu.
    Dwa powinny wystarczyć. Potem, to można wstępnie w gifa animowanego
    połączyć. Potem kadrujesz znaczniki i coś, co gif-a zamieni na film.

  • 10. Data: 2018-05-05 22:31:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > podobnie, że trzeba ustawić na statywie i podać interwał pstryknięć
    > fotek. Co w moim fasolowym filmie odpada. :-) Co jakiś czas ktoś

    Android to jest raczej hard core :-)
    Na pececie jednak zrobienie takich rzeczy jest dużo łatwiejsze. Choćby
    różnica wymiarów typowego monitora PC i tabletowego wyświetlacza. Wiem,
    można mysz podłączyć do tabletu. No i pecet zwykle ma "nieco" mocniejszy
    procesor i więcej RAMu, to jest zupełnie inna jakość pracy (aczkolwiek
    przy tak prostym zadaniu to może nie mieć znaczenia).
    --
    Krzysztof Hałasa