  • 1. Data: 2017-08-21 00:24:26
    Temat: Fwd: Re: Holowanie na autostradzie
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    przekierowane z pl.soc.prawo, myślę że warto ten temat przeanalizować
    też na tej grupie bo jest tu wielu specjalistów z dziedziny prawa o
    ruchu drogowym :)

    a jest gdzieś definicja "pojazdu przeznaczonego do holowania"? bo jak mi
    producent wyposażył auto w oczko do holowania z tyłu auta, to chyba jest
    przeznaczone do holowania? Bo jakby ktoś chciał żeby holowały tylko
    autolawety, to by napisał "pojazdy specjalne przeznaczone do holowania"

    Łukasz

  • 2. Data: 2017-08-21 13:23:54
    Temat: Re: Re: Holowanie na autostradzie
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" <d...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przeznaczone do holowania? Bo jakby ktoś chciał żeby holowały tylko
    > autolawety, to by napisał "pojazdy specjalne przeznaczone do holowania"

    nawet uznając Twoją argumentację to w myśl przytoczonego przepisu to
    holowanie może byc "do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych"

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2017-08-21 13:28:07
    Temat: Re: Holowanie na autostradzie
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.08.2017 o 12:23, tck pisze:

    > Użytkownik "ddddddddddddd" <d...@f...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > nawet uznając Twoją argumentację to w myśl przytoczonego przepisu to
    > holowanie może byc "do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych"

    Zgadza się, bardziej chodzi mi o to czy mogą się przyczepić, że holujesz
    do najbliższego zjazdu.
    Kilka lat temu nie było z tym problemu (jak stałem na pasie awaryjnym i
    powiedziałem że już jedzie po mnie kolega, ma jeszcze tylko 100km to nie
    robili problemu, sytuacji z holowaniem i policją miałem łącznie może ze
    trzy i do najbliższego zjazdu nigdy nie było problemu, ale to było
    ładnych kilka lat temu), teraz mówili, że nie możesz się holować nawet
    do najbliższego zjazdu - ale nie zastanawiałem się czy jest ku temu
    podstawa prawna.

    Łukasz

  • 4. Data: 2017-08-21 14:36:01
    Od: p...@g...com

    http://radiostrada.auto.pl/przepis-srode-zakaz-holow
    ania-na-autostradzie/

  • 5. Data: 2017-08-21 15:25:59
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.08.2017 o 13:36, p...@g...com pisze:
    > http://radiostrada.auto.pl/przepis-srode-zakaz-holow
    ania-na-autostradzie/

    Nadal nic to nie tłumaczy

    Oto wyciąg z instrukcji obsługi pierwszego lepszego samochodu (chyba
    Fiat Punto, pierwsze co znalazłem w internecie):

    "(...)Przedni i tylny uchwyt holowniczy
    powinny być używane wyłącznie do
    wykonywania operacji awaryjnych na
    płaskiej drodze. Dopuszczalne jest
    holowanie na krótkich odcinkach za
    pomocą odpowiednich urządzeń zgodnych
    z przepisami kodeksu drogowego(...)

    Czyli Fiat Punto (może to Tipo było, ale cokolwiek innego będzie miało
    podobny zapis) jest przeznaczony do holowania przez producenta-
    producent specjalnie w tym celu przygotował uchwyt z przodu i z tyłu
    samochodu.

    Łukasz