  • 1. Data: 2019-06-25 23:23:43
    Temat: GPS
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Dzień Dobry Grupie.
    Nie zamierzam się przedstawiać bo co to was obchodzi kim jestem.
    Mam do was pytanie czy kupując nowy smartfon, głównie do Yanosika
    istotne jest czy jest czy smartfon ma czujniki GPS i AGPS.
    Czy ten co ma dodatkowo Glonass lepszy będzie od tego bez Glonass-a.
    Pozdrawiam was wyjątkowo bo nie wiem czy żyjecie czy jesteście botami.
    Na wszelki wypadek mam was w dupie.

  • 2. Data: 2019-06-25 23:32:16
    Temat: Re: GPS
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2019 23:23:43 +0200, Gil napisał(a):

    > Na wszelki wypadek mam was w dupie.

    My bez żadnych wątpliwości tam cię mamy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-06-26 00:10:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-25 o 23:23, Gil pisze:

    > Na wszelki wypadek mam was w dupie.

    Musisz użyć RPDŚSWD.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 4. Data: 2019-06-28 01:11:54
    Temat: Re: Re:GPS
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <qeu6fn$oa4$1@faro.eternal-september.org>,
    A...@N...MURDER.PARASITES.info.invalid says...

    > Z cala pewnoscia moje zwierzeta z hodowli
    > maja takich półDUPKÓW w całosci w DUPIE!

    Uprzejmie przepraszam za zaistniałe zdarzenie. Pisałem po robocie będąc
    pod wpływem środka popitego piwem. Dziś jest już w porzadku, Doszedłem
    do siebie i teraz piłem tylko czystą wódkę (po pracy! )
    Jeszcze raz przepraszam i proszę o odpowiedź bo smartfona sam kupuję. Na
    budowie nie fundują flagowców.

  • 5. Data: 2019-06-28 10:38:00
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-06-28 01:11, Gil wrote:
> [...]
    > do siebie i teraz piłem tylko czystą wódkę (po pracy! )
    > Jeszcze raz przepraszam i proszę o odpowiedź bo smartfona sam kupuję. Na

    GPS koniecznie (czy są jeszcze smartfony bez niego?), A-GPS to nie
    czujnik, tylko funkcja - przyspiesza lokalizację. GLONASS nie jest
    potrzebny nawet w Rosji (ale w tamtym kraju jest obowiązkowy).

  • 6. Data: 2019-06-28 10:54:19
    Od: z <...@...pl>

    Zapytaj po wakacjach jak będziesz w trzeciej klasie bo tu nikogo nie ma.
    Wszyscy wyjechali.

  • 7. Data: 2019-07-02 18:54:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" qf4jl9$7vn$...@n...news.atman.pl

    > GPS koniecznie (czy są jeszcze smartfony bez niego?),

    Chyba nie ma, skoro odbiorniki są tanie...

    https://pl.aliexpress.com/item/32967984577.html

    > A-GPS to nie czujnik, tylko funkcja - przyspiesza lokalizację.
    > GLONASS nie jest potrzebny nawet w Rosji (ale w tamtym kraju jest obowiązkowy).

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-07-02 21:57:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-28 o 01:11, Gil pisze:
    > Pisałem po robocie będąc
    > pod wpływem środka popitego piwem.
    Cóż to było, że trzy dni Ciebie trzymało? :-)

    Robert

  • 9. Data: 2019-07-04 01:06:34
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <5d1bb70b$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>, r...@w...pl
    says...

    > Cóż to było, że trzy dni Ciebie trzymało? :-)
    >
    > Robert

    Wódka z Ukrainy

  • 10. Data: 2019-07-05 18:43:52
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2019 22:23:44 UTC+1 użytkownik Gil napisał:
    [..]
    > Na wszelki wypadek mam was w dupie.

    Zacznę od tego co napisałeś na końcu. Tobie nic to nie daje, a może w przyszłości
    niemiło owocować, także brakiem odpowiedzi mimo przeprosin jakie napisałeś.

    OK. Teraz do rzeczy. GPS - nie jest czujnikiem - to jest odbiornik radiowy pracujący
    w paśmie 1575 MHz. Odbiornik ten podaje swoje dane odebrane od satelitów na procesor
    i program do ich dekodowania i obróbki w wyniku czego dostajemy "ramkę" danych w
    których jest zawarta pozycja danego satelity (nie Twoja) oraz czas wysłania tych
    danych - dość dokładny czas. Gdy takich danych napłynie z minimum 4-ch satelitów -
    procesor zabiera się za swoją robotę i znając prędkość rozchodzenia się fal radiowych
    i czas odbioru takiej "ramki" - wylicza odległość po linii prostej do każdeo z 4-ch
    satelitów, a w następnym kroku na tej podstawie - Twoją pozycję. Tak dzieje się co
    sekundę. GPS to wojskowy system amerykański - powstał do dokładnego naprowadzania
    rakiet - początkowo rakiet Cruise - do użycia wszedł w roku 1973 i tylko dla wojska
    USA. W roku 2001 - Pentagon zdecydował się udostępnić system GPS - "cywilowi". Żeby
    inne państwa nie wykorzystywały tego systemu do naprowadzania swoich rakiet -
    wprowadzono w systemie tzw." kanał cywilny" w którym - do każdej "ramki" dodawany
    jest nieznaczny błąd - w każdej sekundzie inny co pogarsza nieznacznie dokładność
    wyznaczania pozycji, ale skutecznie uniemożliwia zastosowanie wojskowe GPS dla innych
    państw niż USA. System GLONASS - to rosyjska odpowiedź na system USA - wszedł do
    użycia w 1986 roku - początkowo z bardzo dużą ilością niedomogów i po pewnym czasie -
    wskutek zaprzestania pracy 16 z 24 satelitów przestał być użyteczny. Obecnie
    sytuacja jest naprawiona - na orbicie pracuje wystarczająca ilość satelitów żeby go
    używać zarówno w wojsku jak i w "cywilu" do wyznaczania swojej pozycji.

    Podsumowanie : jeśli w telefonie oprócz GPS jest system GLONASS to tylko lepiej -
    bo w razie opadów atmosferycznych - szczególnie jak pada śnieg z deszczem - dużo z
    satletitow nie jest się w stanie "przebić" przez chmury i warstwę opadów - a do
    prawidłowego działania - potrzebna jest w każdej sekundzie widzialność min. 4-ch
    satelitów.

    Dodatkowo do GPS tylko: System EGNOS - czyli : European Geostationary Navigation
    Overlay Service. Co to takiego ? Otóż satelity GPS są w nieustannych ruchu -
    wszystko po to żeby w razie wojny ich tak łatwo nie zestrzelić, jak wspomniałem
    nadają swój sygnał z celowo nałożonym błędem.
    System EGNOS to nic innego jak system korygujący ten błąd. Polega to na tym że jeśli
    np. znane jest dokładne położenie na ziemi względem Grenwich - np, antena do GPS w
    Państwowej Akademi Nauk ma swoje położenie z dokładnością 0,9 mm do Grenwich i jeśli
    taki odbiornik w PAN odbierze informację że jego położenie od faktycznego jest np.
    +2563 mm różne od znanego, to wysyła do EGNOS informację o tym, a ten z kolei zmienia
    wartość błędu z plusa na minus i jeśli odbiornik GPS w samochodzie "rozumie" że to
    jest sygnał z EGNOS to dodając go do obliczeń - redukuje w ten sposób błąd
    położenia wprowadzany w systemie GPS - poprawiając dokładność Twojego położenia.
    EGNOS - to 3 satelity na orbice geostacjonarnej, zrobiony przez "Europejczyków" -
    podobne systemy są w Japonii i w USA zrobione przez "cywili" dla "cywili. System
    EGNOS ma słabszy sygnał i w czasie opadów śniegu z deszczem jego odbiór bez
    dodatkowej anteny stoi pod duuuuużym znakiem zapytania - więc jak chcesz mieć pewność
    odbioru GPS jak i EGNOS w samochodzie to zainteresuj się dodatkową anteną ( antena
    reemisyjna ) - jeśli dla komórki to powinna być to taka antena której się nigdzie nie
    podłącza - zbliża się tylko jej "wyjście" (koniec kabla) do anteny GPS w komórce.

    AGPS - to inaczej: aktive GPS - przy pomocy nadajników telefonii komórkowej - podaje
    nie tylko pozycję ( mniej dokładnie niż z satelity) ale i informacje o korkach,
    wypadkach, utrudnieniach ruchu, robotach drogowych, objazdach, etc. Za te
    informacje providerzy telefonii niejednokrotnie każą sobie płacić i czasem wcale nie
    mało.