  • 1. Data: 2014-08-28 11:48:03
    Temat: Fundament pod dom szkieletowy - przewymiarowany?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Dlaczego projektant wciska mi pod dom szkieletowy fundament jak pod
    murowańca?

    Ławy 60 cm szerokości. Bloczki betonowe 25 cm szerokości. Czemu takie to
    wszystko grube?

    Jak to powinno wyglądać, żeby nie było dramatycznie przewymiarowane? No
    i żeby nie pchać się w niepotrzebne koszty...

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-08-28 15:38:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dlaczego projektant wciska mi pod dom szkieletowy fundament jak pod
    > murowańca?

    bo sie nie zna :-) A jak da duzy to na pewno wyrzyma, mały trzebaby liczyć.
    U mnie jest ława szeroka na 40cm a bloczki normalnie na 25cm.

    b.

  • 3. Data: 2014-08-29 12:47:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Dlaczego projektant wciska mi pod dom szkieletowy fundament jak pod
    > murowańca?

    > Ławy 60 cm szerokości.

    Bo tak stanowi jakaś norma.

    Jak tak zaprojektuje to nic nie musi liczyć i nawet jak dom się zawali (a
    się nie zawali bo norma jest mocno przewymiarowana) to podeprze się normą. A
    jak narysuje coś innego to musi to _policzyć_ i _wziąć_ _odpowiedzialność_ a
    to jest coś czego nasi projektanci unikają jak ognia.

    Ja też w projekcie miałem przewymiarowane fundamenty mimo, że wykonałem
    połowę roboty za projektanta i dostarczyłem mu na tacy wynika badania
    nośności gruntu. Wystarczyło aby je wpisał do odpowiedniego programu i
    uzyskany wynik przepisał do projektu - ale oczywiście bał się więc w
    projekcie zostało jak narysował, a kierownik na moją prośbę rzucił na to
    okiem i zatwierdził węższe ławy.

    > Jak to powinno wyglądać, żeby nie było dramatycznie przewymiarowane? No i
    > żeby nie pchać się w niepotrzebne koszty...

    Poszukaj doświadczonego lokalnego kierownika. On zna okoliczne gruntu i
    będzie wiedział jakich ław potrzebujesz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-08-29 22:00:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Poszukaj doświadczonego lokalnego kierownika. On zna okoliczne gruntu i
    > będzie wiedział jakich ław potrzebujesz.

    pod szkieletora? :)

    b.

  • 5. Data: 2014-08-30 14:26:29
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >
    > bo sie nie zna :-) A jak da duzy to na pewno wyrzyma, mały trzebaby
    > liczyć. U mnie jest ława szeroka na 40cm a bloczki normalnie na 25cm.

    Znać to on się zna - tyle że jak projekt robiony pod założenia ogólne to
    przyjęto w nim minimalna możliwą nośność gruntu. Jakby tak zrobicć
    stosowne badania podłoża, to pewnie fundament dało by się
    przeprojektować na pasujący do tego ma czym dom ma naprawdę stać.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2014-08-30 18:15:50
    Od: "HANA" <h...@o...pl>

[...]

    bo wziales projektanta budynkow tradycyjnych
    szkieletowka to inna bajka
    to co zaoszczedziles na projekcie pojdzie teraz w beton ;-)

    -- pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.fortunegreen.pl

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-08-30 19:15:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 18:15:50 UTC+2 użytkownik HANA napisał:

    > bo wziales projektanta budynkow tradycyjnych
    > szkieletowka to inna bajka
    > to co zaoszczedziles na projekcie pojdzie teraz w beton ;-)

    W sumie lepiej tak niz odwrotnie - lepiej miec solidniejsze fundamenty niz
    ladniejszy projekt ktory pojdzie po budowie do szafki w zapomnienie :-)

    Najlepiej jednak znalezc kogos kto zrobi tanio projekt ale te najwazniejsze
    rzeczy poprzelicza - ja za swoj projekt dalem 1500 pln ale projektant byl
    jednoczesnie moim kierbudem (za chyba jakos 1000 pln na cala budowe) i w tej
    cenie mialem na biezaco przeliczane kolejne elementy (lawy, stropy i
    konstrukcje dachu) :-) Choc fakt ze i tak wszystko jest lekko przewymiarowane
    (pewnie sobie tylek zabezpieczal "w razie w").
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-08-30 19:53:13
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 19:15:14 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > konstrukcje dachu) :-) Choc fakt ze i tak wszystko jest lekko przewymiarowane
    >
    > (pewnie sobie tylek zabezpieczal "w razie w").

    Ty to jakieś dziecko szczęścia jesteś.

  • 9. Data: 2014-08-30 21:48:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 19:53:13 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Ty to jakieś dziecko szczęścia jesteś.

    Czemu? :) Wystarczylo troche podzwonic zamiast brac projekt w pierwszym
    lepszym biurze projektowym ;) Z tego co pamietam dostalem do goscia namiar
    wlasnie w jakims takim biurze. Ja mu pokazalem co chce z katalogu (+ moje
    zmiany), a on mi z tego zrobil projekt. Fakt ze sam projekt jakby go
    porownac do innych projektow domow ktore widzialem wygladal jak kupa -
    byly tylko rzuty i przekroje sensownie zrobione - reszta to ksera ktore
    dolacza pewnie do kazdego projektu, nawet strop byl tam kompletnie inny
    (teriva) niz mam (zelbet) - po prostu dorzucil 4 strony pewnie z danych
    ktore dostal kiedys od producenta i tyle :-) Ale mi to pasowalo bo mialem
    sporo swobody w zmianach - wszystko co trzeba bylo kreslil i zatwierdzal
    jak chcialem - moj projekt wyglada jak brudnopis - caly popisany na czerwono:D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2014-08-30 22:13:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-30 18:15, HANA pisze:

    > bo wziales projektanta budynkow tradycyjnych
    > szkieletowka to inna bajka
    > to co zaoszczedziles na projekcie pojdzie teraz w beton ;-)

    Nie jest takk źle.
    Zapytałem go, czemu mam tak grube ławy. Wszystko było przeliczone na
    nośność gruntu, która nie jest jakaś szczególnie duża u mnie.

    Dałem do wyceny ten fundament. Zobaczymy, co powie kandydat na
    wykonawcę. Płytę wyliczyły mi firmy na około 30 tys.

    --
    MN