  • 91. Data: 2018-07-16 22:05:29
    Temat: Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > I ten Biedronkowy jakoś gorszy technicznie? ;-)

    "Kolega kupiła" - może nie o XBOX'a chodzi ;-)

    --
    Irokez

  • 92. Data: 2018-07-17 07:18:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2018 18:43:57 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > 4 metry to rezerwa na ciut łyse opony. Ale to oznacza, że przed
    > hamowaniem było 30 metrów odstępu a chodzi w dyskusji o te właśnie 30
    > metrów a nie o 4 metry.

    Nie o to chodzi. Miales 30m i 2s odstepu. Jak sie doliczylismy -
    reakcja i hamowanie potrzebuje 2.5s oraz 26m.

    I dzwonka nie ma, mimo ze czas do zderzenia przekroczyles.

    > 30 metrów to wystarczający odstęp, żeby TIR z
    > naczepą się zmieścił, nie tylko osobówka. rzy osobówce trzeba na
    > chwilę zdjęć nogę z gazu, żeby odstęp odzyskać.

    Nawiasem mowiac to Niemcy wymagaja tego 2s odstepu dopiero powyzej
    80km/h.
    A w gestym miejskim ruchu odstepy zdarzaja sie u nas mniejsze,
    podobnie jak np w kolejce za traktorem, czy jednym przepisowym
    kierowca we wsi ...

    J.

  • 93. Data: 2018-07-17 07:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Jul 2018 16:00:03 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>
    > Za stary jestem na takie demagogiczne argumenty sugerujace ze jakies
    > uwarunkowania prawne badz ich brak to przejaw zdrowego rozsadku a nie np.
    > zaniedbania...

    Tak czy inaczej - w niemczech sa wysokie kary za zbyt maly odstep, a u
    nas bez wypadku zawsze mozesz sie upierac ze bezpieczny byl.

    A nawet twierdzic ze ten z przodu zahamowal zlosliwie bez powodu.

    > W sumie to mało smieszne...

    Ale prawdziwe :-)

    > Hamujac przed przejsciem bedzie miał powiedzmy ze 100 na godzine nawet
    > hamujac bardzo mocno - 40m drogi hamowania.

    Nie z drugim samochodem w bagazniku

    J.

  • 94. Data: 2018-07-17 09:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

> [...]
    > naczepą się zmieścił, nie tylko osobówka. rzy osobówce trzeba na
    > chwilę zdjęć nogę z gazu, żeby odstęp odzyskać.

    To wszystko prawda pod warunkiem ze ktos wykonuje normalny, spokojny,
    dobrze zaplanowany manewr wyprzedzania...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 96. Data: 2018-07-17 09:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > Dokladnie, dlatego lubie widziec daleeeeko do przodu i nie cierpie
    > jazdy za TIRami, busami itp... Jak juz musze, to zwiekszam odstep, a
    > jak tylko si da, to wyprzedzam.

    I to sie nazywa własnie zdrowy rozsadek :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 95. Data: 2018-07-17 09:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie - mówię o takim, który pozwala się wmieścić wyprzedzającemu.
    > Czyli większą niż długość jego samochodu.
    >
    > Cała reszta to już inny temat na inną dyskusję.

    hahahaha
    piekne!
    Ten odstep ktory wymaga prawo do zahamowania (którego nomen omen nie
    wymaga) nie jest tak naprawde odstepem do zahamowania.
    Jest odstepem do wciskania sie! Brawo!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 97. Data: 2018-07-17 09:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tak czy inaczej - w niemczech sa wysokie kary za zbyt maly odstep, a
    > u nas bez wypadku zawsze mozesz sie upierac ze bezpieczny byl.
    >
    > A nawet twierdzic ze ten z przodu zahamowal zlosliwie bez powodu.

    Dlatego na takie okolicznosci mam kamerke. I staram sie zahowywac
    naprawde bezpieczny odstep - zdarzają mi się dni ze jestem w samochodzie
    10-12 godzin, a nawet jak mniej to mam swiadomosc tego, ze nikt nie jest
    w stanie zachowywac skupienia cały czas... mysli czesto odpływają
    delikatnie gdzies na bok...
    Dlatego zawsze staram się miec bufor bezpieczenstwa przed soba...
    Jak widze debili jadacych metr za zderzakiem to bym odbierał prawko na
    miejscu. Za głupote!

    > Ale prawdziwe :-)

    Nie, nie prawdziwe.
    Ile wyniesie strefa zgniotu jak mu sie tir wrąbie? A ile strefa zgniotu
    tira? Przeciez to bzdury...

    > Nie z drugim samochodem w bagazniku

    Jak bedziesz wycijnał pol wypowiedzi i sie do niej odnosił to ja juz nie
    wiem o czym gadamy...
    Przeciez ja coś zupełnie innego miałem na mysli....

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 98. Data: 2018-07-17 12:41:27
    Od: p...@g...com

    --Nawiasem mowiac to Niemcy wymagaja tego 2s odstepu dopiero powyzej 80km/h.

    he he he naprawde myslales ze tego nie sprawdze ?

    Abstandsverstoß bei weniger als 80 km/h -> 25 EUR

    urzadzenia do pomiarow odstepu moga pojawic sie na 2-pasmowych Bundestrasse z
    ograniczeniem do 70 km/h reszta to tylko sporadyczne lapanki (zazwyczaj z wiaduktu
    nad droga)

  • 99. Data: 2018-07-17 21:15:49
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2018 08:14:19 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Powrót do kolumny to święte prawo wyprzedzającego, a obowiązkiem
    > wyprzedzanego zrobić miejsce.
    > A wręcz ZAWSZE je utrzymywać, wtedy nie musi go specjalnie robić.

    Gówno prawda. Wskaż w PORD taki zapis.

    > Co nie znaczy, że jak akurat jest linia przerywana i wolne z przeciwka,
    > to nie należy wyprzedzać - niby dlaczego nie?
    > Żeby kapelusznik miał wygodnie i mógł spokojnie nadal wlec się w
    > kolumnie swoim kapeluszniczym tempem?

    Kapelusznik się wlecze, a wjechanie przed niego zmusza go do hamowania? To
    się wlecze, czy wisi komuś na zderzaku - ustal sam ze sobą.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 100. Data: 2018-07-18 10:36:48
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-07-14 o 11:12, Kris pisze:
    > pół Polski przejechali i 5km przed celem przez własną głupotę dzwon.

    Statystyka wynikająca z psychologii. Podobno dużo wypadków zdarza się na
    ostatnich kilku % trasy, gdy "konie czują wodę", człowiek się rozluźnia,
    zaczyna myśleć o tym, co będzie robił po dojechaniu do celu,
    jednocześnie nierzadko przyśpieszając. A jeszcze jak się jedzie w kilka
    samochodów to pojawia się współzawodnictwo - kto pierwszy, kto zajmie
    lepsze miejsce itd.

    Ostatnio trochę jeździłem w wolną niedzielę (z 500km) i się
    zastanawiałem gdzie ci wszyscy ludzie tak się śpieszą - galerie
    zamknięte, miejsca na parkingu nie zabraknie. A wyprzedzeń na podwójnej
    ciągłej (góry i kręte drogi) to już nawet nie liczyłem.
    Polacy jakoś nie potrafią się nie śpieszyć - wiem po sobie, bo zwykle
    muszę się zmuszać do spokojnej jazdy :)
    I jeszcze jedno - nie umiemy nie wyprzedzać. Choćby przed nami był sznur
    samochodów po horyzont - koniecznie trzeba wyprzedzać, chociaż to w
    bardzo znikomym stopniu wpływa na czas dojazdu do celu.