  • 1. Data: 2018-08-10 12:06:27
    Temat: Gąbka przewodząca 2d
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    W starych i nowych programatorach z wyższej półki widuje ten sam patent.
    Zamiast mechanicznych styków dotykających nóg układów mamy gąbkę
    przewodzącą.

    Zgaduje że gąbka składa się z izolującego wypełniacza i pionowych
    przewodzacych włókien.

    Ma to o tyle ciekawy bajer że można połozyć na tym układ BGA z kulkami i
    bez i działa dobrze za każdym razem.

    Można gdzieś ta gąbkę kupić? Nie znam nazwy angielskiej.

    Zauważyłem że jest sporo programatorów specjalizowanych pod konkretne
    uklady zrobilnych tak że wytrawiona jest płytka PCB, na niej gąbka a
    potem jakiś plastik centrujący układ dokładnie nad padami. Zastanawiam
    się czy czegoś takiego nie zrobić samodzielnie. Wątpie żeby mi się udało
    idealnie, ale jako że wzbogaciłem się o drukarke 3D to problem wykonania
    docisku i centrowania stal się łatwiejszy i ... może?

    Brakujący element układanki to ta gąbka.

  • 2. Data: 2018-08-10 14:20:34
    Temat: Re: Gąbka przewodząca 2d
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > docisku i centrowania stal się łatwiejszy i ... może?
    >
    > Brakujący element układanki to ta gąbka.

    Pewnie czegoś takiego szukasz, tylko szerszego:
    https://allegro.pl/tasma-anizotropowa-elektroprzew-a
    c7813km25-3mm-1m-i6372414997.html

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2018-08-10 14:22:18
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2018-08-10 o 14:20, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Pewnie czegoś takiego szukasz, tylko szerszego:
    > https://allegro.pl/tasma-anizotropowa-elektroprzew-a
    c7813km25-3mm-1m-i6372414997.html

    A nie, to się podgrzewa.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2018-08-10 14:24:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/10/2018 2:20 PM, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Pewnie czegoś takiego szukasz, tylko szerszego:
    > https://allegro.pl/tasma-anizotropowa-elektroprzew-a
    c7813km25-3mm-1m-i6372414997.html

    Owszem, to mniej więcej to, tylko u mnie nic nie robi się termicznie.
    Polaczenia "pionowe" sa od razu gotowe na calej grubości gąbki.

    No i t cena ... chyba że to placeholder.

  • 5. Data: 2018-08-10 14:26:37
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    c7813km25-3mm-1m-i6372414997.html

    > Owszem, to mniej więcej to, tylko u mnie nic nie robi się termicznie.
    > Polaczenia "pionowe" sa od razu gotowe na calej grubości gąbki.
    >
    > No i t cena ... chyba że to placeholder.

    Tak jak w starych wyświetlaczach do kalkulatorów?

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2018-08-10 14:33:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/10/2018 2:26 PM, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Tak jak w starych wyświetlaczach do kalkulatorów?

    Nie, tam jest jednowymiarowa. Ja potrzebuje nie dośc że dwuwymiarową to
    jeszcze dośc precyzyjna, kulki typowego układu BGA eMMC sa oddalone o
    0.2 mm.

    Tu masz mniej więcej koncepcje:

    https://www.aliexpress.com/item/eMMC-test-socket-to-
    SD-Interface-Nand-flash-pogo-pin-BGA153-169-Reader-C
    hip-Size-12x18mm/32767017325.html

    Nie mam 100% pewności czy tam jest gabka przewodzaca, ale na zdjeciu nie
    widać pinów. Są inne, z mechanicznymi pinami:

    https://www.aliexpress.com/item/eMMC-Reader-test-soc
    ket-with-SD-Interface-Clamshell-Good-quality-BGA153-
    BGA169-Chip-Size-14x18mm-Pitch/32649499500.html

  • 7. Data: 2018-08-10 14:37:14
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 10/08/18 11:06, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > docisku i centrowania stal się łatwiejszy i ... może?
    >
    > Brakujący element układanki to ta gąbka.

    Rubber pad socket, wire pad socket

    https://www.eetools.com/index.cfm?fuseaction=categor
    y.display&
    category_id=64

    mają polskiego dystrybutora

  • 8. Data: 2018-08-10 15:11:22
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 10/08/18 13:37, cezar wrote:

    > Rubber pad socket, wire pad socket
    >

    > https://www.eetools.com/index.cfm?fuseaction=categor
    y.display&
    > category_id=64
    >
    > mają polskiego dystrybutora

    Pewnie widziales wczesniej to na EEV: :-)

    https://youtu.be/9MIzbTpdt80?t=603

  • 9. Data: 2018-08-10 15:16:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/10/2018 3:11 PM, cezar wrote:
    > Pewnie widziales wczesniej to na EEV:  :-)

    Też, ale miałem w ręku takie programatory. Kosztowały fortune i przez
    chwile myślalem że może z powodu tej kosmicznej gabki, ale potem okazalo
    się że wymiana jest możliwa w zasięgu portfela. Tylko już nie produkują
    bo firmy ponoć nie ma ;)

    I tak mnie naszlo wlaśnie, oglądając małego eMMC w BGA. Że w zasadzie
    coś takiego mając precyzyjne PCB, drukarkę 3D i czytnik SD za dolara
    jest możliwe dla amatora.

  • 10. Data: 2018-08-10 15:19:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/10/2018 2:37 PM, cezar wrote:
    > https://www.eetools.com/index.cfm?fuseaction=categor
    y.display&
    > category_id=64

    Hmm wyglądaja jak gdyby trzeba bylo wczesniej wiedzieć jaki jest
    rozstaw. Nie ma "generycznych" gdzie przewodzące włokna są niezależnie
    rozmieszczone od tgo co się tam wkłada? Ta gabka z EEV blog i te co
    mialem w ręce wygladały dość jednorodnie.