  • 1. Data: 2017-11-02 01:26:32
    Temat: Galaretowate literki na monitorze LCD
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Wprawdzie monitor to nie PC-et, ale lepszej grupy nie znalazłem.

    Pytanie brzmi: co może być przyczyną galaretowatości liter na ekranie
    "hp 2465 monitora" podpinanego do kompa poprzez DVI. Obok mam Benq'a, na
    kablu VGA, i obraz jest jak żyleta, zaś na HP-ku nie pomagają zmiany
    rozdzielczości, oczywiście wybieranych spośród takich, gdzie ukryte są
    tryby nieobsługiwane. Rozmycie przypomina efekty na kineskopie CRT, a to
    przecież wyświetlacz ciekłokrystaliczny, z dobrze zdefiniowanymi
    pikselami. No ale może chodzi o złą kalibrację (fabryczną) w zakresie
    chromatycznym? Może kolorowe składniki piksela nie łączą się tak, jak
    powinny? A jeśli tak, to nowe sterowniki niewiele pomogą...

  • 2. Data: 2017-11-02 01:58:57
    Temat: Re: Galaretowate literki na monitorze LCD
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 01:26, JaNus pisze:

    > Pytanie brzmi: co może być przyczyną galaretowatości liter na ekranie
    > "hp 2465 monitora" podpinanego do kompa poprzez DVI.

    inna rozdzielczość niż jedynie słuszna, czyli natywna.

    --
    @foe_pl

  • 3. Data: 2017-11-02 21:55:14
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-11-02 o 01:58, the_foe pisze:

    > inna rozdzielczość niż jedynie słuszna, czyli natywna.

    Trochę to dla mnie dziwne, że kolejne, mniejsze od maksymalnej,
    rozdzielczości, nie są wynikiem dzielenia tego maksa na kolejne potęgi 2

    A co do Twojej rady, to przecież pisałem, że:
    W dniu 2017-11-02 o 01:26, JaNus pisze:
    > nie pomagają zmiany rozdzielczości, oczywiście wybieranych spośród
    > takich, gdzie ukryte są tryby nieobsługiwane.

    Próbowałem przede wszystkim rozdzielczości maksymalnej, przy której
    zarówno galareta pozostaje, jak i dochodzi jeszcze to, że literki są
    małe, zarysowane zbyt cienką kreską, czyli razem: niezbyt czytelne.

  • 4. Data: 2017-11-02 22:31:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/2/2017 9:55 PM, JaNus wrote:
    > Trochę to dla mnie dziwne, że kolejne, mniejsze od maksymalnej,
    > rozdzielczości, nie są wynikiem dzielenia tego maksa na kolejne potęgi 2

    Monitory nie mają rozdzielczości w korelacji z potęgami 2 i mają różne
    proporcje. Ogólnie znajndowalnych w monitorach rozdzielczości matryc LCD
    będzie pewnie kilkadziesiąt.

    > Próbowałem przede wszystkim rozdzielczości maksymalnej, przy której
    > zarówno galareta pozostaje, jak i dochodzi jeszcze to, że literki są
    > małe, zarysowane zbyt cienką kreską, czyli razem: niezbyt czytelne.

    Istnieje jeszcze szansa że twoja karta grafiki została rozpoznana jako
    generyczna i ani jedna z dostepnych rozdzielczości nie odpowiada tej z
    monitora. To się często trafia, w dziwnych monitorach typu 1400x1050,
    może nie byc czegoś takiego na liście do momentu zainstalowania
    sterownika karty grafiki producenta.

  • 5. Data: 2017-11-02 22:42:03
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

> [...]
    > chromatycznym? Może kolorowe składniki piksela nie łączą się tak, jak
    > powinny? A jeśli tak, to nowe sterowniki niewiele pomogą...

    Sam mam HP LP 3065 i w Win 7 wyłączone ClearType :) I tego sie czepiasz.
    Z Cleartype literki są jakby z cieniem i az glowa boli :-)

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 6. Data: 2017-11-03 00:06:10
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-11-02 o 22:42, Tasiorsa pisze:
    > Sam mam HP LP 3065 i w Win 7 wyłączone ClearType :) I tego sie
    > czepiasz. Z Cleartype literki są jakby z cieniem i az glowa boli :-)

    Win-10 mam jeszcze słabo obcykane, może ktoś wie, gdzie się w nim
    wyłącza owe cieniowanie literek?

  • 7. Data: 2017-11-03 00:41:44
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    > Win-10 mam jeszcze słabo obcykane, może ktoś wie, gdzie się w nim
    > wyłącza owe cieniowanie literek?

    Ustawienia ==> System ==> ZaawansowaneUstawieniaWyświetlania ==> TekstClearType

  • 8. Data: 2017-11-03 08:58:39
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-11-03 o 00:41, TurboPascal pisze:

    > Ustawienia ==> System ==> ZaawansowaneUstawieniaWyświetlania ==>
    > TekstClearType

    Dzięki, zadziałało! Acz dla potomnych: w Win-10 nie znalazłem pola
    wyboru "ZaawansowaneUstawieniaWyświetlania", toteż w okienko "Znajdź
    ustawienie" (w lewym, górnym rogu) wpisałem "ClearType", i trafiłem
    tam-gdzie-trzeba.
    Podziękowania też dla "Tasiorsa". Teraz mam literki jak marzenie!

  • 9. Data: 2017-11-03 09:50:58
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Spawdź w menu monitora i ustaw 1:1 (pixel to pixel czy jak tam się u Ciebie nazywa),
    zeby ani nie powiekszał ani nie rozciągał podawanego sygnału.

  • 10. Data: 2017-11-03 21:04:40
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 21:55, JaNus pisze:
    > Próbowałem przede wszystkim rozdzielczości maksymalnej, przy której
    > zarówno galareta pozostaje, jak i dochodzi jeszcze to, że literki są
    > małe, zarysowane zbyt cienką kreską, czyli razem: niezbyt czytelne.

    typowy efekt dla rozdzielczości niemal dobranej - obraz wyglada wtedy
    najgorzej
    znajdz rozdzielczość natywną tego mionitora i wybierz takową w karcie
    graficznej wykorzystując listę wszystkim możliwych trybów.

    --
    @foe_pl