  • 41. Data: 2018-11-08 00:10:11
    Temat: Re: Filozoficznie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-07, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Gdyby nie tych 10% odpornych, to cała populacja by wyginęła.
    > Różnorodność genetyczna jest więc też w interesie tych rzekomo
    > samolubnych genów.

    MZ obecny okres może odpowiadać właśnie takiej sytuacji (anomali) i te
    wybory de facto nie będą miały wpływu.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2018-11-08 03:16:57
    Od: 4...@g...com

    Ciezko sie z tym zapladniaczem mylisz. Natura miala bardzo duzo czazu zeby wypracowac
    mechanizmy zeby dwa osobniki z tymi samymi uszkodzonymi genami nie mialy potomstwa.
    Zeby ograniczyc rozmnazanie wsobne. Bez tego mechanizmu dawno by na Ziemi zycia nie
    bylo. Jak sie nigdy nie zastanawiales dlaczo np podobaja Ci sie szczuple brunetki a
    nie grube blondynki to sie nad tym zastanow. Grube blondynki tez sie komus podobaja.
    Dlaczego?

  • 43. Data: 2018-11-08 08:41:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-08 o 03:16, 4...@g...com pisze:
> [...]
    brunetki a nie grube blondynki to sie nad tym zastanow. Grube blondynki tez sie komus

    Niewierność jest zapisana w genach:
    https://cordis.europa.eu/news/rcn/33519_pl.html

    WM

  • 44. Data: 2018-11-08 09:40:11
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Mam trochę wątpliwości czy rozważania w oparciu o genetykę mają sens ze
    > względu na dynamikę i charakter obecnych zmian. Przyjęcie, że tak,
    > oznaczałoby, że to co się dzieje w ciągu ostatnich powiedzmy 100lat
    > jest tozsame przyczynowo-skutkow (w zakresie różnicowania genomu) z
    > tym co się działo te poprzedzające dziesitki tysiecy lat.
    >
    > Innymi słowy, czy te samice, robiąc te wybory w obecnych warunkach
    > robia te wybory dobrze, bo przecież wybierają podług genteycznych
    > uwarunkowan przeszłości a nie obecnych. 100lat dla genomu/genotypu to
    > incydent.

    Też uważam, że nasze zachowania wynikające z uwarunkowań genetycznych
    (ukształtowanych przed wiekami) nie przynoszą obecnie korzyści.
    Wręcz przeciwnie, są źródłem rozmaitych problemów społecznych.
    Mam nadzieję, że uszkodzone geny będzie można naprawiać dzięki
    inżynierii genetycznej.
    Znając jednak poglądy klerykałów, obawiam się że zostanie to zabronione
    i wyklęte z ambony.

    WM

  • 45. Data: 2018-11-08 13:08:47
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > MZ obecny okres może odpowiadać właśnie takiej sytuacji (anomali) i te
    > wybory de facto nie będą miały wpływu.

    Jeżeli przeanalizujemy wszystkie geny danego gatunku, to być może
    znajdziemy tam ślady w postaci odporności na dawne epidemie i rozmaite
    kataklizmy.
    Są tacy genetycy, którzy twierdzą że dostrzegli u Europejczyków ślady
    odporności na wirusa eboli i na tej podstawie uważają, że część
    średniowiecznych epidemii to ebola.

    Idea różnorodności genetycznej jest szansą na przeciwstawienie się idei
    nadludzi.
    Wszak wszystkie kobiety z otoczenia nadczłowieka nie powinny rodzić
    tylko jego dzieci.
    Potulny przeciętniak typu Forest Gump jest zwykle społeczeństwu bardziej
    potrzebny :)

    WM

  • 46. Data: 2018-11-09 00:29:39
    Od: 4...@g...com

    A po co naprawiac jak to sie samo robi. Jesli rodzice mieli uszkodzone rozne geny to
    potomstwo dostaje tylko te dobre. Gorzej jak rodzice mieli uszkodzone te same geny i
    na dodatek w duzej ilosci. Dlatego rozmnazanie wsobne jest zle bo sie geny na dobre
    nie podmieniaja. Nie oznacza to ze zawsze przy rozmnazaniu wsobnym potostwo ma duzo
    wad genetycznych ale ze moze miec i prawdopodobienstwo ze bedzie mialo jest spore.
    Ludzie dawno zauwazyli ze dziecko ojca z corka albo syna z matka lub rodzenstwa
    niekoniecznie jest ladne i madre. Dlatego jak zaczely ksztaltowac sie religie to z
    reguly zakazywaly takich zwiazkow. Teraz jak wiadomo o co chodzi z genami zwiazki
    tego typu sa prawem zakazane.

  • 47. Data: 2018-11-09 09:24:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >A po co naprawiac jak to sie samo robi.
    >Jesli rodzice mieli uszkodzone rozne geny to potomstwo dostaje tylko
    >te dobre.

    Troche nie tak to dziala ... i zauwaz, ze zmniejszamy ten dobor
    naturalny.
    Z wieloma chorobami genetycznymi da sie dzis zyc ... i rozmnazac ...

    J.