  • 1. Data: 2018-10-18 21:49:39
    Temat: Gaśnie bez wyraźnej przyczyny.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jak nie Wy, to już nie wiem, kto pomoże.
    Alfa Romeo Mito 1,6 jtdm z wtryskiem Boscha cierpi na taką dziwną
    przypadłość, że podczas jazdy czasami silnik nagle gaśnie tak, jakby
    ktoś odciął wtrysk paliwa. Nie jest to jakiś stopniowy spadek mocy,
    tylko od razu zero. Po zgaśnięciu silnika wszystko działa normalnie,
    zarówno wskaźniki, kontrolki, cała elektryka, nawet elektryczne
    wspomaganie działa.
    Wystarczy wtedy na ułamek sekundy wyłączyć i załączyć kluczyk i silnik
    zaczyna pracować normalnie.
    Raz na jakiś czas głupieje w inny sposób - mianowicie nie gaśnie, ale
    traci moc i nie pozwala się wkręcić na więcej, niż ok. 2000 obrotów.
    W tym przypadku także krótkotrwałe wyłączenie kluczykiem go natychmiast
    "uzdrawia". Badanie Multi ECU Scanem i Alfa OBD nie wykazuje żadnych
    błędów. Wszystkie parametry wtrysku, ciśnienia paliwa itd są w normie.
    Problem raczej nie jest po stronie zasilania paliwem, bo to było
    sprawdzane i paliwo dostaje normalnie.
    Sprawdzone zostały też i wyczyszczone złącza elektryczne "komputera" i
    inne, jakie tylko się dało.
    Usterka wygląda bardziej na elektryczną, ale póki co czwarty warsztat
    rozkłada ręce.
    To gaśnięcie zdarzało się kilka miesięcy temu sporadycznie, a teraz co
    kilka km. Auto ma zaledwie 100 kkm przebiegu i 8 lat, nie było walnięte,
    kuny też raczej niczego nie pogryzły, bo żadnych śladów nie ma.
    Ma ktoś z Kolegów pomysł czego szukać?
    Ewentualnie do kogo ten dziwny przypadek oddać? (w rejonie ok Krakowa po
    Gliwice i od Bielska po Częstochowę).
    Jacek

  • 2. Data: 2018-10-19 03:43:05
    Temat: Re: Gaśnie bez wyraźnej przyczyny.
    Od: "OlekN" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > inny sposób - mianowicie nie gaśnie, ale traci moc i nie pozwala się
    > wkręcić na więcej, niż ok. 2000 obrotów.

    Peugeot 508 sygnalizował awarię silnika
    i nie pozwalał jechać szybciej niż 20 km/h,
    komputer ograniczał.
    Przyczyną było uszkodzenie elektroniki wtryskiwacza,
    nie pracował jeden cylinder.
    Po wymianie wtryskiwacza jest OK.

  • 3. Data: 2018-10-19 07:57:46
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-10-18 o 21:49, Jacek pisze:
> [...]
    > Ma ktoś z Kolegów pomysł czego szukać?
    > Ewentualnie do kogo ten dziwny przypadek oddać? (w rejonie ok Krakowa po
    Regulator ciśnienia na pompie WC może się zacinać...

  • 4. Data: 2018-10-19 08:48:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 18, 2018 at 9:49:42 PM UTC+2, Jacek wrote:

    > Raz na jakiś czas głupieje w inny sposób - mianowicie nie gaśnie, ale
    > traci moc i nie pozwala się wkręcić na więcej, niż ok. 2000 obrotów.

    O! Ja mam podobny problem w Alfie 159 2.0JTDm
    Na chwile obecna wystapil 2x, pierwszy raz w marcu, M ECU Scan pokazal "P2563 -
    Variable geometry turbo position", ale wiecej sie nie pojawil

    Wymienilem pozniej olej, filtry (olej, powietrze, paliwa)

    Niedwno sie powtorzylo - wtedy zglosil blad z cisnieniem ON (mam chyba gdzies w domu
    zrzut z M ECU S)

    Po skasowaniu jezdzi bezproblemowo...

    > W tym przypadku także krótkotrwałe wyłączenie kluczykiem go natychmiast
    > "uzdrawia".

    U mnie w sumie tez, z tym, ze za pierszym razem po odpaleniu zgasl jeszcze ze 2 razy

    > Ma ktoś z Kolegów pomysł czego szukać?
    > Ewentualnie do kogo ten dziwny przypadek oddać? (w rejonie ok Krakowa po
    > Gliwice i od Bielska po Częstochowę).

    Jesli znajdziesz daj znac, bo mnie pewnie tez czeka takie samo poszukiwanie,
    wlasciwie to w tym rejonie...

    WS

  • 5. Data: 2018-10-19 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > jeszcze ze 2 razy

    > Jesli znajdziesz daj znac, bo mnie pewnie tez czeka takie samo
    > poszukiwanie, wlasciwie to w tym rejonie...

    Miałem podobny problem w 2.0jtd fiatowskim w ducato... (2012r)
    Nie gasł ale wchodził w tryb awaryjny w momencie kiedy troche mocniej
    depneło sie w gaz. Podkreslam ze troche.

    Mechanicy szukali, wymienili lejące wtryski (pomogło na 2 miesiace i
    20kkm), wymienili regulator cisnienia na pompie WC a finalnie okazało się
    ze problemem była pompa w zbiorniku paliwa.
    Podawała paliwo i to całkiem szybko ale jednak z niewystarczajacym
    cisnieniem.
    Trzeba przyznac ze ta pompa zaczeła dogorywac duzo wczesniej, bo było
    słychac ze zmienia sie dzwiek jej pracy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 6. Data: 2018-10-19 13:12:01
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wystarczy wtedy na ułamek sekundy wyłączyć i załączyć kluczyk i silnik
    > zaczyna pracować normalnie.
    Czujnik położenia wału (ale powinieneś dostać check engine)
    Walnięte ECU (zimny lut?)
    Problem z zasilaniem ECU (choć napisałeś o sprawdzeniu gniazd i wtyków
    ECU) w tym z jego masą.
    Poszukaj przetartych przewodów od wtryskiwaczy lub czujek (prześledź
    kable idące od wtrysków do wiązek) mogących się zetknąć z masą.
    to moje typy.

  • 7. Data: 2018-10-19 13:34:37
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 18-10-2018 o 21:49, Jacek pisze:
> [...]
    > Ma ktoś z Kolegów pomysł czego szukać?
    > Ewentualnie do kogo ten dziwny przypadek oddać? (w rejonie ok Krakowa po

    Czy był podpięty Ecu Scan podczas takiego zgaśnięcia? Czy była wtedy
    komunikacja z kontrolerem?

    Na forum Fiata chwalili ten warsztat:

    http://www.cinsoft.pl

    yabba

  • 8. Data: 2018-10-19 21:05:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 18 Oct 2018 21:49:39 +0200, Jacek napisał(a):

    > Usterka wygląda bardziej na elektryczną, ale póki co czwarty warsztat
    > rozkłada ręce.

    A jakieś inne objawy poza samym zgaśnięciem?
    Czy po odcięciu mocy, obrotomierz nadal pokazuje prawidłowe obroty?
    Czy w tym czasie jest komunikacja przez OBD z ECU silnika?

> [...]
    > kilka km. Auto ma zaledwie 100 kkm przebiegu i 8 lat, nie było walnięte,
    > kuny też raczej niczego nie pogryzły, bo żadnych śladów nie ma.

    Podstawowy temat to ustalić czy to samo ECU, czy coś poza ECU - czyli
    zacząłbym od podmiany komputera (i jeśli to on zarządza immo, to
    przeprogramowanie go).

  • 9. Data: 2018-10-19 21:24:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.10.2018 o 21:05, Tomasz Pyra pisze:

    > A jakieś inne objawy poza samym zgaśnięciem?
    > Czy po odcięciu mocy, obrotomierz nadal pokazuje prawidłowe obroty?
    > Czy w tym czasie jest komunikacja przez OBD z ECU silnika?
    Tak, obrotomierz po zgaśnięciu pokazuje prawidłowe obroty.
    Czy jest komunikacja, to teraz nie odpowiem, bo auto stoi w warsztacie.

    > Podstawowy temat to ustalić czy to samo ECU, czy coś poza ECU - czyli
    > zacząłbym od podmiany komputera (i jeśli to on zarządza immo, to
    > przeprogramowanie go).
    Widziałem, że ECU sprzedają w komplecie z kluczykami i stacyjką, więc
    chyba zarządza immo.
    Pytanie skąd wziąć ECU na podmianę? Czy wizyta w ASO ma sens? Mają na
    półce ECU na podmianę?
    Jacek

  • 10. Data: 2018-10-19 22:15:49
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 19 Oct 2018 07:57:46 +0200, Kamil 'Model'
    <k...@g...pl> wrote:

    >Regulator ciśnienia na pompie WC może się zacinać...

    Jak u mnie walnięty był regulator ciśnienia to jedynym objawem była
    nierówna praca silnika na wolnych obrotach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06