  • 1. Data: 2017-05-27 02:47:42
    Temat: Fujian 35mm
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    http://www.spidersweb.pl/2013/09/fujian-35mm-moj-ulu
    biony-obiektyw.html
    Przygladalem sie tym fujianom na aliexpress i okazuje sie ze oprocz tego
    ze swiatlem 1.7 jest jeszcze drugi, ze swiatlem 1.6.
    Ten 1.6 jest na dodatek znacznie mniejszy (krotszy).
    Cena praktycznie ta sama.
    Czy ktos przerabial ten temat?
    --
    TA

  • 2. Data: 2017-05-27 07:58:48
    Temat: Re: Fujian 35mm
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 5/27/2017 2:47 AM, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > ze swiatlem 1.7 jest jeszcze drugi, ze swiatlem 1.6.
    > Ten 1.6 jest na dodatek znacznie mniejszy (krotszy).

    "Fujian ma chyba wszystkie wady optyczne, jakie tylko występują."

    Zainteresowałeś się lomografią? ;)

  • 3. Data: 2017-05-28 16:02:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ogb4ie$i2o$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > "Fujian ma chyba wszystkie wady optyczne, jakie tylko występują."
    >
    > Zainteresowałeś się lomografią? ;)

    E, to cos calkiem innego niz lomografia.
    Poszukaj sobie sampli na flikrze.
    --
    TA

  • 4. Data: 2017-05-28 16:14:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > E, to cos calkiem innego niz lomografia.
    > Poszukaj sobie sampli na flikrze.

    W kazdym razie - chyba alternatywa dla drogich portetowek.
    Wyglada jesnak na to, ze v. 1.7 wypada lepiej w takich zastosowaniach.
    Sampli 1.6 jest bardzo malo i sa to raczej zdjecia macro.
    --
    TA

  • 5. Data: 2017-05-29 11:32:35
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > E, to cos calkiem innego niz lomografia.
    > Poszukaj sobie sampli na flikrze.

    Sample widziałem. Wg mnie gówno pozostaje gównem, nawet gdy jest bardzo
    tanie. Bokeh IMHO to porażka, aczkolwiek miliony much, które są
    zachwycone bokeh w Heliosie-40, nie mogą się mylić.

  • 6. Data: 2017-06-02 00:17:24
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <oggpri$p1l$1@node1.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Sample widziałem. Wg mnie gówno pozostaje gównem, nawet gdy jest bardzo
    > tanie. Bokeh IMHO to porażka, aczkolwiek miliony much, które są
    > zachwycone bokeh w Heliosie-40, nie mogą się mylić.

    E, przesadzasz.
    Cos sie taki radykalny zrobil?
    --
    TA

  • 7. Data: 2017-06-05 14:53:44
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 11:32:36 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:

    > Sample widziałem. Wg mnie gówno pozostaje gównem, nawet gdy jest bardzo
    > tanie. Bokeh IMHO to porażka, aczkolwiek miliony much, które są
    > zachwycone bokeh w Heliosie-40, nie mogą się mylić.

    Akurat Heliosy , zwłaszcza 40, mają bardzo ładny bokeh, nawet po przymknięciu.
    Współczesne 50/1,8 wypadają słabiej.
    Sprawdzałem.
    Pozdrawiam Marcin

  • 8. Data: 2017-06-05 15:26:23
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 14:53 Starzec z Gór <d...@v...pl> pisze:

    > Akurat Heliosy , zwłaszcza 40, mają bardzo ładny bokeh, nawet po
    > przymknięciu. Współczesne 50/1,8 wypadają słabiej.
    > Sprawdzałem.

    Nie podyskutujesz.
    Teraz wiara jara się 83-krotnymi zoomami, supertanimi fiszajkami i
    szerokimi selfie.
    Co tam jakiś bokeh! Zwłaszcza, że krytyka uznanych konstrukcji jest
    rewelacyjnym lansem.

    --
    Trefniś

  • 9. Data: 2017-06-05 23:32:55
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 15:26:31 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]
    > szerokimi selfie.
    > Co tam jakiś bokeh! Zwłaszcza, że krytyka uznanych konstrukcji jest

    Ale przynajmniej dam odpór.
    Pozdrawiam Marcin

  • 10. Data: 2017-06-06 03:10:11
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Akurat Heliosy , zwłaszcza 40, mają bardzo ładny bokeh, nawet po przymknięciu.
    Współczesne 50/1,8 wypadają słabiej.

    Ale Helios 40 ma ogniskową 85 mm, a nie 50-58, nie pomyliło Ci się z
    Heliosem 44?