  • 1. Data: 2017-04-06 23:49:02
    Temat: Format "słownika" własnego pliku fontów
    Od: Andyy <n...@s...tego>

    Chcę mieć dodatkowe proste fonty wektorowe, takie gdzie znak składa się
    z kilku kresek. Ale znak to nie liczba z przedziału 0..255 ale Unicode.
    Dwubajtowe albo nawet pełne z przedziału do miliona. To oznacza że
    rzadko który symbol będzie zaimplementowany: ASCII litery, cyfry,
    polskie znaki czy znak Euro.
    Jak zrobić dobrą strukturę pliku? Podzielić na strony po 128 znaków i
    taka strona może być obecna lub w całości jej nie być?
    Bo najprościej to wrzucić
    kod Unicode - linie-segmenty
    kod Unicode - linie-segmenty
    gdyby to było 256 to przy wczytywaniu do pamięci mielibyśmy 256
    wskaźników na listy segmentów, ale dla Unicode trzeba by zastosować mapę?

    Druga sprawa, oprócz tego chcę użyć standardowych fontów. Ale nie używać
    bezpośrednio ich nazw. Zamiast tego po numerze - na przykład 0 oznacza
    te moje uproszczone wektorowe fonty, 1 - coś w rodzaju Ariala, 2 Courier
    stałej szerokości, 3 coś w rodzaju Times New Roman. itp.
    Jak wybrać fonty na podstawie rodzaju fontu, gdy nie wiemy jakie będą
    zainstalowane, i jak będzie to działało zarówno na Linuksie jak i Windows?
    Czy raczej się nie da i w ini trzeba napisać: 1:Arial. 2:Courier?