  • 11. Data: 2017-06-06 03:10:39
    Temat: Re: Fujian 35mm
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 6/5/2017 11:32 PM, Starzec z Gór wrote:

    > Ale przynajmniej dam odpór.
    > Pozdrawiam Marcin

    No to dałeś opór.

  • 12. Data: 2017-06-06 03:11:21
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 6/5/2017 3:26 PM, Trefniś wrote:

> [...]
    > szerokimi selfie.
    > Co tam jakiś bokeh! Zwłaszcza, że krytyka uznanych konstrukcji jest

    Kurwa, nie wiedziałem, że wypowiadając własne zdanie rewelacyjnie się
    lansuję.

  • 13. Data: 2017-06-06 10:08:36
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    W dniu 2017-06-05 o 15:26, Trefniś pisze:

    > Co tam jakiś bokeh! Zwłaszcza, że krytyka uznanych konstrukcji jest
    > rewelacyjnym lansem.

    Pochodzące z Japonii słowo bokeh już jest niemodne!
    Teraz japońscy fotografowie wolą używać terminu "outo fokasu" wywodzące
    się ze zniekształconej angielszczyzny.

    http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_
    photographer/2017/04/funniest-thing-ive-heard-all-we
    ek.html

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 14. Data: 2017-06-06 21:45:31
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 03:10:12 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:
    Współczesne 50/1,8 wypadają słabiej.

    > Ale Helios 40 ma ogniskową 85 mm, a nie 50-58, nie pomyliło Ci się z
    > Heliosem 44?

    Faktycznie.
    Helios 40 co prawda też rozmycie ma fajne, szkoda tylko że ostrość typową dla optyki
    od noktowizora.
    W kategorii 85 mm dobry za to jest Jupiter 9.
    Pozdrawiam Marcin

  • 15. Data: 2017-06-07 02:13:18
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <f...@g...c
    om>,
    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > Faktycznie.
    > Helios 40 co prawda też rozmycie ma fajne, szkoda tylko że ostrość typową dla
    > optyki od noktowizora.
    > W kategorii 85 mm dobry za to jest Jupiter 9.
    Istotnie, Jupitery jakos lepiej sie komponuja z 'damierzowcami'
    Ale tu gosc pisze -
    http://wsubiektywie.pl/2012-02-15-helios-40-2-851-5-
    vs-jupiter-9-852.html
    - ze Jupiter-9 mydlany ponizej 5.6.
    Czyli do m4/3 slabo sie nadaje.
    --
    TA

  • 16. Data: 2017-06-07 19:24:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Helios 40 co prawda też rozmycie ma fajne, szkoda tylko że ostrość typową dla
    optyki od noktowizora.
    > W kategorii 85 mm dobry za to jest Jupiter 9.
    > Pozdrawiam Marcin

    Kto co lubi oczywiście, ale dla mnie dobry bokeh to bardzo miękkie
    nieostrości.
    Akurat mam oba obiektywy. Jupiter-9 jest faktycznie fajny, o
    Heliosie-40 dużo słyszałem, jaki to kultowy obiektyw i jak rewelacyjnie
    rysuje, potem dostałem go w prezencie (wersja z 1963 roku, biała M39) i
    byłem nieco zdziwiony tymi zawirowaniami na pełnej dziurze. Od ok. f/4
    bokeh okazał się zresztą bardzo (dla mnie) dobry, miękki, zupełnie bez
    jakichkolwiek artefaktów. Później dowiedziałem się, że jego kultowość
    polegała właśnie na tej sieczce na f1,5.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 17. Data: 2017-06-07 23:35:45
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 02:13:25 UTC+2 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
    > In article <f...@g...c
    om>,

    > Istotnie, Jupitery jakos lepiej sie komponuja z 'damierzowcami'
> [...]

    Ponieważ mam Jupitera9, i to wyselekcjonowanego z kilkudziesięciu sztuk, a od
    niedawna M4/3, to zaponiedługo sprawdzę. Na kliszy w każdym bądź razie zachowywał się
    elegancko. Jedna uwaga : zawsze używałem z osłoną przeciwsłoneczną.
    Pozdrawiam Marcin

  • 18. Data: 2017-06-07 23:43:15
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 19:24:41 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:

> [...]
    > jakichkolwiek artefaktów. Później dowiedziałem się, że jego kultowość
    > polegała właśnie na tej sieczce na f1,5.

    Potwierdzam w całej rozciągłości, przy czym wersja srebrna jeszcze jako tako się
    zachowuje, wersja czarna (sam długo szukałem dobrej sztuki) mydli na potęgę nawet
    przy f/8.
    Może kogoś to cieszy, de gustibus i takie tam, dla mnie ważne jest aby tam gdzie ma
    być ostro było ostro i ładnie, płynnie szło w nieostrość.
    W przypadku tego szkła nie widzę sensu dźwigania dodatkowych kilogramów.
    Za to mogę szczerze polecić inne, dużo mniej znane a bardzo cnotliwe szkło : Polaris
    135 1;1,8. Mocowanie T2.
    Pozdrawiam Marcin

  • 19. Data: 2017-06-08 09:09:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    być ostro było ostro i ładnie, płynnie szło w nieostrość.
    > W przypadku tego szkła nie widzę sensu dźwigania dodatkowych kilogramów.

    Ten mój jest całkiem ostry, ale oczywiście ma niski kontrast, co w epoce
    cyfrowej zresztą ma znacznie mniejsze znaczenie. Ale duży, ciężki,
    portretów nie robię, więc zdobi szafkę ze sprzętem jako ciekawostka.
    Muszę go kiedyś zanieść do Adama Bieńka aby wyczyścił nasmarował, bo
    smar ma wyschnięty i bardzo ciężko chodzi.

    > Za to mogę szczerze polecić inne, dużo mniej znane a bardzo cnotliwe szkło :
    Polaris 135 1;1,8. Mocowanie T2.

    Cenę ma też cnotliwą :) I chyba waży ze dwa kilo. Ale niektóre japońskie
    konstrukcje lat 70 faktycznie były naprawdę ciekawe.

    Z nowych Samyang 1,4/85 chyba nie jest zły. W ogóle kibicuję temu
    producentowi, według mnie ciekawe obiektywy robi.

    Piotr

  • 20. Data: 2017-06-09 00:45:09
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 09:09:39 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:
> [...]
    > Muszę go kiedyś zanieść do Adama Bieńka aby wyczyścił nasmarował, bo
    > smar ma wyschnięty i bardzo ciężko chodzi.

    Porównywałem właśnie z Jupiterem 9 po domknięciu do 4 - nie umywa się.

    Polaris 135 1;1,8. Mocowanie T2.

    > Cenę ma też cnotliwą :)

    Jaką? Bo chętnie bym do szkiełka wrócił - miałem za tani pieniądz i pozbyłem się,
    głupi.

    I chyba waży ze dwa kilo.

    Trochę mniej, ale faktycznie waży.

    Ale niektóre japońskie
    > konstrukcje lat 70 faktycznie były naprawdę ciekawe.

    Zdecydowanie, i to niekoniecznie uznanych producentów.
    W przeciwieństwie do niemieckich kundelków - RFN poza bardzo cnotliwymi i niezwykle
    kosztownymi szkłami markowymi wypuszczał całe masy "zatyczek do korpusu" rysujących
    tak że żal ściskał.
    Pozdrawiam Marcin