  • 1. Data: 2016-05-02 05:43:53
    Temat: Filtrowanie zasilania NodeMCU
    Od: Niewielki Elektronik <z...@m...mi>

    Zaleta NodeMCU jest para zdublowanych portow 3V3 ;-)
    http://www.cnx-software.com/2015/10/29/getting-start
    ed-with-nodemcu-board-powered-by-esp8266-wisoc/
    Na jeden z nich podaje zyciodajne 3.3V. Chcialbym filtrowac zasilanie.
    Najwygodniej byloby mi podpiac sie do niewykorzystanch pinow GND oraz 3V
    i na goldpinach wpiac tam "litanie" rownoleglych kondensatorow o roznej pojemnosci.
    http://mirekk36.blogspot.com/2012/12/filtrowanie-zas
    ilania-dlaczego-tak-wazne.html
    https://www.youtube.com/watch?v=BcJ6UdDx1vg
    Mozna tak zrobic, czy tez filtrowanie powinno byc jednak dokladnie POMIEDZY
    zasilaczem a pinem wykorzystanym do zasilania?

  • 2. Data: 2016-05-05 01:01:35
    Temat: Re: Filtrowanie zasilania NodeMCU
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 02/05/2016 04:43, Niewielki Elektronik wrote:
> [...]
    > Mozna tak zrobic, czy tez filtrowanie powinno byc jednak dokladnie POMIEDZY
    > zasilaczem a pinem wykorzystanym do zasilania?

    IMHO powinno być jak najbliżej odbiornika zasilania.

    c.

  • 3. Data: 2016-05-06 05:21:51
    Od: Niewielki Elektronik <z...@m...mi>

    cezar <c...@t...pl.invalid> wrote in news:ngdv02$j69$1@solani.org
    > IMHO powinno byc jak najblizej odbiornika zasilania.

    Zgadza sie, ale czy podlaczenie zasilania np do pinow GND oraz 3V3 na dole
    po prawej
    www.14core.com/wp-content/uploads/2015/06/Node-MCU-P
    in-Out-Diagram1.png
    oraz "sznurka z kondensatorami" o roznej pojemnosci do pinow GND oraz 3V3
    na srodku po prawej jest bez sensu?

    Wyobraznia mi teraz podpowiada, ze jest to zle podlaczenie, bo to tak
    jakby zrobic rownolegle oczko z kondensatorami. Wtedy kondensatory nie
    beda filtrowac napiecia "padajacego" na procesor (takie podlaczenie nie
    wplywa na napiecie), Zgadza sie?
    Szkoda, bo z pewnych wzgledow "logistycznych" tak byloby mi najwygodniej.