  • 11. Data: 2018-07-10 21:02:58
    Temat: Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 lipca 2018 17:47:23 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A tarpan na ilu zarejestrowany ?
    Ile było w DR to nie wiem
    Ten co mieliśmy miał dwa miejsca obok kierowcy ale sąsiad miał wersje z dodatkową
    kanapą z tyłu(i mniejsza paka przez to)
    Nasz kupiony nówka szt do Pznania z Tatą po niego jechaliśmy
    Jakieś 10 lat temu dopiero dobry człowiek go od nas odkupił.
    Ciągle był na chodzie, ubezpieczony i ważny przeglad miął tylko rama juz przegnita
    dość mocno była
    Nie pamiętam już czy ta wersja miała chociaz pasy bezpieczeństwa

  • 12. Data: 2018-07-10 23:29:13
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Kiedy kupowałem fotelik, kosztował 1/5 wartości mojego auta. Tylko jakie to ma
    znaczenie? Dla mnie miał być bezpieczny i to było jedyne kryterium.
    W 99,99% przypadkach nie ma znaczenia, w jakim foteliku podróżuje dziecko, chodzi
    dokładnie o ten moment, którego nikt nie planuje i nie chce. Wtedy ma znaczenie w
    czym siedzi dziecko.
    Ja też, kiedy byłem dzieckiem, wożony byłem bez fotelika i żyję. Tylko miałem na tyle
    szczęścia, że nie uczestniczyłem w żadnym wypadku. Wtedy mógłbym być częścią tej
    statystyki z ofiarami. Swojemu dziecku, jako rodzic, chcę zapewnić maksimum
    bezpieczeństwa. Świadomie wybierałem fotelik, mierząc go do auta i dziecka. A ADAC
    jest OK, tylko ich gwiazdki czasem są niemiarodajne, bo ocenia się również ergonomię,
    łatwość czyszczenia tapicerki itp. Szwedzki Test Plus ocenia np tylko i wyłącznie
    siły działające na dziecko i szanse na przeżycie dziecka w tym foteliku. Wiele tych z
    rekomendacją ADAC nie przeszło tego testu. Co do samego fotela z Lidla, nie oceniam
    jego jakości, tylko poddaję w wątpliwość zakres wagowym fotelika. Lepiej kupić
    fotelik bardziej dopasowany do wagi dziecka, np 9-18 lub 15-36. Tyle z mojej strony,
    każdy niech postępuje, jak uważa, ja nie zamierzam prowadzić krucjaty ani nikogo
    nawracać.

  • 13. Data: 2018-07-11 01:20:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-10 o 23:29, Przemyslaw P. pisze:
    > Kiedy kupowałem fotelik, kosztował 1/5 wartości mojego auta. Tylko jakie to ma
    znaczenie? Dla mnie miał być bezpieczny i to było jedyne kryterium.

    Oczywiście!
    Przecież wiadomo, że o bezpieczeństwie decyduje fotelik. Nie wiedzieć
    czemu, producenci samochodów całkowicie bezpieczeństwo olewają i nikt
    nie zdecydował się jeszcze na wyprodukowanie samochodu składającego się
    wyłącznie z fotelików. Przecież to dawałoby stuprocentową gwarancję
    bezpieczeństwa, a i ceny mogłyby być wielokrotnie wyższe za taki standard!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-07-11 01:28:54
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Popatrz na samochódy rajdowe i jak tam wygląda kwestia bezpieczeństwa. Teraz zastanów
    się, czy chciałbyś takim autem jeździć na codzień.
    Można ironizować, tylko porozmawiaj kiedyś z osobą, która straciła dziecko w wypadku
    poprzez swoje zaniedbanie, może wtedy temat przestanie być zabawny...

  • 15. Data: 2018-07-11 11:48:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 10 Jul 2018 16:28:54 -0700 (PDT), w
    <7...@g...c
    om>, "Przemyslaw P."

    > Popatrz na samochódy rajdowe i jak tam wygląda kwestia bezpieczeństwa. Teraz
    zastanów się, czy chciałbyś takim autem jeździć na codzień.

    Rajdowe są znacznie lepiej zabezpieczone niż cywilne.

    > Można ironizować, tylko porozmawiaj kiedyś z osobą, która straciła dziecko w
    wypadku poprzez swoje zaniedbanie, może wtedy temat przestanie być zabawny...

    Jeździsz rajdowym czy cywilnym? Jeżeli cywilnym, to jak możesz tak zaniedbywać
    bezpieczeństwo dziecka?
    Może chociaż SUV-em jeździsz? :)

  • 16. Data: 2018-07-11 12:37:39
    Od: p...@g...com

    ten fotelik opisywano na rynku niemieckim jako niewygodny dla dziecka (plastik
    obciagniety materialem) i zalecano na krotkie trasy, niektorzy pisali ze drobniejsze
    dzieci mimo zapiecia pasow maja za duzo luzu

  • 17. Data: 2018-07-11 12:38:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 lipca 2018 01:28:56 UTC+2 użytkownik Przemyslaw P. napisał:

    > Można ironizować, tylko porozmawiaj kiedyś z osobą, która straciła dziecko w
    wypadku poprzez swoje zaniedbanie, może wtedy temat przestanie być zabawny...

    Fotelik z Lidla to zaniedbanie/ekspr\erymentowanie na dziecku a fotelik ze "sklepu z
    porządnymi fotelikami" już nie?

  • 18. Data: 2018-07-11 14:36:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Fotelik z Lidla to zaniedbanie/ekspr\erymentowanie na dziecku a
    >fotelik ze "sklepu z porządnymi fotelikami" już nie?

    https://www.ceneo.pl/65932072

    A wszystko inne to g* jest, na bezpieczenstwie nie mozna oszczedzac.

    P.S. Ale nie zapomnijcie do fotelika dokupic bezpiecznego samochodu, a
    nie taki za 50 tys ...

    J.

  • 19. Data: 2018-07-11 14:50:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-07-11 o 14:36, J.F. pisze:

    > P.S. Ale nie zapomnijcie do fotelika dokupic bezpiecznego samochodu, a
    > nie taki za 50 tys ...

    No to nie wiem jaki bo nawet Volvo się okazało zabójcze...

    MJ

  • 20. Data: 2018-07-11 15:24:07
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Przede wszystkim, porządny sprzedawca, niezależnie od sklepu, czy marki fotelika,
    pownien zaproponować przymiarkę fotelika do samochodu, w którym ma być używany. Po
    raz kolejny podkreślam, ten rozmiar fotelika 9-36, ciężko jest dopasować do dziecka,
    bo siłą rzeczy przanaczony jest dla zbyt szerokiego zakresu wagowego.