  • 1. Data: 2018-01-18 13:06:42
    Temat: Filmy z lektorem
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Czy ktoś z nadawców ogląda nadawane przez siebie programy? Na oryginalną
    ścieżkę dźwiękową nakładany jest głos lektora z taką samą głośnością, a
    czasami nawet mniejszą niż dżwięk oryginalny i mamy misz masz, zdudnienie
    uniemożliwiające zrozumienie tego co mówi lektor. Czy współczesna technika
    cyfrowa nie umożliwia indywidualnej regulacji obu ścieżek dźwiękowych? Już
    nie wspominam o staranności opracowania filmu, czy jakiegokolwiek programu,
    tak aby to miało sens. Pamiętam jeszcze telewizję w czasach PRL i wtedy
    filmy były znacznie staranniej robione pod tym kątem. A może w telewizorach
    jest jakaś opcja niezależnej regulacji ścieżek dźwiękowych?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-01-31 10:10:25
    Temat: Re: Filmy z lektorem
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-18 o 13:06, Kamil pisze:
> [...]
    > robione pod tym kątem. A może w telewizorach jest jakaś opcja
    > niezależnej regulacji ścieżek dźwiękowych?

    Z lektorem jak z lektorem,. Ostatnio producenci mają problemy z
    odpowiednim ustawieniem ścieżki dźwiękowej w normalnym, czyli polskim
    filmie. To w 60% ciche dukanie wymusza ustawienie głośności prawie na
    maxa, i ryk muzyki,. Coś zdecydowanie nie tak ostatnio z dźwiękiem w
    filmach. Co dziwne - w głupawych serialach jakoś tego nie praktykują.

  • 3. Data: 2018-02-01 11:13:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > maxa, i ryk muzyki,. Coś zdecydowanie nie tak ostatnio z dźwiękiem w
    > filmach. Co dziwne - w głupawych serialach jakoś tego nie praktykują.

    Dźwięk powinno się miksować na dwa sposoby: do wyświetlania w kinach i w
    domu. Często jednak na TV/DVD/BD trafiają filmy z "kinową" ścieżka
    dźwiękową.

  • 4. Data: 2018-02-03 09:39:42
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-02-01 o 11:13, Uncle Pete pisze:

    > Dźwięk powinno się miksować na dwa sposoby: do wyświetlania w kinach i
    > w domu. Często jednak na TV/DVD/BD trafiają filmy z "kinową" ścieżka
    > dźwiękową.

    Skoro tak mówisz.. Tak się zastanawiam nad zakupem "listwy
    nagłaśniającej" , choćby tylko do głównego telewizora w salonie. Podobno
    na takiej listwie idzie precyzyjnie ustawić parametry dźwięku, np
    podgłośnić głos lektora, ściszyć podkład muzyczny itd.

  • 5. Data: 2018-02-12 18:37:52
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > na takiej listwie idzie precyzyjnie ustawić parametry dźwięku, np
    > podgłośnić głos lektora, ściszyć podkład muzyczny itd.

    Ale niestety to nie Ty miksujesz dźwięk, tylko producent. Jeżeli w tym
    samym kanale masz głośną muzykę i ciche dialogi, to pomóc może tylko
    kompresja dynamiki, a nie wiem, czy taka listwa coś takiego ma.
    Aczkolwiek trafił mi się BD, gdzie dialogi leciały z kanału środkowego i
    były stanowczo za ciche. Pomogło podgłośnienie tego kanału we
    wzmacniaczu kina domowego.

  • 6. Data: 2018-02-12 18:42:56
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-02-2018 o 18:37, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > Aczkolwiek trafił mi się BD, gdzie dialogi leciały z kanału środkowego i
    > były stanowczo za ciche. Pomogło podgłośnienie tego kanału we

    Do tego potrzeba jeszcze dźwięku przestrzennego.
    Moja kablówka ma go np. tylko na Canal+.

  • 7. Data: 2018-03-02 10:19:58
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No tak, to może mieś sens, jeżeli listwa (lub zewnętrzny wzmacniacz) ma wbudowany
    dekoder Dolby :-o
    Osobiście NIENAWIDZĘ lektorów czytających dialogi, to jakiś poradziecki spadek -
    uznaję jedynie filmy ze ścieżką oryginalną i napisami, tych z lektorem po prostu nie
    oglądam (i tak życia nie starczy na obejrzenie wszystkiego ;).
    Na TVN i TVN7 tak nadają, ale na TVP1 i TVP2 niestety od przypadku do przypadku
    (czasem lektor jest na wszystkich kanałach dźwięku, a czasem nie ma napisów).
    Może też być dobry dubbing (głównie dla dzieci).

    -----

  • 8. Data: 2018-03-03 12:04:03
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    ń pisze:
> [...]
    (czasem lektor jest na wszystkich kanałach dźwięku, a czasem nie ma napisów).

    Czasem się zdarza, że na TVP są napisy, ale i tak nie da się z nich
    skorzystać: https://www.youtube.com/watch?v=h4aEbnBP4x0

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 9. Data: 2018-03-05 08:52:24
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W jakim sensie "nie da się z nich skorzystać"?
    Korzysta się tak samo (jeżeli są), jak z napisów w TVN.
    Natomiast Polsat nadaje napisy przez teletekst, i to bywa problem.

    -----

  • 10. Data: 2018-03-05 17:03:59
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    ń pisze:
    > W jakim sensie "nie da się z nich skorzystać"?
    > Korzysta się tak samo (jeżeli są), jak z napisów w TVN.
    > Natomiast Polsat nadaje napisy przez teletekst, i to bywa problem.

    Kliknij w załączony link do youtube, tam jest dokładny przykład, gdy
    napisy są, ale bezużyteczne.

    --
    J.R.