  • 1. Data: 2014-08-26 14:01:56
    Temat: Frog
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Hura! Oto już po 3 miesiącach biegli ustalili że Frog złamał przepisy!
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2014-08-26 14:04:51
    Temat: Re: Frog
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Hura! Oto już po 3 miesiącach biegli ustalili że Frog złamał przepisy!

    Ale stworzył to zagrożenie w ruchu lądowym, czy tylko przekroczył
    nieznacznie pięćdziesiątkę?

    --
    MN

  • 3. Data: 2014-08-26 14:09:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Aug 2014 14:04:51 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Ale stworzył to zagrożenie w ruchu lądowym, czy tylko przekroczył
    > nieznacznie pięćdziesiątkę?

    Tego jeszcze nie ustalili. To zaiste wielki wysiłek umysłowy... :) Ja tam
    jestem miś o małym rozumku ale IMO jak ktoś zapierdala 200 km/h po mieście
    to sprowadza na bliźnich niebezpieczeństwo katastrofy.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-08-26 14:13:13
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-08-26 14:04, Marcin N pisze:

    > Ale stworzył to zagrożenie w ruchu lądowym, czy tylko przekroczył
    > nieznacznie pięćdziesiątkę?

    To zależy. Od tego, kogo masz w rodzinie.
    pwz

  • 5. Data: 2014-08-26 14:14:40
    Od: "Feliks54" <v...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale stworzył to zagrożenie w ruchu lądowym, czy tylko przekroczył
    > nieznacznie pięćdziesiątkę?
    >
    > MN

    Tego biegli nie byli w stanie ustalić. Zagrzały im się zwoje mózgowe.

  • 6. Data: 2014-08-26 20:14:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Tego jeszcze nie ustalili. To zaiste wielki wysiłek umysłowy... :) Ja tam
    > jestem miś o małym rozumku ale IMO jak ktoś zapierdala 200 km/h po mieście
    > to sprowadza na bliźnich niebezpieczeństwo katastrofy.

    Właśnie w taki sposób prokuratury ukręcają łby sprawie.
    Bo oskarżyć o niebezpieczeństwo katastrofy, to go można bez problemu - a
    nawet o zbrodnie wojenne.

    Oczywiście fajnie brzmi w mediach że grozi za to 8 lat, ale potem sprawa
    trafia przed sąd, gdzie trzeba tą ruchłą katastrofę _udowodnić_, a
    okazuje się że maks co się daje ponad wszelką wątpliwość udowodnić, to
    to że zagrożonych było kilka osób, z czego małe szanse że zginęliby
    wszyscy na raz i niestety oznacza to uniewinnienie od stawianego zarzutu.

    W między czasie przedawnią się wykroczenia które ewidentnie popełnił i
    za które można go skazać chociaż na grzywnę z górnych widełek i pewnie
    przekroczenie limitu punktów, nie robiąc pośmiewiska z wymiaru
    sprawiedliwości.

    A jeżeli chcemy karać piratów odbieraniem prawa jazdy, ograniczając czy
    pozbawiając wolności - być może słusznie, ale jest to rzecz którą należy
    uchwalić normalnym trybem i zdefiniować w prawie dotyczącym wykroczeń i
    przestępstw.
    Niech będzie kara za sprowadzenie zagrożenia kolizją lub wypadkiem - a
    to już łatwo przed sądem się udowodni. Niech w KW będzie "wytrych" że w
    razie rażącego łamania przepisów kara może być odpowiednio większa itp. itd.

    Natomiast kombinowanie z ryzykiem katastrofy - bez szans.
    Sprowadzenie ryzyka katastrofy to będzie wtedy jak wniesiesz bombę na
    pokład samolotu, a ona Ci nie zadziała przy próbie detonacji.

  • 7. Data: 2014-08-26 20:32:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-26 20:14, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > za które można go skazać chociaż na grzywnę z górnych widełek i pewnie
    > przekroczenie limitu punktów, nie robiąc pośmiewiska z wymiaru

    A skazać go można było z art. 86KW na zakaz prowadzenia pojazdów do 3
    lat i grzywnę.

  • 8. Data: 2014-08-26 21:31:05
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 26/08/14 20:32, Tomasz Pyra wrote:
    > A skazać go można było z art. 86KW na zakaz prowadzenia pojazdów do 3
    > lat i grzywnę.

    Na pewno to go uziemi!

    http://radom.gazeta.pl/radom/1,48201,16512728,Dlacze
    go_nie_ma_bata_na_pirata_drogowego_z_Radomia_.html
    > Policjanci nie poprzestają na mandatach - pięć razy za wykroczenia zatrzymywali mu
    prawo jazdy i kierowali wniosek o ukaranie do sądu. - Kolejne cztery razy
    zatrzymywaliśmy mu prawo jazdy za przekroczenie dopuszczalnej liczby punktów karnych
    i kierowaliśmy wniosek o sprawdzenie kwalifikacji

    --
    Alf/red/

  • 9. Data: 2014-08-26 21:38:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-26 21:31, Alf/red/ pisze:

    > Na pewno to go uziemi!

    Pewnie bardziej niż wyrok uniewinniający.

    > http://radom.gazeta.pl/radom/1,48201,16512728,Dlacze
    go_nie_ma_bata_na_pirata_drogowego_z_Radomia_.html

    To już być może kwestia jakiś jego domniemanych umocowań rodzinnych
    które pozwalały mu się wymigać.
    Bo z tego co czytałem, to za każdym razem unikał odpowiedzialności i nie
    był skazywany.

    Tym razem z okazji nagłośnienia sprawy i zaangażowania premiera, pewnie
    nie byłoby tak łatwo.
    Więc z tej okazji prokuratura użyła innego sposobu ukręcenia łba sprawie
    - za pomocą absurdalnie wysokich zarzutów.
    Dobrze brzmi w mediach, a sprawcy włos z głowy nie spadnie.

    Może też mamy słabe prawo, które praktycznie nie posiada żadnych
    pośrednich batów między niskim mandatem za wykroczenia, a potencjalnie 8
    latami za "sprowadzenie katastrofy".

    Tu pewnie nad wyraz skuteczny mógłby np. miesiąc aresztu.

  • 10. Data: 2014-08-27 14:02:47
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-26 21:38, Tomasz Pyra pisze:

> [...]

    > 8 latami za "sprowadzenie katastrofy".
    >
    > Tu pewnie nad wyraz skuteczny mógłby np. miesiąc aresztu.

    Słabe prawo? Zwykły Obywatel zapewne siedziałby już dawno za takie
    wyczyny (m.in. posiadanie broni bez zezwolenia). To nie prawo jest
    słabe, ale prawnicy, którzy go stosują i "układy". Ta sprawa śmierdzi
    powiązaniami z układem.