  • 1. Data: 2018-07-09 22:09:25
    Temat: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    Witam.

    Od 21.07 Lidl w swojej ofercie ma coś takiego.

    http://tiny.pl/g6hrw

    Na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać - zgadzam się. Czy opłaca się go
    kupować, to już każdy pewnie musi sam sobie odpowiedzieć. Duża jest
    różnica w marketowym foteliku za 200PLN a takim ze sklepu z artykułami
    dla dzieci za 800PLN... oprócz chudszego porftela i lepszego samopoczucia?

    P.S.
    Kolega kupiła z Biedrnoki XBOX'a... i się z niego teraz w pracy śmieją.
    Nie chcę iść jego śladem dlatego pytam :P

  • 2. Data: 2018-07-09 22:34:10
    Temat: Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 9 Jul 2018 22:09:25 +0200, w <5b43c0f6$0$591$65785112@news.neostrada.pl>,
    LinFanQri <x...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > różnica w marketowym foteliku za 200PLN a takim ze sklepu z artykułami
    > dla dzieci za 800PLN... oprócz chudszego porftela i lepszego samopoczucia?

    Te za 800zł z reguły mają lepsze zabezpieczenia od uderzeń bocznych.
    Poza tym sobie pogooglaj, są testy fotelików łącznie z punktacją.

    > P.S.
    > Kolega kupiła z Biedrnoki XBOX'a... i się z niego teraz w pracy śmieją.
    > Nie chcę iść jego śladem dlatego pytam :P

    A cóż to jest?

  • 3. Data: 2018-07-09 23:12:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-07-09 o 22:09, LinFanQri pisze:
> [...]
    > różnica w marketowym foteliku za 200PLN a takim ze sklepu z artykułami
    > dla dzieci za 800PLN... oprócz chudszego porftela i lepszego samopoczucia?

    Na oko wygląda nie gorzej niż mój Jane Quartz za 700,-

    > Kolega kupiła z Biedrnoki XBOX'a... i się z niego teraz w pracy śmieją.
    > Nie chcę iść jego śladem dlatego pytam :P

    Możesz podkręcić jasność wypowiedzi?
    Kolega, to teraz obowiązująca neutralna płciowo forma określenia to
    osobo, któro znamy?

  • 4. Data: 2018-07-10 13:24:54
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Jedź do sklepu z porządnymi fotelikami, chyba że chcesz eksperymentować na dziecku
    Fotelik ma spełnić tylko jedno zadanie - ochronić to, co w nim się znajduje. Foteliki
    z grupy 9-36 to najgorsze rozwiązanie, bo muszą iść na wiele kompromisów, żeby
    wsadzić tam roczne dziecko i 5 latka. Dla małych dzieci najbezpieczniejsze fotele są
    z grupy RWF(montowane tyłem) w przedziale wagowym 9-18, 9-25. Niestety, nie są
    najtańsze, ale tego chyba nie da się przeliczyć na pieniądze.

  • 5. Data: 2018-07-10 14:55:03
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-07-10 o 13:24, Przemyslaw P. pisze:
    > Jedź do sklepu z porządnymi fotelikami,

    A co to są porządne foteliki? za XX baniek czy te które spełniają
    powierzone im zadanie? w w 90% to co widzisz w tych sklepach to marketing.

    Akurat w/w to nie najgorszy sort z Chin tylko o ile pamiętam Francuska
    firma.

    https://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherun
    g/kindersitz-test/detail.aspx?kisiid=480&nc=true&inf
    o=nania+i-max+sp&ergo=true

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 6. Data: 2018-07-10 14:55:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 10 Jul 2018 04:24:54 -0700 (PDT), w
    <f...@g...c
    om>, "Przemyslaw P."

> [...]
    są najtańsze, ale tego chyba nie da się przeliczyć na pieniądze.

    To najlepiej w ogóle nie wozić dziecka autem. Tego poczucia bezpieczeństwa nie
    da się przeliczyć na pieniądze.

  • 7. Data: 2018-07-10 16:00:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 lipca 2018 13:24:56 UTC+2 użytkownik Przemyslaw P. napisał:
> [...]
    są najtańsze, ale tego chyba nie da się przeliczyć na pieniądze.

    Tia
    Fotelik droższy od auta może zaproponuj
    Uwielbiam opinie w stylu "tanie nie jest ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza)
    A te foteliki z Lidla to akurat baraardzo przyzwoite- jak zresztą większość ich
    produktów

  • 8. Data: 2018-07-10 16:32:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]
    > tyłem) w przedziale wagowym 9-18, 9-25. Niestety, nie są najtańsze,
    > ale tego chyba nie da się przeliczyć na pieniądze.

    W sumie czemu nie - jak sie ma stare auto, to opony moga byc drozsze
    :-)

    >Uwielbiam opinie w stylu "tanie nie jest ale na bezpieczeństwie się
    >nie oszczędza)

    Co kto lubi. Jeden niech nie oszczedza, drugi niech sobie przypomni
    ile za mlodu sam przejechal w foteliku :-)

    Ech, Syrena, bez pasow, fotele odchylane do przodu, bez blokady ...
    jak ja przezylem.

    A, no tak - tato nie przywalil czolowo czy w drzewo, to i przezylem.

    Ale smiertelnosc statystycznie byla chyba jednak znacznie wieksza, tzn
    w przeliczeniu na samochod.
    Moze te gwiazdki cos daja ...

    J.

  • 9. Data: 2018-07-10 16:57:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 lipca 2018 16:32:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > jak ja przezylem.
    >
    > A, no tak - tato nie przywalil czolowo czy w drzewo, to i przezylem.

    Przebijam?:
    w wieku 7lat sam traktorem(ue\rsus c330) po wiosce i na pole jeździłem. W wieku 10
    lat Cyklopem ładowałem.
    Tarpanem tez kierowałem chodząc do podstawówki jeszcze ale jak ojciec z boku
    siedział. samodzielnie to pojechałem jak z 15lat miałem.
    Ale to trochę inne czasy były, policja się pierdół nie czepiała;)
    Pamiętam wyjazdy nad morze- tarpan z przodu miejsce na 3 osoby-siedziały 3 i jakiś
    dzieciak na kolanach pasażerów i kilka osób na pace. Trasa ok 30 km to czasami wprost
    na dechach siedzieliśmy. Policja zatrzymała to czepiali się ze dzieciak z przodu na
    kolanach, pasażerów na pace zostawili w spokoju. Teraz za takie cos pewnie prawo
    jazdy by zabrali kierowcy i konkretny mandat.

    > Ale smiertelnosc statystycznie byla chyba jednak znacznie wieksza, tzn
    > w przeliczeniu na samochod.

    A może i nie. Pamiętam czasy jak w miejscowości gdzie mieszkałem z aut to były 3szt
    tarpanów i jeden polonez. Mało aut to i kolizji/wypadków mniej. No i auta wolniejsze.

    > Moze te gwiazdki cos daja ...
    Pewnie cos tam dają ale jak teraz auto przy 140km/godz dzwona zaliczy to gwiazdki na
    foteliku najmniej pomogą.

  • 10. Data: 2018-07-10 17:47:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Przebijam?:
    >w wieku 7lat sam traktorem(ue\rsus c330) po wiosce i na pole
    >jeździłem.

    No to niezle :-)

> [...]
    >z boku siedział. samodzielnie to pojechałem jak z 15lat miałem.
    >Ale to trochę inne czasy były, policja się pierdół nie czepiała;)

    Chyba ciagle nie zawsze sie czepia, jak slysze, ze 13-latka
    przewrocila sie razem z traktorem ...

> [...]
    >pasażerów na pace zostawili w spokoju.
    >Teraz za takie cos pewnie prawo jazdy by zabrali kierowcy i konkretny

    A tarpan na ilu zarejestrowany ?
    Teraz jakis limit jest, dosc wysoki.

    >A może i nie. Pamiętam czasy jak w miejscowości gdzie mieszkałem z
    >aut to były 3szt tarpanów i jeden polonez.
    >Mało aut to i kolizji/wypadków mniej. No i auta wolniejsze.

    tabelka wyglada tak (wypadki, % w stosunku do 1992, zabici, %)
    1992 50990 100 6946 100
    1995 56904 111 6900 99
    1997 66586 130 7311 105
    1999 55106 108 6730 97
    2001 53799 105 5534 77

    A teraz mamy ponizej 3 tys zabitych.

    Gdzies w tym sa jednak piesi, ktorzy dawniej chodzili po ciemku droga,
    bo nie bylo innego wyjscia ...

    >Pewnie cos tam dają ale jak teraz auto przy 140km/godz dzwona zaliczy
    >to gwiazdki na foteliku najmniej pomogą.

    Kubicy pomogly :-)

    Ano, syrenka 140 nie jechala.

    J.