  • 1. Data: 2003-09-02 22:03:57
    Temat: [GW] internet z kaloryfera we Wrocławiu
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@f...onet.pl>

    "Od kilku miesięcy Wrocław znajduje się w awangardzie europejskich
    miast. Jako jedna z nielicznych metropolii ma bowiem superszybką sieć
    internetową. [...] przy okazji remontu instalacji cieplnej położono też
    wielokilometrową sieć światłowodową w całym mieście. [...] Końcowy
    użytkownik ma co prawda nieco wolniejszy dostęp - rzędu 10 Mb/s [...]
    Ile kosztuje przyjemność korzystania z superszybkiego internetu?
    Zaledwie 59 zł miesięcznie"

    całość tutaj:
    http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,34912,1646273.htm

    Czy ktoś może z tego korzysta ? Bo z tego marketingowego bełkotu nic
    nie wynika.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {54BA375B-81B3-4E48-BF49-EC1AE4864280}

  • 2. Data: 2003-09-03 09:21:45
    Temat: Re: [GW] internet z kaloryfera we Wrocławiu
    Od: "Jaroslaw Puchala" <y...@N...SPAM.yarwa.no-ip.org>

    "Grzegorz Podsiad3o" <e...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,34912,1646273.htm
    >

    > Czy ktoś może z tego korzysta ? Bo z tego marketingowego bełkotu nic

    Jakiś czas temu było to dyskutowane na pl.comp.networking, ale to dawno
    jeszcze w czerwcu, wypowiadał się jeden kolega co to ma no i wyszło że jak
    na razie ma transfery rzędu 300-400 kb/s, ale to były testy. Poszukaj na
    groups.google.pl w archiwum. Nie pamiętam tytułu wątku ale jak dasz MPEC
    i/lub Wrocław to powinno znaleźć.

    Pozdrawiam
    J.P.

  • 3. Data: 2003-09-03 09:22:13
    Od: Max <b...@g...master.one.pl.nospam>

    "Grzegorz Podsiadło" <e...@f...onet.pl> wrote in

> [...]
    > http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,34912,1646273.htm
    >

    > Czy ktoś może z tego korzysta ? Bo z tego marketingowego bełkotu nic

    polecamy archiwum :)

    Max

  • 4. Data: 2003-09-04 21:35:36
    Od: "Pawel Filipiak" <p...@p...fm>

    "Grzegorz Podsiad3o" <e...@f...onet.pl> wrote in message
    [...]

    > Czy ktoś może z tego korzysta ? Bo z tego marketingowego bełkotu nic
    > nie wynika.

    Owszem, korzysta. Do mieszkania doprowadzony lan, 100mb, dalej w szkielecie
    światłowody położone pierwotnie w celach pomiarowych rur co. Stałe,
    publiczne IP. Przepustowość tego cuda bardzo średnia, w obrębie szkieletu
    transfery rzędu od 20 do 100kB, bardzo zmienne. Z zewnątrz zależy skąd -
    średnio 20kB. Provider dość tajemniczy, na swojej stronie (www.e-wro.pl)
    napisali, że korzystają z kilku providerów nadrzędnych, ale nie podadzą
    jakich "ze względów bezpieczeństwa". Przepustowości łączy "na świat" też
    oficjalnie nie ma podanej. Z prywatnych obserwacji wynika, że providerów
    jest co najmniej trzech - Dialog, Telekomunikacja kolejowa i samo
    MSI(Miejskie Sieci Informatyczne). Określenie "awangarda europejska"
    cokolwiek przesadzone - jak 10 ludzi z bloku skrzyknie się i założą sobie
    lan podłączony do inetu przez neo dostaniesz miniaturę tego, jak wygląda MSI
    (to moja prywatna opinia, ale jak tracert do serwera w szkielecie idzie
    przez 10 hopów, to mam mocno mieszane uczucia co do "fachowości" tej całej
    imprezy...).
    Podsumowując - na razie działa (2 miesiące) i nie jest za drogie.

    --
    pozdrawiam,
    Paweł Filipiak, gg 2791867