  • 1. Data: 2019-08-10 16:59:02
    Temat: Formatowanie karty SD
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Mam kartę SD 60 GB, kupioną do rejestratora samochodowego. Rejestrator jej
    nie akceptuje. Komputer z XP twierdzi, ze jest niesformatowana, ale nie
    potrafi jej sformatować. Telewizor też jej nie widzi. Natomiast Win 7 widzi
    kartę, pokazuje system plików exFAT. Czy można te kartę sformatować do
    FAT32?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-08-10 17:42:29
    Temat: Re: Formatowanie karty SD
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 10.08.2019 16:59, Kamil wrote:
> [...]
    > nie potrafi jej sformatować. Telewizor też jej nie widzi. Natomiast Win
    > 7 widzi kartę, pokazuje system plików exFAT. Czy można te kartę

    Tak, bez problemu. Zewnętrznymi programami, bo Windows w swoich
    narzędziach wzbrania się przed formatowaniem czegokolwiek powyżej 32GB
    FAT32.
    Ja od kilku lat z powodzeniem używam karty pamięci o pojemności 64GB w
    smartfonie, który teoretycznie obsługuje do 32GB (albo i mniej).

  • 3. Data: 2019-08-11 06:44:04
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "mrvtktjv" napisał:

> [...]
    > Ja od kilku lat z powodzeniem używam karty pamięci o pojemności 64GB w
    > smartfonie, który teoretycznie obsługuje do 32GB (albo i mniej).

    Rozumiem, że rejestrator samochodowy tez wtedy zobaczy i obsłuży kartę?
    Próbowałem w W7. Proponuje exFAT, albo NTFS, ale widzi kartę i można na nią
    kopiowac pliki. Rozumiem więc że:

    - XP nie obsługuje exFAT
    - rejestrator samochodowy nie obsługuje exFAT

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2019-08-11 11:16:27
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 11.08.2019 06:44, Kamil wrote:
> [...]
    > kopiowac pliki.Tak jak pisałem kartę trzeba sformatować zewnętrznymi aplikacjami,
    nie
    tymi wchodzącymi w skład systemu (czyli też nie jego "propozycjami").
    Nie używam Windowsa, więc nie polecę konkretnej aplikacji, ale jest ich
    sporo.
    Przykładowy "wygooglowany" artykuł na ten temat:
    https://www.wideorejestratory24.info/2014/10/formato
    wanie-kart-microsdxc-64gb-do-fat32-dla-kamer-dod.htm

    On 11.08.2019 06:44, Kamil wrote:
    > - rejestrator samochodowy nie obsługuje exFAT
    To dość prawdopodobne, bo wyposażenie sprzętu w obsługę exFAT wymaga
    opłacenia dodatkowej licencji.

  • 5. Data: 2019-08-11 14:27:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Najlepiej formatować kartę w urządzeniu, w którym ma być używana.
    No chyba, że to urządzenie nie widzi nietypowej karty, przez co nie można rozpocząć
    procesu formatowania.
    Do tego urządzenia zwykle robią szybki format, a nie pełny format.
    Można więc sformatować kartę najpierw zewnętrznym programem (np. SDFormatter) robiąc
    full format, a następnie jeszcze raz
    sformatować po włożeniu czystej karty do urządzenia.
    Kombinacje niektórych kart niektórych producentów z niektórymi urządzeniami dawały
    zaskakujące rezultaty.
    Np. pisało się o jakiejś niekompatybilności kart SDXC Sony z niektórymi aparatami
    (choć ja na Sony nie narzekam).
    Na ile mogę, to do urządzeń np. Samsunga kupuję karty Samsunga itp. itd., żeby w
    razie zonka nie być odsyłanym od Annasza do
    Kajfasza.

    -----

  • 6. Data: 2019-08-14 16:56:28
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > Najlepiej formatować kartę w urządzeniu, w którym ma być używana.
    > No chyba, że to urządzenie nie widzi nietypowej karty, przez co nie można rozpocząć
    procesu formatowania.

    Z oryginalnego postu:

    "Rejestrator jej nie akceptuje."

  • 7. Data: 2019-08-17 13:09:42
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał:

    > Z oryginalnego postu:

    > "Rejestrator jej nie akceptuje."

    Ciąg dalszy problemów. Kupiłem dwie micro SD 64 GB. Jedna była w exFAT.
    Sformatowałem ją programem FAT32-Formatter.exe do FAT 32 i jest OK.
    Komputery, kamery i tuner TV SAT ją widzą. Natomiat druga była już w FAT 32,
    ale XP chciał ją formatować. Oczywiście nie potrafił. Win 7 ją widział i
    działała dobrze. Można było zapisywać i odczytywać pliki. NOD wykrył na
    karcie wirusa w postaci Autorun, więc prawdopodobnie używka. Sformatowałem
    kartę jeszcze raz wspomnianym programem. Teraz w XP dzała OK. Dobrze też
    działa w innych urządzeniach. Natomiast W7 próbuje dostać się do karty
    mieląc kilka minut i najczęściej nie daje rady. Jak już czasem uda się
    otworzyć okno karty to dzieją się dziwne rzeczy. Kopiuję na kartę kilka
    plików. Widać na karcie te pliki, rozmiar się zgadza, ale próba ich odczytu
    kończy sie komunikatem "Cannot render to file". Co jest grane?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-08-19 15:24:47
    Od: Slav <u...@p...re>

    On 17/08/2019 12:09, Kamil wrote:

> [...]
    > na kartę kilka plików. Widać na karcie te pliki, rozmiar się zgadza, ale
    > próba ich odczytu kończy sie komunikatem "Cannot render to file". Co

    Skąd jest ta karta ?
    Może to jakiś chińska podróbka?
    Miałem kiedyś taką i podobne problemy były.
    Sprawdz też programem Rufus, jest w stanie formatować różne karty.

    Pozdrawiam
    Sławek

  • 9. Data: 2019-08-19 18:54:00
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Aug 2019 13:09:42 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d57e07f$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <m...@t...pl> :

> [...]
    >plików. Widać na karcie te pliki, rozmiar się zgadza, ale próba ich odczytu
    >kończy sie komunikatem "Cannot render to file". Co jest grane?

    Kupiłeś szrot, w dodatku(o ile NOD nie kłamie) z prezentem(przeskanuj dogłębnie
    komputer,
    bo może już masz gości).
    Zrób test na pojemność kart(dobry będzie flash drive tester z vconsole.com).
    Co do reszty, jest driver ExFat do XP(poszukaj w necie).
    ExFat to syfiasty wymysł MS, proteza.
    Jak są kłopoty z formatowaniem czy partycjonowaniem, to wystarczy zamazać pierwszy
    sektor
    zerami(pozbywasz się definitywnie informacji o partycjach, karta staje się czysta).

  • 10. Data: 2019-08-21 07:32:14
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" napisał:

    > Kupiłeś szrot, w dodatku(o ile NOD nie kłamie) z prezentem(przeskanuj
    > dogłębnie komputer,
    > bo może już masz gości).

    Niestety chyba masz rację.

    > Zrób test na pojemność kart(dobry będzie flash drive tester z
    > vconsole.com).
    > Co do reszty, jest driver ExFat do XP(poszukaj w necie).

    Dzięki za nazwy programów.

    > ExFat to syfiasty wymysł MS, proteza.

    Nie jedyna zreztą.

> [...]
    > pierwszy sektor
    > zerami(pozbywasz się definitywnie informacji o partycjach, karta staje się

    Czasami nie wystarczy. Dla pewności zapisuję zerami pierwsze 62 sektory.
    Miałem przypadek, że Linuks zapisał cos w tych pierwszych sektorach i
    Windows nie chciał się zainstalować.