  • 111. Data: 2018-07-18 19:00:10
    Temat: Re: [OT] Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Ze to: wsystkie galerie są otwarte we wsystkie niedziele, zamknięte są
    > na ogół w poniedziałki.
    >
    > Domyśliłem się, że pytanie powinno wyglądać raczej tak: "Że co?". Ale
    > nic nie poradzę, jeśli ktoś sepleni nawet w piśmie. Staram się
    > dostosować. ;)

    Czy dobrze rozumiem, ze jestes na tyle niedomyslny ze powiazałes słowo
    galeria z galeriami sztuki a nie z oczywistym przekazem mowiącym o
    galeriach handlowych?
    A dodatkowo ogólnie przyjete przyzwolenie na pisanie bez ogonkow uznałes
    za seplenienie?
    Innymi słowy... albo nie, nie bede cie obrazał na wyrost...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 112. Data: 2018-07-18 19:47:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-18 o 19:00, Budzik pisze:

    > Czy dobrze rozumiem, ze jestes na tyle niedomyslny ze powiazałes słowo
    > galeria z galeriami sztuki a nie z oczywistym przekazem mowiącym o
    > galeriach handlowych?

    Słyszałem, że prości ludzie potrafią na centra handlowe mówić (nie
    wiadomo dlaczego) galerie handlowe, ale nigdy nie spotkałem się z
    określeniem galeria w innym znaczeniu, niż to słowo znaczy i znaczyło od
    lat.

    > A dodatkowo ogólnie przyjete przyzwolenie na pisanie bez ogonkow uznałes
    > za seplenienie?

    "ze" ma inne znaczenie, niż "że". Podobnie sad jest czymś zupełnie
    innym, niż sąd. Człowiek nie powinien wstydzić się swojego języka.
    A pisanie bez "ogonków" jest przejawem lekceważenia rozmówcy.

    > Innymi słowy... albo nie, nie bede cie obrazał na wyrost...

    Może jakoś przeboleję.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 113. Data: 2018-07-18 22:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

> [...]
    > wiadomo dlaczego) galerie handlowe, ale nigdy nie spotkałem się z
    > określeniem galeria w innym znaczeniu, niż to słowo znaczy i

    Rozumiem, czyli naprawde nie zrozumiałes ze chodzi o galerie handlowe...?
    No to spoko... Troche to dla mnie brak przystosowania ale bedac purystą
    jezykowym oczywiscie masz racje!

> [...]
    > innym, niż sąd. Człowiek nie powinien wstydzić się swojego języka.
    > A pisanie bez "ogonków" jest przejawem lekceważenia rozmówcy.

    Uff...
    Oczywiście nie zgadzam sie - nie jest przejawem lekcewazenia.
    Ja w kazdym razie swoich rozmowców nie lekceważe. I Jezeli ich
    zrozumiałem, to nie udaje ze wyczytałem w ich wypowiedziach coś innego
    tylko dlatego, ze uzyli skrótu myslowego. Takie wywyzszanie sie i nie
    prowadzące do nieczego zwracanie uwagi to imo jest własnie lekcewaznie
    rozmowcy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 114. Data: 2018-07-19 18:45:47
    Temat: Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-18 o 10:36, Miroo pisze:

    > Ostatnio trochę jeździłem w wolną niedzielę (z 500km) i się
    > zastanawiałem gdzie ci wszyscy ludzie tak się śpieszą - galerie
    > zamknięte, miejsca na parkingu nie zabraknie. A wyprzedzeń na podwójnej
    > ciągłej (góry i kręte drogi) to już nawet nie liczyłem.
    > Polacy jakoś nie potrafią się nie śpieszyć - wiem po sobie, bo zwykle
    > muszę się zmuszać do spokojnej jazdy :)
    > I jeszcze jedno - nie umiemy nie wyprzedzać. Choćby przed nami był sznur
    > samochodów po horyzont - koniecznie trzeba wyprzedzać, chociaż to w
    > bardzo znikomym stopniu wpływa na czas dojazdu do celu.

    Pokaż

  • 115. Data: 2018-07-19 19:23:32
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Rozumiem, czyli naprawde nie zrozumiałes ze chodzi o galerie handlowe...?

    Przecież to debil...

    > No to spoko... Troche to dla mnie brak przystosowania ale bedac purystą
    > jezykowym oczywiscie masz racje!

    Nie ma:
    <https://sjp.pwn.pl/sjp/galeria;2460623.html>

    "6. <<kryty pasaż o przeznaczeniu handlowym>>"

    [...]
    > Takie wywyzszanie sie i nie prowadzące do nieczego zwracanie uwagi to imo
    > jest własnie lekcewaznie rozmowcy.

    Sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem...

    --
    'Tom N'

  • 116. Data: 2018-07-19 19:45:23
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    > za seplenienie?
    > Innymi słowy... albo nie, nie bede cie obrazał na wyrost...

    Seplenienie też jest ogólnie przyzwolone

  • 117. Data: 2018-07-23 08:06:14
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-07-18 o 16:12, Akarm pisze:

    > Nie wiem, i prawdę mówiąc mam to głęboko gdzieś. Tak że pytanie nie do
    > mnie, albowiem to nie ja usiłowałem powiązać prędkość z galeriami.
    > Żeby nie być gołosłownym zostawiłem odpowiedni cytat.

    Akurat galerie sztuki są późniejszym tworem niż galerie handlowe :)
    Najpierw były stragany z pietruszką, a potem pojawili się tam artyści ze
    swoimi obrazami, rzeźbami itp

    A nazywanie centrów handlowych galeriami nie jest polskim wymysłem.