  • 1. Data: 2015-01-22 13:10:54
    Temat: Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
    Od: "Zebris" <B...@w...pl>

    Kupilem letnie opony Fulda na stronie dużej firmy internetowej, która
    specjalizuje się w sprzedaży tego typu produktu.
    Cena była dobra, transport gratis. Wiedziony ciekawością zadzwoniłem przed
    zakupem na infolinię aby zapytać się jaką datę produkcji mają oferowane
    opony.
    Na infolinii powiedziano mi, że max. 18 mies. Bo idą ponoć bezpośrednio z
    fabryki.
    Odebrałem opony i widzę taką kombinację DOT a503 ajxr 0509
    Czy dobrze rozumiem, że opony zostały wyprodukowane piątego tygodnia 2009
    roku?
    Czy to możliwe, że b. duża firma oponiarska sprzedała mi opony sprzed 5 lat?
    Jeśli faktycznie fabrycznie nowa opona ma 5-6 lat co sugerujecie abym
    zrobił:
    - nie przejmować się
    - bezdyskusyjny zwrot towaru i omijać tą firmę szerokim łukiem (a to numer 1
    na rynku)
    - zamiana na nowsze
    - obniżenie ceny i zachowanie towaru
    - inne.

  • 2. Data: 2015-01-22 14:02:30
    Temat: Re: Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zebris" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >Odebrałem opony i widzę taką kombinację DOT a503 ajxr 0509
    >Czy dobrze rozumiem, że opony zostały wyprodukowane piątego tygodnia

    Zawsze mozna sfotografowac i spytac Fulde.
    Moze sie przydac w kontaktach z handlowcem.

    http://www.fulda.com/fulda_at_de/all-about-tires/und
    erstand-your-tire/reading-your-tire/

    Niestety - nie napisali jak rozumiec. Chyba normalnie - 2009 :-(

> [...]
    >zrobił:
    >- nie przejmować się
    >- bezdyskusyjny zwrot towaru i omijać tą firmę szerokim łukiem (a to

    Nie doradze. Z jednej strony - zwrot w imie zasad, z drugiej - wiele
    osob dluzej na oponach jezdzi, z trzeciej - ADAC i inni strasza, ze
    sie starzeje i pogarsza, z czwartej - producenci czy tez handlowcy
    troche ich utemperowali, widac klienci zaczeli zwracac "starocie".

    Wiekszej roznicy nie widze ani nie czuje, ale ja gruboskorny jestem.
    Co prawda caaloroczne navigatory druga zime wydawaly sie gorsze niz
    pierwszej ... ale moze to zwykle zuzycie.

    J.

  • 3. Data: 2015-01-22 14:43:53
    Od: "Zebris" <B...@w...pl>

    > Wiekszej roznicy nie widze ani nie czuje, ale ja gruboskorny jestem.
    > Co prawda caaloroczne navigatory druga zime wydawaly sie gorsze niz
    > pierwszej ... ale moze to zwykle zuzycie.

    ale to chyba oczywiste, że guma ... z wiekiem parcieje.
    Czyli ma to znaczenie czy guma ma rok czy np. 6. A przecież ja będę na tym
    jeździł min. 3-4 lata.
    Wtedy wyjdzie, że jeżdżę na oponach 10-letnich.

  • 4. Data: 2015-01-22 15:41:41
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > ale to chyba oczywiste, że guma ... z wiekiem parcieje.
    > Czyli ma to znaczenie czy guma ma rok czy np. 6. A przecież ja będę na tym
    > jeździł min. 3-4 lata.
    > Wtedy wyjdzie, że jeżdżę na oponach 10-letnich.

    Ja osobiscie bym sie wkurw... i wyslal ich na drzewo z tymi oponami

  • 5. Data: 2015-01-22 17:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zebris B...@w...pl ...

> [...]
    > sugerujecie abym zrobił:
    > - nie przejmować się
    > - bezdyskusyjny zwrot towaru i omijać tą firmę szerokim łukiem (a to

    Zalezy od wielu czynników.
    Jak jezdzisz?
    Na jaki czas przewidujesz te opony?
    Jaki rabat zaproponuje ci firma?

    Ja bym sobie je zatrzymał gdyby firma obnizyła cene do +-90zł za sztuke.
    Ale to ja.

  • 6. Data: 2015-01-23 09:01:38
    Od: "Zebris" <B...@w...pl>

    > Ja bym sobie je zatrzymał gdyby firma obnizyła cene do +-90zł za sztuke.
    > Ale to ja.

    Ja zdecydowałem od oddaniu.
    Nauczka z całego zdarzenia dla innych:
    - jak przy sprzedawanej (w internecie) oponie jest podana data produkcji to
    ok
    - jak przy sprzedawanej oponie nie ma podawanej daty produkcji to
    prawdopodobnie będzie to jakiś stary produkt
    - przy odbiorze/zakupie opon zawsze sprawdzaj datę produkcji
    - nie kupuj na stronie opony+montaż jak nie jesteś pewien co do daty
    produkcji opon.

  • 7. Data: 2015-01-23 10:42:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zebris B...@w...pl ...

    > Ja zdecydowałem od oddaniu.

    Ok, a co o tym zdecydowało?
    Negocjonwałes obnizeke czy od razu oddałes?

> [...]
    > - jak przy sprzedawanej oponie nie ma podawanej daty produkcji to
    > prawdopodobnie będzie to jakiś stary produkt

    Alep rzeciez Tobie podano date... Tyle ze błednie.
    Na stronie tak samo moze byc błedny opis...

    > - przy odbiorze/zakupie opon zawsze sprawdzaj datę produkcji

    Wiadomo.

    > - nie kupuj na stronie opony+montaż jak nie jesteś pewien co do daty
    > produkcji opon.

    :)

  • 8. Data: 2015-01-23 13:14:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zebris" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >ale to chyba oczywiste, że guma ... z wiekiem parcieje.
    >Czyli ma to znaczenie czy guma ma rok czy np. 6. A przecież ja będę
    >na tym jeździł min. 3-4 lata.
    >Wtedy wyjdzie, że jeżdżę na oponach 10-letnich.

    No i prawde mowiac nie wiem czy zauwazysz roznice.
    Tzn miedzy zuzyta opona 10-letnia, a taka sama, zuzyta, opona
    5-letnia.

    ADAC cos tam niby pisal, ze roznica jest mierzalna ...

    J.

  • 9. Data: 2015-01-23 13:16:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >- jak przy sprzedawanej oponie nie ma podawanej daty produkcji to
    >prawdopodobnie będzie to jakiś stary produkt

    a) skoro nie ma, to zgodnie z unijnym prawem ma byc nie starsza niz 18
    miesiecy :-)

    b) niektore typy musza byc stare, bo produkcji zaprzestano ...

    J.

  • 10. Data: 2015-01-23 14:09:07
    Od: "Zebris" <B...@w...pl>

    > Ok, a co o tym zdecydowało?
    > Negocjonwałes obnizeke czy od razu oddałes?

    Nie chcę w aucie opon 6-10 letnich. Koniec/kropka.
    Biorę Passio 2.