  • 1. Data: 2016-06-07 13:11:15
    Temat: Fisheye do FF
    Od: Marek <k...@v...pl>

    Cześć!

    Szukam jakiegoś sensownego fisheye'a pod pełną klatkę (Canon 6D). Co
    byście polecili? A może jakieś szkiełko z mocowaniem M42 znajdę?
    Niestety na razie nie trafiłem niczego takiego.

    Pozdro
    Marcus

  • 2. Data: 2016-06-07 16:31:03
    Temat: Re: Fisheye do FF
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 7. Juni 2016 13:11:11 UTC+2 schrieb Marek:
> [...]
    > byście polecili? A może jakieś szkiełko z mocowaniem M42 znajdę?
    > Niestety na razie nie trafiłem niczego takiego.

    jest tego troche
    1. Canon 15/2,8
    2. Canon 8-15 /4
    3. samyang 12/2,8 http://www.ebay.de/itm/NEU-Samyang-12mm-f-2-8-ED-AS-
    IF-NCS-UMC-Fisheye-Lens-for-Canon-EF-Mount-/26181374
    7816?hash=item3cf550c068:g:f9cAAOSwPc9W1DIx
    4. Sigma 15/2,8
    5. zenitar 16/2,8 http://www.kenrockwell.com/zenit/zenitar-16mm.htm

  • 3. Data: 2016-06-07 18:57:52
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > 5. zenitar 16/2,8 http://www.kenrockwell.com/zenit/zenitar-16mm.htm

    Z egzotycznych także dwa białoruskie Pelengi (nowsze egzemplarze
    nazywają się BELOMO): 8/3,5 i 17/2,8.

    http://www.peleng8.com/peleng-vs-samyang.html
    http://www.peleng8.com/review-of-belomo-mc-peleng-17
    mm-f28-fisheye-for-full-frames.html

  • 4. Data: 2016-06-08 10:26:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-06-07 o 18:57, Uncle Pete pisze:

    > Z egzotycznych także dwa białoruskie Pelengi (nowsze egzemplarze
> [...]

    To może być interesujące dla wątkotwórcy:
    If you are use the Full Frame camera with the Samyang you should to cut
    the plastic hood. That will give you full circle camera whose sensor has
    a size of 35mm negative.

    P.P.

  • 5. Data: 2016-06-09 21:56:43
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > If you are use the Full Frame camera with the Samyang you should to cut
    > the plastic hood. That will give you full circle camera whose sensor has

    Nowsza wersja CS II Samyanga 8mm posiada odkrecana oslone. Nie trzeba wiec
    juz jej pilowac.
    www.photoreview.com.au/reviews/lenses/aps-c/samyang-
    8mm-f-3.5-umc-fish-eye-cs-ii
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2016-06-10 23:10:31
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <njchlr$o96$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro) wrote:

    > Nowsza wersja CS II Samyanga 8mm posiada odkrecana oslone. Nie trzeba wiec
> [...]
    Ojej, faktycznie. Wlasnie sprawdzilem i potwierdzam.
    Ma juz ze 3 lata ten obiektyw i o tym nie wiedzialem.
    --
    TA