  • 1. Data: 2015-01-16 20:51:04
    Temat: Fukushima
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Oni naprawde wysiedlili ludzi z 30 km od elektrowni ?
    https://www.youtube.com/watch?v=SD0kTKPPN40

    Ludzi nie widze, ale psy, krowy, samochody ?

    W Japonii to chyba olbrzymia strata ?

    P.S. Promieniowanie nie szkodzi naturze
    https://www.youtube.com/watch?v=6kg4vVYKc90

    J.

  • 2. Data: 2015-01-17 14:34:48
    Temat: Re: Fukushima
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Jan 2015 20:51:04 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Oni naprawde wysiedlili ludzi z 30 km od elektrowni ?
    > https://www.youtube.com/watch?v=SD0kTKPPN40
    > Ludzi nie widze, ale psy, krowy, samochody ?
> [...]

    Jakieś 10 lat temu E. Podolska zapraszała do swoich programów
    naukowca zajmującego się atomistyką (nie pamiętam nazwiska), który
    prowadził swego rodzaju kampanie przeciwko szerzonej powszechnie
    dezinformacji o rzekomym fatalnym wpływie na zdrowie i przyrodę
    awari w Czernobylu. Twietdził m.in. że np. zanotowany statystyczny
    wzrost wykrywania raka u mieszkańców rejonu nie był spowodowany
    wpływem promieniowania ale tym, że awaria spowodowała, że poddano
    badaniom większą niż zwykle grupę ludzi, co statysyycznie zwiększyło
    wykrywalność "naturalnego" raka.
    Podawał, też argumenty świadczące o nierzetelnym zawyżaniu liczby
    ofiar, które zmarły z powodu powikłań po napromieniowaniu.
    W każdym razie nie sprawiał wrażenia oszołoma..

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-01-17 16:53:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2015 14:34:48 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > wpływem promieniowania ale tym, że awaria spowodowała, że poddano
    > badaniom większą niż zwykle grupę ludzi, co statysyycznie zwiększyło

    Bardzo mozliwe, tylko ze my mamy do Czernobyla 500 km i skazenie bylo
    minimalne.
    W samym Czernobylu, tzn w wysiedlonym miescie ok 10km od elektrowni,
    skazenie teraz takie ze daje kilka rem rocznie.
    Bezposrednio w zasadzie nie grozne ... ale chcialbys tam mieszkac,
    wiedzac ze moze spowodowac raka u Ciebie czy dzieci ?
    Nawet jesli

    Zeby bylo ciekawiej - w samej elektrowni byly 4 reaktory.
    Jeden sie rozrzucil po okolicy, strazacy zmarli na chorobe
    popromienna, las zrobil sie czerwony, ludzi w promieniu30 km
    wysiedlili ... a trzy pozostale reaktory jeszcze wiele lat pracowaly.

    I codziennie obsluga musiala pracowac.

    J.

  • 4. Data: 2015-01-17 21:23:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W UK szykuje się intensywny okres usuwania kilku starych obiektów jądrowych. To teraz
    w ogóle dobra fucha będzie w Europie przez wiele lat.

  • 5. Data: 2015-01-18 14:01:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Jan 2015 16:53:27 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bardzo mozliwe, tylko ze my mamy do Czernobyla 500 km i skazenie
    bylo
    > minimalne.

    No nie wiem czy minimalne.jak to co doleciiało do Szwecji miało
    przekroczone normy.

    > Jeden sie rozrzucil po okolicy, strazacy zmarli na chorobe
    > popromienna,

    i wg. tego Pana to nieprawda. Z powodu awari zgineło tylko kilka
    osób (wspominał chyba o 3) z obsługi, to co podaje się oficjalnie
    (62) to manipulacja aby straszyć tą technologią.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-01-18 14:17:27
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sun, 18 Jan 2015, Marek wrote:

    > No nie wiem czy minimalne.jak to co doleciiało do Szwecji miało przekroczone
    > normy.

    Ale jakie "normy"? Bo przynajmniej u nas informując o skażeniu
    promieniotwórczym po awarii w Czarnobylu notorycznie mylono dopuszczalną
    normę promieniowania (w sensie np. bezpiecznego dla zdrowia równoważnika
    dawki pochłoniętej) ze średnim promieniowaniem naturalnego tła. Natomiast
    w praktyce promieniowanie, którego natężenie nawet wielokrotnie przekracza
    naturalne tło może nadal być całkowicie bezpieczne dla zdrowia (w sensie
    dopuszczalnej dawki pochłoniętej).

    Pozdrawiam,

    W.

  • 7. Data: 2015-01-18 14:18:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > No nie wiem czy minimalne.jak to co doleciiało do Szwecji miało
    > przekroczone normy.

    Normy w jakiś sposób owdołują się do promieniowania tła, chodzi w nich
    o to, że z naturalnych przyczyn przekroczone zostać nie mogą, a jeśli
    są, to znaczy, że "coś jest na rzeczy". Co wcale nie musi oznaczać
    *bezpośredniego* zagrożenia już przy tym poziomie promieniotwóczości.
    Ale wtedy akurat cyrkulacja powietrza była taka, że do Szwecji, mimo
    że sporo dalej, doleciało tych popiołów z reaktora o wiele więcej niż
    do nas. To akurat dobrze pamiętam.

    > i wg. tego Pana to nieprawda. Z powodu awari zgineło tylko kilka
    > osób (wspominał chyba o 3) z obsługi, to co podaje się oficjalnie
    > (62) to manipulacja aby straszyć tą technologią.

    Jeśli rzeczywiście tak twierdzi, to wcześniejsza opinia "w każdym razie
    nie sprawiał wrażenia oszołoma" wydaje mi się wydaną na wyrost.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2015-01-18 18:21:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > bylo
    > No nie wiem czy minimalne.jak to co doleciiało do Szwecji miało
    > przekroczone normy.

    Bo mieliśmy fuksa i wówczas wiał wiatr ku północy.

    > i wg. tego Pana to nieprawda. Z powodu awari zgineło tylko kilka osób
    > (wspominał chyba o 3) z obsługi, to co podaje się oficjalnie (62) to
    > manipulacja aby straszyć tą technologią.

    Nie twierdzę, że 62 jest właściwszą liczbą, niż 3, albo odwrotnie, ale
    zdaje się, że Rosjanie powinni najlepiej wiedzieć.

  • 9. Data: 2015-01-18 18:23:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości
    amu.edu.pl...

> [...]
    > przekracza naturalne tło może nadal być całkowicie bezpieczne dla zdrowia
    > (w sensie dopuszczalnej dawki pochłoniętej).

    Co więcej, w różnych miejscach z różnych przyczyn ta dawka tła jest
    niejednokrotnie wielokrotnie przekraczana. Posiadaczom czujników proponuję
    pomiar tła na drogach budowanych z żużla :-) 3 x tło od biedy. To samo przy
    ścianach zrobionych z żużlowych pustaków.

  • 10. Data: 2015-01-18 18:41:15
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    news:54bbec7a$1$21553$65785112@news.neostrada.pl ...
    : (...)
    :
[...]

    Ano właśnie: żużel, oraz popioły powstające przy spalaniu węgla, zawierają
    całkiem sporo izotopów promieniotwórczych! A jednak, pomimo tego, używano tego
    jako wypełniacza do produkcji betonów, z których budowano domy mieszkalne. Ilość
    zachorowań na raka przyciągnęła w końcu uwagę, i owy domieszki zostały
    zarzucone.

    --

    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
    "porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy
    znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
    Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek - jest transparentny, uczciwy,
    bezstronny i nieprzekupny!