  • 1. Data: 2017-05-22 02:22:54
    Temat: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Ciekawe - wysztywnia zawieszenie tuż przed dziurą:
    http://speedsociety.com/can-this-car-really-jump-pot
    holes/?utm_source=facebook&utm_medium=post-link&utm_
    campaign=ss&utm_term=matt&utm_content&source=ss

    Aby koło nie wpadło do wyboju :-)
    Ma ktoś takie coś poza Fordem?

  • 2. Data: 2017-05-22 10:28:26
    Temat: Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 21 May 2017 19:22:54 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    holes/?utm_source=facebook&utm_medium=post-link&utm_
    campaign=ss&utm_term=matt&utm_content&source=ss

    Ale to jest moim zdaniem jakiś dziwny pomysł, bo aktywne zawieszenie
    powinno właśnie wypuścić koło w tą dziurę, następnie tak zmienić
    charakterystykę amortyzatora, żeby na końcu dziury koło wróciło w górę bez
    wybijania nadwozia.
    Wtedy zawieszenie wybrało nierówność.

    Jazda na trzech kołach to zawsze brak przyczepności, po drugie jednak
    grawitacja zrobi swoje i auto z podniesionym kołem całe się przechyla do
    tej dziury.

    I takie podnoszenie kół to da się zrobić tylko jak się ma rzadko
    pojawiające się dziury na równej drodze, jedzie dość szybko, nie hamuje,
    nie skręca, dziura jest odpowiednio krótka i przed nią nie ma następnej.

  • 3. Data: 2017-05-22 11:05:20
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 22 May 2017 10:28:26 +0200
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > powinno właśnie wypuścić koło w tą dziurę, następnie tak zmienić
    > charakterystykę amortyzatora, żeby na końcu dziury koło wróciło w górę bez

    W dodatku nie wiem jaki to ma mieć sens, kiedy i tak koło na końcu dziury wali w jej
    krawedź, więc i tak i opona i zaweszenie obrywają.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 4. Data: 2017-05-22 12:26:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 02:22, Pszemol pisze:
> [...]
    holes/?utm_source=facebook&utm_medium=post-link&utm_
    campaign=ss&utm_term=matt&utm_content&source=ss

    W Polsce kręcili? :-)
    T.

  • 5. Data: 2017-05-22 12:34:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2017 o 10:28, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > powinno właśnie wypuścić koło w tą dziurę, następnie tak zmienić
    > charakterystykę amortyzatora, żeby na końcu dziury koło wróciło w górę bez

    Też mi się ten pomysł dziwnwy wydaje. Myślałem, że zawieszenie jest
    potrzebna właśnie na dziury - a tu się okazuje że lepiej działa jak się
    zablokuje.

    > I takie podnoszenie kół to da się zrobić tylko jak się ma rzadko
    > pojawiające się dziury na równej drodze, jedzie dość szybko, nie hamuje,
    > nie skręca, dziura jest odpowiednio krótka i przed nią nie ma następnej.

    A tam. Ja często na dzirawych drogach stosuje taktykę "zapieradalać,
    żeby koła nie zdążyły wpadywać:)"

    Shrek

  • 6. Data: 2017-05-22 12:42:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-22 o 12:34, Shrek pisze:

    > A tam. Ja często na dzirawych drogach stosuje taktykę "zapieradalać,
    > żeby koła nie zdążyły wpadywać:)"

    Do takiego samego wniosku doszedłem kilkanaście lat temu. Podejrzewam,
    że można by to nawet umotywować odpowiednimi wyliczeniami.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-05-22 13:05:34
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    holes/?utm_source=facebook&utm_medium=post-link&utm_
    campaign=ss&utm_term=matt&utm_content&source=ss

    Teraz tylko przygotować na drodze 4 długie dziury i ford będzie nie
    tylko skakał, ale nawet latał :)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2017-05-22 13:53:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > W dodatku nie wiem jaki to ma mieć sens, kiedy i tak koło
    > na końcu dziury wali w jej krawedź, więc i tak i opona
    > i zaweszenie obrywają.

    No ale może to nie jest problem zerojedynkowy, może nie
    chodzi o to aby nie udeżyło w jej krawędź tylko aby uderzyło
    "mniej" (z inną siłą, na inną głębokość, itp).
    Być może też nie chodzi tu tylko o trwałość zawieszenia tylko
    może chodzić o komfort jazdy kierowcy/pasażera.

    Muszę kiedyś takiego Forda wziąć na jazdę próbną to się zobaczy.

  • 9. Data: 2017-05-22 13:54:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:ofues6$rir$2@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > zablokuje.

    > A tam. Ja często na dzirawych drogach stosuje taktykę "zapieradalać, żeby

    Dokładnie tak. Tak samo warto "przeskoczyć" nad torami na nierównym
    przejeździe kolejowym. I pewnie o to właśnie chodzi. Tylko nie wszędzie
    można jechać 100km/h nad dziurami, więc wybrali zmianę char. zawieszenia.

  • 10. Data: 2017-05-22 13:54:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Do takiego samego wniosku doszedłem kilkanaście lat temu. Podejrzewam, że
    > można by to nawet umotywować odpowiednimi wyliczeniami.

    To właśnie mi wygląda jakby była elektroniczna próba modelowania
    tego właśnie pomysłu.