  • 1. Data: 2017-02-23 19:00:46
    Temat: Gaz i smarowanie gniazd
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    auto Grand vitara 2.0 J20A.
    Na gazie przejachało 30kkm (gaz bez lubryfikacji)
    Podjechałem sprawdzić luzy na zaworach i mechanior zdziwiony - okazało się ze 9
    płytek jest do szlifowania/wymiany. To co się dało pozamieniane ale zostało 9 do
    szlifu...
    Mechanik mówi, że to wina gazu, ze jak dołoże lubryfikacje bedzie lepiej...
    Pokazu na dowód swoje pomiary z jego auta - taka sama grand vitara ale 2,7benzyna -
    100km na gazie z lubryfikacją i tylko 1 płytka do szlifu.

    Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???

    uciu

  • 2. Data: 2017-02-23 19:04:36
    Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-23 o 19:00, uciu pisze:
> [...]
    100km na gazie z lubryfikacją i tylko 1 płytka do szlifu.

    > Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???

    A instalacja montowana w tym samym warsztacie i strojona przez tego
    samego pana?

    Lewis

  • 3. Data: 2017-02-23 19:13:39
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 19:04:51 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

    > A instalacja montowana w tym samym warsztacie i strojona przez tego
    > samego pana?

    Nie.
    Jego nie wiem, ale moja u jednej z najbardziej polecanych osób na forum lpg.

    uciu

  • 4. Data: 2017-02-23 22:11:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???

    Lubryfikacja daje jak się ma silnik który tego wymaga. A jak się ma taki
    który tego nie wymaga, to wyrzucanie kasy. Na Twoim silniku się nie
    znam, ale producent może nie zapewnił w nim spiekanych gniazd zaworowych
    albo same zawory nie są ze stali z dodatkiem niklu.

    Sam gaz niczemu winień. Kiedyś gniazda i zawory chronił ołów. Teraz mamy
    NoPb i silnik przystosowany do tego paliwa beż żadnych specjalnych
    dodatków, powinien równie dobrze radzić sobie z prawidłowo ustawionym
    gazem który też nie zawiera ołowiu.

    Instalacje IV generacji nie powinny powodować takich problemów, a jak
    już to w minimalnym stopniu. Najprędzej to ta mistyczna "regulacja"

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2017-02-24 02:19:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem skad masz informacje o stalach,nie sa precyzyjne. Podstawowymi dodatkami do
    stali na zawory do silnikow spalinowych sa chrom, krzem, wanad i moibden. Sa ze dwie
    stale zaworowe z niklem ale one za wzgledu na problemy przy obrobce stosowane sa
    tylko do konstrukcji specjalnych. Na pewno nie uzywa sie ich przy masowej produkcji
    samochodow. Przy jednostkowej produkcji silnikow do samochodow wyscigowych moga ich
    uzywac. Jakies wypasione ferrari moze miec takie zawory. Ale nie opel albo inna
    mazda. Oczywiscie zakazu zalozenia zaworow zrobionych ze stali z dodatkiem niklu do
    starego silnika nie ma. Jak kogos stac zaplacic za zawory tyle co za caly remont
    kapitalny silnia to sobie moze w jakiejs firmie od ulepszania samochodow takie zawory
    zamowic i mu zrobia. A tak dla potomnosci. Stale na zawory sa tak trudne do zrobienia
    i przez to drogie ze zawory wydechowe robia z dwoch roznych gatunkow stali. Grzybek z
    innej i trzonek z innej, duzo tanszej.

  • 6. Data: 2017-02-24 09:19:30
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    100km na gazie z lubryfikacją i tylko 1 płytka do szlifu.

    > Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???

    Kurna a myślałem, że lubryfikacja wpływa na gniazda zaworowe a nie na
    płytki do regulacji luzu zaworowego.

    NIe wiem od jakiego przebiegu masz auto, ale czy wcześniej była
    wykonywana regulacja luzu zaworowego tak jak zaleca producent np. co 30kkm??
    Bo może ktoś to wcześniej zaniedbał i dlatego płytki powycierane

  • 7. Data: 2017-02-24 09:36:43
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 09:18:16 UTC+1 użytkownik Kamil 'Model'

    > NIe wiem od jakiego przebiegu masz auto, ale czy wcześniej była
    > wykonywana regulacja luzu zaworowego tak jak zaleca producent np. co 30kkm??
    > Bo może ktoś to wcześniej zaniedbał i dlatego płytki powycierane

    mam od przebiegu 53tyś, teraz jest 90tyś.
    Regulacja była robiona przy przebiegu ok 55tyś przed wsadzeniem gazu

    uciu

  • 8. Data: 2017-02-24 19:42:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Stale na zawory sa tak trudne do zrobienia i przez to drogie ze zawory wydechowe
    robia z dwoch roznych gatunkow stali. Grzybek z innej i trzonek z innej, duzo
    tanszej.

    No to już mamy odpowiedź dlaczego się wypalają :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2017-02-24 22:00:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2017 10:00:46 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    (...)

    Za szybko, nawet jak na silnik któy w powszechnej opinii "nie lubi" gazu.
    Ile ci pali lpg/100, a ile benzyny?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2017-02-25 00:26:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego
    zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i
    wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie
    moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.