  • 1. Data: 2017-09-24 16:28:00
    Temat: Flatter
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Nie wiedziałem, że aż tak wyraźnie jest to widoczne.
    Czy to filmowano stroboskopowo?
    https://youtu.be/qpJBvQXQC2M

    Tu piszą, że Iryda miała z tym problem.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Flatter

    --
    WM

  • 2. Data: 2017-09-24 16:39:06
    Temat: Re: Flatter
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Pytania dotyczyły tego filmu:

    https://youtu.be/egDWh7jnNic

    WM

  • 3. Data: 2017-09-24 19:33:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 16:28:00 +0200, WM napisał(a):
    > Nie wiedziałem, że aż tak wyraźnie jest to widoczne.
    > Czy to filmowano stroboskopowo?
    > https://youtu.be/qpJBvQXQC2M

    Nie - za duze oswietlenie stale, zeby stroboskop wykorzystac.
    No chyba ze skorzystano migawki samej kamery - przy odpowiednich
    czestotliwosciach tworzy sie podobny efekt.

    >https://www.youtube.com/watch?v=egDWh7jnNic

    te pod koniec byc moze - ale nie wygladaja.
    moze tylko przyspieszony film.

    J.

  • 4. Data: 2017-09-24 19:46:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-24 o 19:33, J.F. pisze:

> [...]
    > czestotliwosciach tworzy sie podobny efekt.

    > te pod koniec byc moze - ale nie wygladaja.

    Ale o czym piszecie? Telepoce się na wietrze. :-)
    Dla mnie to 1:1 w czasie. To nie foliowa reklamówka, ale jednak kawałek
    sztywnej konstrukcji.

    Robert

  • 5. Data: 2017-09-24 19:47:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-24 o 19:33, J.F. pisze:
    > te pod koniec byc moze - ale nie wygladaja.
    > moze tylko przyspieszony film.

    Pamiętam jak pierwszy raz oglądałem ten film rezonującego kieliszka.
    Zadziwiła mnie duża amplituda drgań, której nie widać bez stroboskopii.
    https://youtu.be/17tqXgvCN0E

    WM

  • 6. Data: 2017-09-24 20:27:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Ale o czym piszecie? Telepoce się na wietrze. :-)
    > Dla mnie to 1:1 w czasie. To nie foliowa reklamówka, ale jednak kawałek
    > sztywnej konstrukcji.

    Może i tak, ale są pewne wątpliwości, które warto wyjaśnić.

    Skrzydło ogonowe ma wielkość flagi.
    Wymuszenie jest takie samo jak we fladze, lub nawet o większej
    częstotliwości.
    Odzywają się rezonansowo zapewne wyższe mody drgań.

    Dla porównania drgania w kieliszku.

    Nie widać drgań normalnie bo to 330 Hz.
    https://youtu.be/BE827gwnnk4?t=1m16s

    Widać za to w zwolnionym tempie
    https://youtu.be/BE827gwnnk4?t=2m

    WM

  • 7. Data: 2017-09-24 21:09:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 19:47:42 +0200, WM napisał(a):

    > Pamiętam jak pierwszy raz oglądałem ten film rezonującego kieliszka.
    > Zadziwiła mnie duża amplituda drgań, której nie widać bez stroboskopii.
    > https://youtu.be/17tqXgvCN0E

    Powinno byc widac. Tzn nie zobaczysz takich drgan, ale powinienes
    zobaczyc takie rozmycie.
    Niestety - ja mam za slabe glosniki ... albo zle kieliski :-)

    To mi nawiasem mowiac tez nie wyglada na stroboskop, tylko na szybka
    kamere. Ale stroboskopy coraz lepsze

    https://www.youtube.com/watch?v=KYJcfpcTA20
    chociaz ... stroboskop, czy zlozenie czestotliwosci kamery i struny ?

    https://www.youtube.com/watch?v=DUV6Lh6exho
    https://www.youtube.com/watch?v=RwxIg7YkaLc
    https://www.youtube.com/watch?v=MqLwgisyjjw

    A to ... dziwne
    https://www.youtube.com/watch?v=INqfM1kdfUc
    https://www.youtube.com/watch?v=ttgLyWFINJI

    P.S. https://www.youtube.com/watch?v=rRZT7xO5KN4

    J.

  • 8. Data: 2017-09-24 21:18:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 20:27:03 +0200, WM napisał(a):

> [...]
    > częstotliwości.
    > Odzywają się rezonansowo zapewne wyższe mody drgań.

    IMO to we flatterze wymuszenie zalezy od deformacji.
    W efekcie czestotliwosc sie sama dopasowuje ... statecznik swoja mase
    ma, i szywnosc, i moze wlasne drgania akurat tak wolne.

    J.

  • 9. Data: 2017-09-24 22:54:22
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-24 o 21:09, J.F. pisze:

    > A to ... dziwne
    > https://www.youtube.com/watch?v=INqfM1kdfUc
    > https://www.youtube.com/watch?v=ttgLyWFINJI

    Widać flażolety
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fla%C5%BColet

    WM

  • 10. Data: 2017-09-24 23:06:13
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-24 o 21:18, J.F. pisze:

    > IMO to we flatterze wymuszenie zalezy od deformacji.
    > W efekcie czestotliwosc sie sama dopasowuje ... statecznik swoja mase
    > ma, i szywnosc, i moze wlasne drgania akurat tak wolne.

    Wymuszenie drgań powstaje od spływających wirów Karmana
    https://en.wikipedia.org/wiki/Vortex-induced_vibrati
    on
    https://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rm%C3%A1n_vorte
    x_street