  • 1. Data: 2018-11-03 14:50:51
    Temat: Filozoficznie
    Od: s...@g...com

    Ten świat schodzi na psy

    Był kiedyś taki kanał Discovery gdzie pokazywali
    jak działa silnik
    dlaczego samolot lata
    jak się robi gwoździe

    a teraz

    złomowisko
    gorączka złota
    wojny magazynowe
    polscy trakersi

    Chyba na grupie budowlanej ktoś rzucił hasło że jest taki kanał
    Da Vinci Learnings

    I okazuje się że w kanale dla dzieci dorosły człowiek może się więcej
    dowiedzieć o świecie niż z tego g&^^na powyżej.

    Wysyłamy sondy we wszechświat, rozbijamy atomy, poruszamy się pojazdami
    o których królowie mogli w dawnych czasach nawet nie mogli pomarzyć.

    Co się z nami dzieje?

    ps
    tak wiem że już na klinowych tabliczkach pisali
    w egipcie że świat schodzi na psy

  • 2. Data: 2018-11-03 16:46:08
    Temat: Re: Filozoficznie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Nov 2018 06:50:51 -0700 (PDT), s...@g...com
    > Ten świat schodzi na psy
    > Był kiedyś taki kanał Discovery gdzie pokazywali
    > jak działa silnik
    > dlaczego samolot lata
    > jak się robi gwoździe
    >
    > a teraz
    > złomowisko

    Akurat tu sie mozna dowiedziec jak cos dziala.

> [...]
    >
    > I okazuje się że w kanale dla dzieci dorosły człowiek może się więcej
    > dowiedzieć o świecie niż z tego g&^^na powyżej.

    Dorosly powinien ogladac Discovery za mlodu. Albo Sonde :-)
    Ale wola Mam Talent.

    > Wysyłamy sondy we wszechświat, rozbijamy atomy, poruszamy się pojazdami
    > o których królowie mogli w dawnych czasach nawet nie mogli pomarzyć.
    > Co się z nami dzieje?

    Jedni wysylaja, a drudzy nimi jezdza i nie musza wiedziec jak to
    zrobione.

    Co by nie mowic, to technika nam sie troche skomplikowala, wytlumacz
    jak dziala telewizor ...

    J.

  • 3. Data: 2018-11-03 16:57:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 listopada 2018 22:50:51 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Ten świat schodzi na psy
    >
    > Był kiedyś taki kanał Discovery gdzie pokazywali
    > jak działa silnik
    > dlaczego samolot lata
    > jak się robi gwoździe
    >
    > a teraz

    A teraz są tysiące kanałów na youtubie, dziesiątki tysięcy stron/blogów/fejsów/grup,
    niezliczone ilości komentarzy do prduktów w ebayach i innych aliexpressach.
    Informacji jest więcej niż dowolny człowiek jest w stanie przerobić.

    ALE!

    Ale nikt już tej informacji nie podaje w gotowej postaci na tacy. Nikt Ci nie powie,
    czy propaganda antyszczepionkowa jest bardziej wartościowa od artykułów na
    Elsevierze. Sam musisz to sobie odróżnić.

    Nie, świat nie schodzi na psy. Może coraz więcej ludzi nie ogarnia jego złożoności,
    może procentowo jest to stała liczba- pewnie ktoś to bada i publikuje gdzieś wyniki.
    Jak masz chęć i czas to na pewno znajdziesz.

  • 4. Data: 2018-11-03 17:08:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 00:46:06 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sat, 3 Nov 2018 06:50:51 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Akurat tu sie mozna dowiedziec jak cos dziala.

    Mogę pochwalić się znajomością wielu ludzi o bardzo bogatej wiedzy, czasem
    intensywnej, czasem ekstensywnej. I widzę jedną regułę: im ktoś więcej wie o świecie,
    tym mniej ogląda telewizji. Czy na odwrót, jak ktoś woli.

  • 5. Data: 2018-11-03 17:47:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Nov 2018 09:08:38 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > czasem intensywnej, czasem ekstensywnej. I widzę jedną regułę: im
    > ktoś więcej wie o świecie, tym mniej ogląda telewizji. Czy na

    Ale o swiecie w jakim sensie ? technicznym, spolecznym ?

    Bo polska telewizja zeszla na psy. Nie ma tam co ogladac.
    Ale zachodnia zeszla duzo wczesniej.

    Tylko jak sie czegos dowiedziec o swiecie, jesli nie z telewizji ?
    Z gazet, z National Geographic, z internetu ... czyli niejako z
    gazet ?

    A moze po prostu piszesz o ludziach, co duzo podrozuja, duzo swiata
    widzieli ... i na telewizje czasu zabraklo :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-11-03 19:01:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 listopada 2018 17:47:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale o swiecie w jakim sensie ? technicznym, spolecznym ?

    Tak.

    > Bo polska telewizja zeszla na psy. Nie ma tam co ogladac.
    > Ale zachodnia zeszla duzo wczesniej.
    >
    > Tylko jak sie czegos dowiedziec o swiecie, jesli nie z telewizji ?

    Nie jestem w tym temacie żadnym autorytetem, bo nie mam telewizora.
    Czasem jak u kogoś jestem, a tam jest tv włączony, to z zaciekawieniem oglądam
    reklamy. Można zobaczyć wiele ciekawych technik.

    Ta zależność nie jest prosta.

  • 7. Data: 2018-11-04 01:05:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-03, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
    > Ten świat schodzi na psy
    >
    > Był kiedyś taki kanał Discovery gdzie pokazywali
    > jak działa silnik
    > dlaczego samolot lata
    > jak się robi gwoździe
    >
    > a teraz
    >
    > złomowisko
    > gorączka złota
    > wojny magazynowe
    > polscy trakersi

    Zasubskrybowałem sobie kablówkę wyłącznie dla Disovery, NG i podobnych.
    Kiedys co chwila faktycznie były programy typu "jak to zrobione",
    "wielkie fabryki", jacyś pogromcy mitów, bardzo tez lubiłem wszelkie
    serie typu "forensic" w tym katastrof lotniczych. Potem coś się z tym
    stało i znacznie trudniej było mi trafić na coś strawnego. Po paru
    próbach przestałem oglądac. W zeszłym tygodniu ponownie włączyłem TV po
    jakiś 3ch miesiącach i nie znalazłem nic wartego obejrzenia.

    > Wysyłamy sondy we wszechświat, rozbijamy atomy, poruszamy się pojazdami
    > o których królowie mogli w dawnych czasach nawet nie mogli pomarzyć.
    >
    > Co się z nami dzieje?

    Wypadkowa zbyt dużej ilości wiedzy technicznej do ogarnięcie z trendem
    bezmyślnego upraszczania i ułatwianie wszystkiego, oraz szersze a
    zostawione samym sobie konsekwencje takiego stanu rzeczy.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-11-04 01:45:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-03 o 14:50, s...@g...com pisze:
    > Ten świat schodzi na psy
    >
    > Był kiedyś taki kanał Discovery gdzie pokazywali
    > jak działa silnik
    > dlaczego samolot lata
    > jak się robi gwoździe
    >
    > a teraz
    >
    > złomowisko
    > gorączka złota
    > wojny magazynowe
    > polscy trakersi

    Telewizja ze swojego założenia miała być medium informacyjnym, w lepszej
    lub gorszej postaci niż radio, gazeta czy książka, w każdym razie innym.
    W między czasie ktoś wpadł na pomysł, że na tym można lub nawet trzeba
    zarabiać, więc dziś kręcą i puszczają to na czym się zarabia, czyli
    jakieś gówniane seriale i reklamy. Podobnie dziś wyglądają gazety i
    strony internetowe, kupa reklam i gdzieniegdzie tylko jakaś wartościowa
    informacja.
    Ja nie mam telewizora i nie oglądam TV, ale jak czasem jestem u kogoś
    kto ma, to szukam na przykład programów Davida Attenborough, które
    lubiłem oglądać za młodu, no i nic nie ma. I nie wiem czy to BBC też
    zeszło już na psy, czy David Attenborough nie dorobił się następców, a
    może już wszystko zostało odkryte, nakręcone, wyjaśnione i nie ma do wracać?

    > Wysyłamy sondy we wszechświat, rozbijamy atomy, poruszamy się pojazdami
    > o których królowie mogli w dawnych czasach nawet nie mogli pomarzyć.

    Nadal mamy też wojny oraz głód i choroby w jednych częściach świata,
    podczas gdy w innych obrzucają się pomidorami czy dopłacają to tego by
    niszczyć plony.

    > Co się z nami dzieje?

    W zasadzie nic nowego, każdy woli iść na łatwiznę, w zasadzie to jest
    nawet zgodne z naturą, nie tylko człowieka. A, że jest nas już ponad 7
    miliardów, to jest kumulacja łatwizny i będzie się ona tylko powiększać.

  • 9. Data: 2018-11-04 11:03:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > oraz szersze a
    > zostawione samym sobie konsekwencje takiego stanu rzeczy.

    E tam, każdy człowiek doskonale rozumie że bez właściwej wiedzy nie będzie w stanie
    dogłębnie zrozumieć skomplikowanego tematu. Uproszczony opis rzeczywistości to jedyny
    sposób na przyswajalność informacji. Konsekwencje takiego stanu rzeczy są takie że
    ludzie przynajmniej rozumieją że za produktem stoi przemysł, za rozwojem technicznym
    stoi wysiłek nauki i inżynierii, za postępem cywilizacyjnym stoi organizacja życia
    społecznego itd.

  • 10. Data: 2018-11-04 11:29:51
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    >.....a teraz

    >złomowisko
    >gorączka złota
    >wojny magazynowe
    >polscy trakersi

    Bo TV jest propagandowa, a to co napisałeś łączy się z propagandowymi
    śmieciami.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)