  • 1. Data: 2017-10-19 13:09:43
    Temat: Gaśnice - jak zamontować, żeby nie zabiła
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Mam lekki dylemat i w zasadzie to problem. Ponieważ marketowe gaśnice do
    kiepów wielkości mojego kubka z kawą nie nadają się do niczego poza
    wożeniem na sztukę, nabyłem gaśnice 2kg. Kompromis pomiędzy maksymalną
    pojemnością a miejscem w pionie w bagażniku.

    Jak zamontować gaśnicę tak, by w razie pozaru dało się ją użyć a
    przedtem ją wyjąć. Jak ją zamontować, by w momencie kolizji czy
    dachowania nie wystrzeliła do przedziału pasażerskiego trafiając kogoś w
    głowę. Wieszaczki dostępne ogólnie i przeznaczone do gaśnic zdają się
    być przeznaczone jedynei do wieszania na ścianach a nie w warunkach
    przeciążeń.

    Idealnie by było mieć gaśnicę pod nogami (pod fotelem) ale tam wchodzi
    tylko ta do kiepów...

  • 2. Data: 2017-10-19 15:23:19
    Temat: Re: Gaśnice - jak zamontować, żeby nie zabiła
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jak ją zamontować, by w momencie kolizji czy dachowania nie wystrzeliła
    > do przedziału pasażerskiego trafiając kogoś w głowę.

    Przykręcić do oparcia foteli?
    A przede wszystkim stosować siatkę/kratkę za tylnymi fotelami.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2017-10-19 16:42:29
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przykręcić do oparcia foteli?
    W sumie nie wpadłem na to by tylną część oparć wykorzystać - nie wiem
    jeszcze jak z rozkładaniem kanap by było
    > A przede wszystkim stosować siatkę/kratkę za tylnymi fotelami.

    w firmowym autku problemu nie mam bo mam kratkę i mam gdzie przykręcić
    gaśnicę by mieć do niej łatwy dostęp.
    w samochodach osobowych mam problem bo tam kratek nie ma a te siateczki
    ze sznureczków są na mój gust nic nie warte bo przy zderzeniu ta gaśnica
    mająca oryginalnie ze 4kg będzie ważyć 50kg czy więcej.

  • 4. Data: 2017-10-22 16:04:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 19 Oct 2017 13:09:43 +0200, sirapacz napisał(a):

> [...]
    > wożeniem na sztukę, nabyłem gaśnice 2kg. Kompromis pomiędzy maksymalną
    > pojemnością a miejscem w pionie w bagażniku.

    https://inter-rally.pl/product-pol-75152-Uchwyt-moco
    wanie-gasnicy-anti-torpedo-IRP.html

    Wymagania mocowania gaśnicy ręcznej (2kg) w motorsporcie:
    - mocowanie metalowe, blokujące ruch gaśnicy w górę i w dół, albo wkładka
    "antitorpedo"
    - dwie opaski metalowe z "walizkowym" zapięciem
    - mocowanie przykręcone do stałych elementów samochodu, śrubami i
    podkładkami które wytrzymają minimum 40g.

  • 5. Data: 2017-10-23 09:05:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > - mocowanie przykręcone do stałych elementów samochodu, śrubami i
    > podkładkami które wytrzymają minimum 40g.

    to jest chyba to czego szukam. Te druciki wytrzymają te 40kg (jeśli
    będzie zamontowana poziomo)?
    Dzięki za namiar!

  • 6. Data: 2017-10-23 11:50:14
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-23 o 09:05, sirapacz pisze:

    wanie-gasnicy-anti-torpedo-IRP.html

    > to jest chyba to czego szukam. Te druciki wytrzymają te 40kg (jeśli
    > będzie zamontowana poziomo)?
    > Dzięki za namiar!
    Tylko że gaśnice są różnych kształtów - wygląda niby podobnie, a przy
    dokłądnym porównaniu okazuje się, że nie są. W związku z tym radzę
    kupować z gaśnicą w ręku. Ja zrobiłem ten błąd i muszę wozić w torbie w
    bagażniku, bo właśnie nie pasuje do starych uchwytów...
    T.

  • 7. Data: 2017-10-23 20:46:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    wanie-gasnicy-anti-torpedo-IRP.html

    > to jest chyba to czego szukam. Te druciki wytrzymają te 40kg (jeśli
    > będzie zamontowana poziomo)?
    > Dzięki za namiar!

    Chyba za szybko przeczytałeś ;)

    Tomek napisał 40g - jednostka przyśpieszenia. A to niekoniecznie 40kg,
    chyba że dla "kilówki".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-10-23 21:38:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 23 Oct 2017 20:46:50 +0200, Adam napisał(a):

    wanie-gasnicy-anti-torpedo-IRP.html

    > Chyba za szybko przeczytałeś ;)
    >
    > Tomek napisał 40g - jednostka przyśpieszenia. A to niekoniecznie 40kg,
    > chyba że dla "kilówki".

    Doczytałem i wymogi FIA mówią o 25g, ale w praktyce takie mocowanie
    wytrzyma pewnie znacznie więcej.

    I tak BTW to gaśnica 2kg, waży 4kg :)

    Czyli wg. przepisów mocowanie musi wytrzymać 100kG, w praktyce lepiej
    jednak żeby wytrzymało więcej.

  • 9. Data: 2017-10-24 01:55:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-23 o 21:38, Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    > Doczytałem i wymogi FIA mówią o 25g, ale w praktyce takie mocowanie
    > wytrzyma pewnie znacznie więcej.
    > (...)

    Mocowanie tak.
    Gorzej z załogą. Przy 25g chyba mogą już być obrażenia wewnętrzne.

    Bo żeby odbyt wyszedł nosem, to jednak chyba trzeba jeszcze więcej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2017-10-24 07:04:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-24 o 01:55, Adam pisze:

    > Mocowanie tak.
    > Gorzej z załogą. Przy 25g chyba mogą już być obrażenia wewnętrzne.
    >
    > Bo żeby odbyt wyszedł nosem, to jednak chyba trzeba jeszcze więcej.

    Gaśnica nie ma ani nosa, ani odbytu więc 25g wytrzyma. W czasie wypadku
    przeciążenia przekraczają 50g (dla samochodu). Dlatego to mocowanie też
    musi wytrzymać, żeby gaśnica nie wyrwała się spod kontroli.

    --
    MN