  • 1. Data: 2018-12-01 22:18:47
    Temat: Funkcja NCV w multimetrach.
    Od: Swift <p...@g...com>

    Witam
    Rozglądam się za nowym multimetrem i funkcja NCV (Non Contact Voltage), która pozwala
    na wykrywanie m.in przewodów pod napięciem biegnących w tynku, byłaby dla mnie
    użyteczna. Ciekawi mnie jakiego rodzaju układy są tu stosowane w multimetrach. Czy są
    to proste układy porównywalne do tych, jakich schematów sporo jest w necie (np. para
    darlingtonów plus dodatki)? Czy tez NCV w multimetrach pozwala na bardziej precyzyjną
    lokalizację?
    Pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2018-12-03 08:59:47
    Temat: Re: Funkcja NCV w multimetrach.
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 01.12.2018 o 22:18, Swift pisze:
> [...]
    (np. para darlingtonów plus dodatki)? Czy tez NCV w multimetrach pozwala na bardziej

    Mam miernik, który ma taką funkcję, ale działa ona z odległości około 1
    cm i używam jej raczej do sprawdzenia, czy w danym przewodzie jest 230V,
    czy też nie.